voor Mariska

Welkom thuis dan maar! En nog gefeliciteerd met Dennis...30 jaar, dat wordt al wat! (jasper is al 34 hoor!). FIjn dat jullie het leuk gehad hebben, echt altijd lekker. Maar jammer van het zwembad!

Mijn week was ietsje minder.. buikgriep gehad. Gelukkig redelijk snel hersteld. WOensdag begon het en vrijdag ging het gelukkig weer aardig goed. Jasper was die dagen ook ziek en Joris vanaf dinsdag al. Merk wel dat hij nog niet helemaal de oude is. Veel piepen en ook s nachts veel wakker. Hij eet ook voor geen meter, dus wordt s nachts wakker van de honger. Vanavond maar eens zo'n potje van 4 maanden proberen met alleen groente. Kijken of ie die wil hebben!

Maar deze week wel de babykamer afgemaakt. Zet snel even een foto online kun je meespieken! Is het met jullie plannen voor kamertje nog gelukt?

Jasper zei afgelopen week ineens dat ie t geboortekaartje toch niet zo heel mooi vind. Moeten `we toch nog even kijken naar iets anders. Toch maar even boeken halen bij de drukker.
vandaag ook babydoos van prenatal gehaald. Vond hem eigenlijk wel erg leuk. Had me er ook niet teveel van voorgesteld, viel dus weer mee.
Nou ik ga me even met Joris bezighouden. Die is flink aan het zeuren!

Fijn weekend verder!

Dank je wel, jaja al 30 hahaha.   Ja het zwembad was jammer, maar alsnog was het wel erg luek het zwemmen. Feline zat in een band en Dennis tilde haar dan op en liet haar in het water vallen en dat vond ze echt super!
Ze ging helemaal schaterlachen, wat ze gelukkig de laatste tijd wel vaker doet.

Oh wat vervelend dat jullie met zijn allen ziek waren. Is dan wel echt onwijs pittig he! pffff ben blij dat het hier beter is.
Feline is deze week ook 3keer wakker geworden 's nachts. Echt heel vervelend! En dan onverklaarbaar huilen en niks willen. Heeft Joris vandaag wel goed gegeten?

Ben benieuwd naar de foto's van de babykamer! Morgen laatste hout een beetje schilderen (plekjes zeg maar). En als het goed is komt Harry volgende week stucen.

Heb je voor geboortekaartje al op geboortepost.nl gekeken? Vond ik zelf erg leuk   om zelf te ontwerpen, ga ik nu weer daar doen. Want op de site waar ik korting krijg kan ik geen proefdruk zien/krijgen. Zie ook niet hoe de tekst staat enzo.

Ik heb geen idee of ik een babydoos krijg? In ieder geval geen kruidvat doos, dat was echt niks. Prenatal volgens mij wel voor aangemeld.

Vandaag verder alle was weg gedraaid... heel vervelend werkje, maar morgen het ergste...... de strijk blegh.
Nou ja hoort er wel bij natuurlijk.

Ik heb trouwens een naam bedacht, nu mijn man nog mee krijgen: Pieter (vernoemd naar mezelf: Petronella)

groetjes Maris

Leuk hoor! Zwemmen! En vooral als ze dan zo'n plezier hebben. Misschien gaan wij vrijdag ofzo nog ergens in de buurt zwemmen met zn drieën, maar eerst morgen naar ouder kind zwemmen. Ik vind dit erg leuk, dus hou dat ook nog wel even vol!

Over de jongensnaam kan ik je maar 1 tip geven (hebben wij vorige keer ook zo gedaan)
Geef jezelf nog een dag of 2 en bepaal dan samen  een lijst met namen. Zet ze allebei onafhankelijk op volgorde van populariteit (mooiste bovenaan!).
Geef ze dan punten (nr. 1 bijv. 5 punten, nr 2, 3 nr.3 2 enz.) en kijk welke naam als je beide lijsten optelt het meeste punten krijgt. Deze naam hou je een week allebei in je hoofd (niet veranderen tussendoor!) en aan het eind van die periode kijk je of je er allebei tevreden over bent. Zo zijn wij de vorige keer aan een meidennaam gekomen. We konden het niet eens worden, maar hierdoor hadden we een naam die we allebei wel leuk vonden. Aan het einde van die week waren we er allebei (bijna) zeker van. Na die tijd nog wel getwijfeld, maar we hadden afgesproken dat we niet meer zouden wisselen. Dit werkte heel goed. Als het kindje er eenmaal is, is de naam toch altijd leuk! Deze methode klinkt misschien wat zakelijk, maar je moet toch wat uiteindelijk. ZOnder naam is ook zo wat he!

Vandaag weer vergaderd. Nu eindelijk het gevoel dat het échte normale leven weer gaat beginnen. Lekker in ons normale doen ook qua huisjouden en eten enzo!  Nog 8 weken en dan staat de boel weer op zn kop. Heb er wel veeeeel zin in hoor! ZO'n kleintje. Lekker knuffelen. Begin ook erg nieuwsgierig te worden hoe Joris gaat reageren. Maar me af en toe wel zorgen over hoe het voor hem zal zijn en of we niet beter even hadden kunnen wachten. Maar Joris is echt een enorm lief kereltje dat heel lief tegen andere (vooral kleinere en even oude) kinderen is dus denk dat die zorgen niet nodig zijn. Helemaal als het weer net zo'n modelkindje is als Joris die vrij rustig is...we wachten maar af he!

Een meisje dat vroeger bij me in de klas heeft gezeten is ook bevallen. Veel te vroeg. Met amper 26 weken. Ze was in april uitgerekend van dr eerste. Heel sneu. Maar het kindje (een meisje) maakt het naar omstandigheden gelukkig goed. Ik denk dan wel eens aan hoeveel geluk wij hebben. Hoop dat deze keer weer alles goed mag gaan!

Nou werkze deze week (hoe lang moet je nog werken?)

Groetjes

Ja Feline vond het echt super! Binnenkort gaan we een keer hier in de buurt zwemmen.

We hebben inmiddels een jongensnaam die we leuk vinden: Fabian. Nu begon Dennis al weer te twijfelen omdat hij zijn moeder het ging zeggen en die vond het niet zo'n leuke naam. Kijk ze moet natuurlijk op hem passen straks, maar dan went ze maar aan deze naam hahaha.
En anders gaat hji Noname heten...

Spannend wordt het he! Ik ben over 10 weken uitgerekend. Ga voor het gemak er van uit dat ik overtijd ben en het op 1 april pas komt. Ik heb er ook weer veel zin in, heerlijk knuffelen en over Feline maak ik me geen zorgen. Ze kan af en toe heerlijk knuffelen en op de creche speelt ze vaak met de baby's. Wel heb ik al ingesteld dat ik sowieso 1 x in de maand echt een ochtend met Feline doorbreng en dan samen iets ga doen. Ga ik ook met de kleine man doen als hij wat groter is. En Dennis ook. Schijnt heel belangrijk te zijn dat een kind af en toe echt even papa of mama voor zichzelf heeft.
Joris is net als Feline dus erg lief voor kleine kindjes, erg leuk! Als ik naar mijn neefje kijk..... echt een draak. Die schopte Feline ook echt!
Gelukkig is het een meisje van je oud klasgenoot, die zijn sterker dan jongens. En je moet er inderdaad niet aan denken. Ik heb wel eens zo'n ukkie gezien.... pfff echt klein en vind het gewoon een beetje eng.

Vandaag heerlijk gewerkt, erg leuke dag! Moet nu nog 6 weken, laatste dag is 19 februari!
Gaat wel snel allemaal.... Deze week vliegt ook al voorbij. Morgenochtend eerst bloed prikken (nuchter....) en dan naar CB met Feline. Woensdag werken, donderdag werken. Vrijdag leuk op kraamvisite bij een vriendin van de zwangerschapsgym. Ze heeft een dochtertje Geertje (Feline's vriendinnetje) en nu een zoontje Joep.
En zaterdag een zomer2007 forumochtend in Amersfoort. Erg veel zin in!
Jij/Jullie nog plannen deze week?

groetjes Maris

Groetjes

Hey!

Ik vind Fabian een leuke naam! ZOu me er niks van aantrekken wat ouders/ schoonouders ervan vinden hoor! Anders blijf je bezig!
Ik had ook nog een leuke naam bedacht: Jonah. Of Jurre (maar volgens mij had jij die ook al eens genoemd?)
Deden jullie bij Feline ook zo lang over een naam uitzoeken?
Wij blijven hangen op Elias voor een jongen denk ik, maar vond deze keer een meidennaam veel makkelijker. Vorige keer was dat andersom. Voor een meisjesnaam heel lang nagedacht en de jongensnaam stond vrijwel meteen vast! Bizar he!

Ik ben nu aan het oppassen. Emma ligt heerlijk in dr bed te slapen! En jasper en Joris zijn naar het Muzeeaquarium. soort museum met vissen. BEn benieuwd. Jasper zag het nog niet zo zitten, maar ik vind het erg leuk als ze samen een keer iets leuks gaan doen! Als de baby er is inderdaad ook belangrijk om tijd voor de oudste te maken. Af en toe een keer samen weg is ook wel heel leuk! We zullen wel zien hoe het allemaal loopt.
Heb jij trouwens een duowagen of iets dergelijks? Of moet Feline straks lopen? Ik ben wel heel blij dat wij een duowagen hebben gekocht. Hoop niet dat ik m lang nodig heb. Denk dat ie straks wel weer weg gaat en dan kopen we een spliksplinter nieuwe wagen (als alles gaat volgens plan ook qua financieën natuurlijk!) Ik wil dan graag de mutsy slider. VInd het een mooie wagen en hij is zeker niet de duurste! Heb ook nog een oude bugaboo staan dus als we die en de duowagen verkopen moet er toch zeker een leuke kinderwagen voor terug kunnen komen. De duowagen hebben wij 2de hands aangeschaft. Ik geloof voor 500 euro met aller erop en eraan. Hij ziet er ook nog erg goed uit!

Ik heb gisteren even de data opgeschreven die ik nog op wil passen. Denk dat ik nog 2 weken 2 dagen oppas en daarna 1 dag per week tot een week of 3 voor de datum. 1 dag is makkelijk vol te houden denk ik. Kunnen ze ook goed vervanging regelen. En na de bevalling zien we dan wel weer. Misschien ook beginnen met 1 dag per week en dan later weer 2.

Moet nog 8 weken nu. Schiet erg op! En nu 15 kilo aangekomen. Natuurlijk veel, maar ik ben best tevreden. Aangezien het nu niet warm is en ik hopenlijk niet teveel vocht vast ga houden hoop ik deze keer minder aan te komen dan 20 kilo. Ik ga er mijn best in ieder geval voor doen!

Nou ik ga even verder! Groetjes Annemiek

En nu dacht ik gisteren in bed dat ik niet weet of ik Fabian wel heel leuk vind. Grrrrr wordt er gek van.
Jonah vind ik niet zo, Jurre hadden we wel, maar vinden we niet meer zo leuk.
Bij Feline waren we er al uit voor de 20 weken echo, nu wil het gewoon niet lukken.
Elias is een hele mooie naam! Meidennaam vond ik nu makkelijker, wij hebben Marilou. Die bewaren we nu voor de volgende (als die ooit komt hahaha)

Hoe hebben Jasper en Joris het gehad in het museum? Ik heb ook al met Dennis besproken dat we ieder 1 x per maand met elk kindje iets speciaals gaan doen. Gewoon even aandacht voor 1 kindje hebben. Heb gehoord dat het voor alle kindjes belangrijk is.
Ik heb een bugaboo cameleon die erg goed bevalt. Ik ga misschien straks donklerblauwe bekleding halen bij een particulier. Splinternieuw in doos. Ik ga ik de prenatal winkel lopen met een meerijdplankje en kijken of dat bevalt. Dan gaat Feline op dat plankje. En misschien doen we de baby in het begin in de babybjorn. En als we met zijn allen weg gaan dan wordt het bugaboo en buggy.
En misschien dat ik voor hier in de buurt een duowagen koop (zo'n hele goedkope op MP)

Wel lastig nu met oppassen, wordt denk best pittig nu. Hoe doen zij dat met opvang nu?
Ik ben nu 30 weken en 2 dagen en was gisterenochtend 16 kilo aangekomen, valt mij alles mee. Gisteren bloed wezen prikken en uitslag nog niet gekregen, ben benieuwd.
Ik hoop ook dat ik niet heel veel meer ga aankomen. En het scheelt wel, toen Feline werd geboren was het vanaf maart tot aan haar geboorte in mei echt superwarm en ik hield enorm veel vocht vast.
En ik werk nu natuurlijk tot 4 weken voor de uitgerekende datum, dus dat zal ook wel kilo's schelen!
Had je mijn blog gezien op hyves over Feline haar bezoek aan CB?

Groetjes Maris

Ik denk dat je maar gewoon een knoop door moet hakken wat betreft de naam. Het is lastig, maar je moet wat. Je hebt natuurlijk nog wel even, maar kan me voorstellen dat het onrustig is als je er nog niet uit bent!

Joris en Jasper vonden het erg leuk in het museum. Er was natuurlijk niemand, dus Joris kon lekker rondrennen en liep niemand in de weg. Ze hebben leuke foto's gemaakt dus ik kon nog een beetje meegenieten!

Vannacht de eerste keer echt voorweeën of indalingsweeën gehad. Werd er om half 4 wakker van. Gelukkig kon ik later wel weer slapen (nadat Joris nog weer wakker was geweest) Het heeft me wel wat nachtrust gekost. Sliep tegen een uur of 6 pas weer. en om 7,15u er weer uit. toen merkte ik dat het nog steeds rommelde in mn buik. Is de hele ochtend wel een beetje doorgegaan (niet constant hoor en met flinke tussenpozen) wel irritant maar niet zo pijnlijk dat je niks kunt doen. Bij Joris heb ik dat ook gehad. Regelmatig, vanaf ongeveer 34 weken, dus stel me er niks van voor. Weet dat het niks zegt over tijdstip van bevallen!

Wilde vanmiddag bijslapen, maar Joris was het er niet mee eens. Hij ging een keer niet slapen. Gisteren ook al niet. Beetje jammer. we moeten dat slaapje er wel inhouden natuurlijk. Morgen maar proberen hem iets later in bed te leggen. Misschien dat het dan goed gaat.

Nou ga even verder lezen en schrijven!

Groetjes

Terug
Bovenaan