voor Mariska

Het schiet niet heel erg op. Dennis heeft alles geschuurd en we wilden gaan schilderen. Maar Feline is zo aan het spoken 's nachts dat we geen puf hebben.
Die Duplo vind ze super! En ze krijgt zaterdag de boerderij bij mijn schoonouders. Erg leuk! Ik mocht trouwens zelf een kadootje opgeven bij het werk van mijn man, dus dat was wel leuk.

We zijn dus alsnog niet naar oma geweest, omdat we zo moe zijn. En de situatie blijft rot, misschien dat opa zich nog bedenkt en echt in het tehuis wil.

Vervelend dat Joris zo slecht slaapt... Feline is nu 6 weken bezig, met af en toe een goede nacht. Je wordt er zo moe van..
Vannacht van 3.30 tot 5.30 uur.... dus ik was vanmorgen heel verrot en zelfs mijn stem kwijt... Gelukkig was mijn stem rond 10 uur weer een stuk terug, want ik had een sollicitatiegesprek vandaag.
Jammergenoeg geen persoon geschikt voor de baan, dus hoop dat de sollicitante van maandag wel goed is!
Verder geen reacties, oh ja wel 2 cv's zonder begeleidend schrijven. Mensen die hun uitkering willen rekken zijn dat... Wel jammer hoor.

Haha, heb je bij mijn hyves foto's gezien formaat olifant, ik stuur het op hyves wel door. Kan je lachen!
Ik hield ook veel vocht vast en zat met 20 weken al thuis, dus alles met de auto en niet werken, wel eten. (daar kwam die 35 kilo van)
Zat van de week op 10 kilo, dus het gaat nu ook al te hard naar mijn zin, maar ja we doen het er mee.
Dat van die kast met snoep die leeg is herken ik wel. Ik heb van de week een hele zak bolognese chips leeg gegeten (zo'n grote van croky). Dennis heeft de zak niet gemist, schandalig van mij, hij heeft er niet 1 chippie van op.
Verder haal ik zo min mogelijk.

Hahaha, lekkere exbaas... en die meiden zeuren dan vaak ook nog over de kleur of bekleding, of viel dat mee?
Lekker asociaal van die kerstbonus! Flauw zeg....
Wat leuk dat je dwarsfluit speelt! Dennis wil voor zijn verjaardag een gitaar en een oefenboek, lijkt hem leuk om te leren. Heb je er verstand van en een suggestie voor een goedekope leergitaar?

Heb je al sinterklaas gevierd, of begreep ik dat verkeerd?

De suiker wed geprikt omdat ik bij Feline heel veel was aangekomen en zij ook zo groot was bij de geboorte. En ik heb toen een te hoge suiker gehad en moest minder suiker eten.
Daarna was het gelukkig wel onder controle en ik hoefde niet te prikken. Maar daarom willen ze het nu in de gaten houden.
Ik heb nog niks gehoord, dus ik neem aan dat het goed is. Bloed is nl. vrijdag al geprikt.

Feline past trouwens nog wel goed haar schoentjes? Had denk niet goed gekeken..

Ga snel nog even op het forum kijken en dan naar bed. Feline is nu na 1 uur en 40 minuten huilen stil, dus ik hoop dat het elke dag korter wordt en ze 's nachts gaat slapen ipv wakker zijn en huilen.
Gisteren was het 2 uur lang huilen voor ze sliep.... dus het is al korter.

Spreek je snel.

liefs Maris

Balen als ze niet willen slapen he! Ik heb er hier nu 2 die dat echt niet willen. Joris bleef wakker omdat ie een poepbroek had en toen ik m had verschoond werd Emma wakker en hij bleef dus wakker. Baal er wel van. Ze moet om 3 uur haar fles. (is nu 14.15u)Kan haar dus nu in bed doen, maar dan moet ik haar over een uur weer wakker maken (willen haar ouders omdat het anders niet uitkomt met avondeten. Of ik kan haar nog ophouden, maar das ook weer zielig want ze is vast moe. Denk dat ik haar gewoon rond half 3 haar fles geef en een klein beetje bewaar voor na haar slaapje. Of zo meteen een halve en dan later nog een halve. Vind het ook sneu als ze maar heel kort kan slapen. Hoop dat ze zo dan even door kan tukken. Met Joris geeft het niet zo veel. Met eigen kind is het wel makkelijker. Ik had hem gewoon op bed gedaan en dan maar kijken wanneer hij weer wakker wordt, en dan wel weer eten geven. Maar met borstvoeding heb je dit 'probleem' zowieso niet!
Nou ik ben het weer even kwijt. Wordt er soms echt gek van. Kan niet zo goed tegen gehuil.
Inmiddels ligt emma met een halve fles op in haar bed enorm te krijsen..nou weet het ook niet meer dus laat haar maar lekker even
over een paar minuten maar weer even speen geven. Gelukkig kan Joris wel in slaap komen zonder speen. Heeft ie nooit gehad en lijkt me ook erg irritant. Begin er ook weer niet aan denk ik..en anders leer ik het hem of haar na een maand of 2 af. Je blijft ja heen en weer lopen...!

Maar goed, ander onderwerp.
Hoe is het met je vermoeidheid? Er alweer iets bovenop? gaat niet zo hard he! Normaal dan ben je wel snel weer 'bij' maar tijdens een zwangerschap duurt het wel stukken langer. Ik merk zelf dat ik nu ik tussen de middag niet kon rusten ook weinig kan hebben. Voel me erg beroerd en wordt sneller boos. (hahaha...kan al bijna boos worden dat Joris nu zn luier weer aan het volpoepen is...moet ik weeeeer naar boven!)

Hoop dat de situatie met opa en oma snel beter wordt en ik kan me voorstellen dat je er nu niet heen gaat hoor....lekker rustig aan doen! En die babykamer komt ook wel..nog tijd genoeg....alhoewel..hahaha!

Nou ik ga even lekker zitten niksen (en een luier verschonen bleeeeh!)

Liefs ANnemiek

Feline heeft doorgeslapen!!!! En nu kwam Dennis thuis van de creche en ze is toch hangerig en huilerig. Dus ik vraag of alles wel goed was gegaan op de creche. Ze hadden gezegd van wel. Maar ze voelde heet (Dennis vond van niet) , meet ik net heeft ze 39 graden. Geen zetpil gegeven, ik denk dat ze wel wakker wordt en anders dan voel ik gewoon even of ze heel warm is.
De koorts moet er toch uit. Denk toch dat ze al weken last heeft van die kiesjes.
Vervelend als de slaapjes niet gelijk lopen... Kan je niet makkelijk even zitten.
En inderdaad, je hebt je toch een beetje aan hun schema te houden, das wel weer lastig dan.
Erg he gehuil, ik heb daar ook geen geduld voor, zal ik ook nooit krijgen hahaha
Wij hebben Feline wel een speen gegeven en met een tweede doe ik het niet, ten minste dat is het voornemen. Is echt irritant als ze hem zelf nog niet kunnen pakken en de speen steeds uit de mond ligt.

Tja ben nog wel moe, maar die nacht doorslapen was wel erg lekker! En dat van sneller boos worden herken ik wel. Heb ik ook last van! En heb je geen plek voor een aankleedkussen extra beneden? Dat heb ik zelf niet maar een vriendin wel. Lijkt me toch wel makkelijk. Sowieso heb ik er straks 2 nodig, dus dan neem ik die van Feline steeds mee naar beneden.
Dennis vroeg net al of we zaterdag iets hadden en we hebben geen afspraken staan, dus hij wil zaterdag verder gaan. Hopelijk is het lekker weer, want de ramen moeten op een normale temperatuur drogen. Ten minste de verf natuurlijk!

Ik ga nu echt even alle forum onderdelen bijlezen en schrijven en daarna wacht het afruimen van de tafel en de vaatwasser, had ik net echt geen zin in.

Hey Maris

En...Feline erg ziek geworden? Hoop dat het meeviel en ze lekker heeft geslapen.
Gaat ze wel eens een nachtje logeren? Kun je even bijtanken. Joris heeft nog nooit gelogeerd. Is nog geen aanleiding voor geweest. Maar denk dat het er binnenkort toch maar een keer van moet komen.
Geef je haar nooit een zetpil? Ik doe het wel eens hoor. Maar meestal alleen s avonds voor het slapen als hij echt niet gaat slapen en ziek is. Dat helpt dan wel. Ben er ook niet zo'n voorstander van hoor. Stomme kiezen. Joris krijgt ze aan de lopende band. Is er weer een door staat de volgende weer op knappen!

Dus Dennis weer druk met het kamertje vandaag? Hoop dat hij er energie voor heeft. Moet toch gebeuren he! Het is hier al een heel eind, maar ik zou het nu toch het liefst helemaal afmaken. Maar als het goed is is Jasper volgende week weer thuis en dan heeft ie alle tijd. Kan hij het in 1 keer afmaken. Ben ik ook weer rustig.

Mijn schoonouders belden net..ze wilden langskomen. Heb gezegd dat ik vanmiddag wegmoest  Oeps. Wilde wel weg, maar hoefde niet perse..had gewoon niet zo'n zin in bezoek en al helemaal niet van hun haha...vind het leuker als ze een keer komen als Jasper er is. Ik weet echt nooit wat ik tegen ze moet zeggen.
Maar ze hadden nog sinterklaas cadeautjes, dus dat was wel leuk geweest!

Hebben jullie leuke sinterklaas gehad? Hier was het wel een succes. Joris is erg verwend en vond het allemaal heel erg leuk!

Nou ik ga even broodje eten...! Fijne dag en rustig aan he!

Liefs Anne

Nou Feline heeft dus de halve nacht gehoest en gehuild en verder geslapen. Dennis had het matras van zolder bij haar op de kamer gelegd en ik ben bij d'r gaan liggen. Scheelt toch weer een beetje slaap voor Dennis.
Maar wat een hard rotmatras als het niet o phet spiraalbed ligt.... hahaha
Feline is 1 keer een nachtje weg geweest en ik vond het helemaal niks. Maar ik ben er nu wel een beetje aan toe...
Ik had ook een zetpil gegeven, maar helaas hielp dat niks. Ach we doen het er maar mee.
Doordat Dennis beter had geslapen was er energie om te schuren en schilderen. En ik heb zelf ook een hoop geschilderd, mag natuurlijk niet, maar de ramen stonden wijd open, want die moesten ook geschilderd.
En mijn vader was hier vanmorgen vroeg en die heeft de verwarming los gekoppeld. En Harry was er ook (vriend van mijn vader) om te kijken wat er precies gestuct moet worden. Dus we bellen hem zodra het schilderwerk klaar is. Denk volgende week al!!!
Erg he die stress die je in je lijf hebt omdat je het opeens gewoon af moet hebben! hahaha
Ik heb dat gelukkig niet met mijn schoonouders, superleuke mensen! Heb het meer met mijn moeder, die is zo anders dan ik, dat irriteert dan nog wel eens. Wel lullig ook van mij hoor, maar ze trekt mijn zus altijd zo voor, dat is gewoon irritant. En oud speelgoed zonder mij uitzoeken en verdelen, tja dan heb je het bij mij ook al gedaan!
Wij doen morgen pas sinterklaas bij mijn schoonouders, want we konden niet eerder.
Wel leuk, want Feline krijgt dan de boerderij!

Nou mijn schoonouders zijn er, even gezellig bakkie thee drinken!

groetjes Maris

Nou de volgende keer is Dennis gewoon aan de beurt voor het matras! Kan jij lekker slapen. Helemaal als je moet werken..veel te zwaar voor een zwangere vrouw! Ik moet er niet aan denken.
Joris slaapt nu bijna altijd door sinds hij 1 jaar is. Af en toe even wakker, maar dan slaapt hij gelukkig ook zo weer. Heb je al op het CB gevraagd wat je kunt doen? En krijgt ze s avonds ook pap? Zo niet dan kun je dat eens proberen. Joris krijgt na het eten altijd een fles met 150cc volle melk, 50 cc water en pap. (eerst kreeg hij dit nooit, met een jaar zijn we ermee begonnen en toen sliep hij ineens ook door, of het er mee te maken heeft weet ik niet hoor!)
En als ze wakker wordt? Geef je haar dan de fles? Of doe je iets anders? Ow nog een ding..ik heb goede verhalen gehoord over het boek 'lekker slapen zonder huilen' van Elizabeth Pantley. Wie weet helpt dat. Is een methode die je leert waarom kinderen wakker worden en hoe ze weer gaan slapen zonder dat ze zich in slaap moeten huilen. Klinkt goed...maar of het werkt? Misschien het proberen waard. Heb het boek zelf niet, maar misschien hebben ze het bij de bieb?!

Ik zag op je hyves de foto's van het kamertje. Druk bezig. Ziet er al aardig netjes uit. Wel kaal nog natuurlijk maar voorzover ik kon zien mooi geschulderd en muren netjes. Dat is al een leuk begin toch? Je hebt nog een paar zaterdagen!

Nou ik wens je een leuke sinterklaas vandaag! Komt vast wel goed. Krijgt Feline de boerderij van LP? Joris speelt er heel vaak mee. Wij hebben een oud model (niet met de voeldieren maar die is ook erg leuk!

Nou ik ga weer verder lezen...sterkte met alles...en als je nog steeds zo moe bent niet gaan werken hoor....help je jezelf alleen maar de vernieling in, heeft je baas ook niks aan!

Liefs

Na een uur en 10 minuten huilen (aan het begin een paar keer naar binnen gelopen en een speen gegeven) ging ze slapen. En het wonder is gebeurd, ze heeft de hele nacht doorgeslapen!
Ja volgende keer is Dennis aan de beurt, of het spiraal moet er staan dat ligt het wel lekker.
Het CB gaf het advies om steeds naar binnen te lopen aai over haar bol te geven. Maar op een gegeven moment hebben we haar laten huilen en dat ging goed.
En pap raden ze af, ivm gaatjes enzo/
Dus de fles geven we niet meer, ze krijgt dan wat water en d'r speen. En zeker niet uit bed halen was het advies.
Ik zal eens voor dat boek kijken! Wellicht helpt het wel. Nu is ze trouwens meteen in slaap gevallen, maar ja druk gespeeld bij opa en oma.
Ja het schilderwerk lijkt netjes maar we moeten het nog opschuren en dan 1 keer opnieuw schilderen. Ik heb wat druipers veroorzaakt.... tja in de hal was het ook eigenlijk te donker om het goede te kunnen zien...

Feline heeft de duplo boerderij gekregen. Ze heeft er nog niet mee gespeeld, want mijn neefje kreeg het circus en die werd uitgepakt en anders hadden ze straks allebei een halve boerderij en een half circus, dus de boerderij hebben we nu uitgepakt en Feline gaat er morgen na het eten even mee spelen denk ik.
Ik zet trouwens zo op hyves wat foto's van de kadootjes!
Hoe het was heb ik net op hyves gemaild....

Nou ik ga even verder forummen, brood smeren en dan even zappen denk ik.

groetjes Maris

Lekker hoor doorgeslapen. Hoop voor jullie nog zo'n nacht!
Wat raar dat ze pap afraden. Ik gebruik de pap zonder suiker en daarna worden zn tanden gepoetst. Lijkt me niks mis mee. Geef m geen fles in bed hoor, dat schijnt wel slecht te zijn voor de tanden. Maar het zal wel. Ik trek me meestal niet veel aan van CB. Dat weten ze ook wel daar dus veel dingen zeggen ze ook niet. Kijk maar eens naar het boek. Veel goede verhalen over gelezen.

Mooie nieuwe foto's hoor op je hyves. Cadeaus zien er goed uit. Ze zijn flink verwend. Onze   baby heeft ook het een en ander gehad van sinterklaas. Heel leuk, van mn ouders een mooi spaarvarken en een hele lieve knuffelmuis en van mn zusje een labeldoekje van snoozebaby. Joris heeft die ook en die zijn heel lekker om mee te knuffelen en aan te sabbelen. Is niet zo groot dus en kan ik overal mee heen slepen (heb 3 dezelfde, 1 in bed, 1 in de was, en 1 in de auto of wandelwagen. Ideaal.

Joris is trouwens ziek. Was vanmiddag heeel erg aan het jammeren en huilen. Hij voelde ook warm aan. 39.4 oeps...!  Op  tijd  in bed gelegd en nog maar geen zetpil gegeven, kan wel als ie weer wakker wordt 9ik hoop natuurlijk pas morgenvroeg.

BEn nu 6 maanden zwanger.. laatste trimester in...lekker hoor. ging snel, nog 1/3 deel. Hoop dat het niet te zwaar wordt en lekker snel gaat! Valt me tot nu toe heel erg mee gelukkig!

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan