voor Mariska

Ja ik voel me al beter. Even flink uitgehuild helpt goed!
Babykmaer schiet niet op.... verf ging meteen bladderen. We moeten eerst voorstrijken, dus volgende week verder.. Ben ik al 33 weken... Baal enorm

Leuk he maagzuur.... Ik had van de week een vreetbui en twijfelde of ik er aan toe zou geven. Toch maar gedaan en ja maagzuuraanval.. hahhaa
Gebruik jij er iets voor? Ik af en toe een Rennie.

Ik zou gewoon naar de fysio gaan als je zo'n last hebt 's nachts.
Lekker dat je niet zo veel ben aangekomen. Op hoeveel kilo zit jij nu? Ik tussen 16 en 17 kilo, ik hoop dat het daar een beetje bij gaat blijven eigenlijk.

Hebben ze je suiker geprikt? IK heb bij Feline verhoogde suiker gehad en had toen ook heel veel vruchtwater. Heeft met elkaar te maken.
En vocht vast houden is wel normaal toch? Ik heb het nu nog niet, maar bij Feline (warm weer) was het echt erg.
Ligt de baby in stuit bij jou? Moet je daarom naar de gynaecoloog?

Haha, mutserige verloskundige zeg! Bij ons zijn ze wel leuk. Enige onwijze nadeel is dat ze niet altijd het zelfde zeggen.....Communicatie is niet zo goed. Heb ik ook op het evaluatieformulier vermeld die ik na de bevalling kreeg.
Vind dat toch wel belangrijk.

Ik doe trouwens niet veel. Lig nu in bed met de laptop. Heb vanmorgen was gevouwen, alles gestreken (2 uur lang.....) babykleertjes verkocht aan iemand die langs is geweest. Heerlijk fruit gegeten en tussen de middag tosti.
En we gaan straks na Feline haar slaapje even met de driewieler naar de speeltuin hier verderop.
En vanavond gourmetten!

Jij nog een fijne zondag!

groetjes Maris

Lekker dat je een rustig weekend had en weer een beetje bijgekomen bent. Wat kun  je je toch beroerd voelen he!
Ben ergens toch wel blij dat het niet meer zo lang meer duurt, al ben ik nog niet zo met het naderende einde bezig. Binnenkort even opzoeken vanaf wanneer je ook alweer de tas voor het ziekenhuis enzo klaar moest hebben. Nu nog dik 6 weken dus nog tijd genoeg dacht ik.
Vanmiddag even lekker weer aan het winkelen geweest. Nieuwe planten gehaald. Erg leuk! En vanochtend bij de hema in de uitverkoop vanalles voor Joris gekocht. Allemaal met 70% korting. Dan blijft er niet veel over. Allemaal vrij grote maat dus kan ik nog even mee!

Ik heb nu trouwens bijna elke nacht flink wat harde buiken. Zo erg dat ik er wel wakker van wordt. Gelukkig nog niet heel regelmatig zoals bij voorweeën, maar toch wel vervelend. Slaap gelukkig vrij snel weer in! Dat scheelt een stuk. En Joris slaapt ook steeds beter vanochtend was het kwart over 6. Natuurlijk vroeg, maar de laatste dagen was het steeds kwart voor 5 ofzo en dan zit je er echt niet op te wachten. Helemaal als ie dan niet meer wil slapen. Ik maak hem nu tussendemiddag wakker zodat hij geen 2,5 uur meer slaapt maar dik 1,5uur. Lijkt me ook wel genoeg!

Nou ik ga even verder lezen en eten koken zo!

Groetjes Annemiek

Vandaag ben ik een beetje stout geweest.... Ik heb in mijn pauze (Feline d'r slaapje) de hele babykamer gesausd.... Plafond en alle muren.
Toen ik bezig was dacht ik jeetje wat donker (ral 9010, is creme) maar nu het is opgedroogd ziet het er erg goed uit!
Ik heb een potje latex in de kleur ZEE en daar ga ik een schildering mee maken. Denk leuk een ster of zo. Ik moet even kijken wat leuk is.

En ik ben aan de ene kant blij dat het opschiet, maar ik moet nu nog zo veel....
Dennis gaat zaterdag de deur schuren en gronden en dan zondag schilderen.
(Hopelijk is het goed weer, dan kan ik het buiten zelf doen)
En we moeten nog een vensterbank halen. Belachelijk trouwens, die dingen kosten 50 euro... Voor een plank en we hebben nog niet eens het hele stuk dan nodig.
Volgens mij moet je de koffer vanaf week 35 klaar hebben staan. Ik ben nu 32 dus ik heb nog even. Maar ik wil toch wel als de kraamzorg komt kijken dat alles af is en klaar staat....
Ik moet ook echt nog heel veel spullen kopen, maar ik heb totaal geen zicht wat ik moet kopen omdat ik nog niets heb ingeruimd...

Leuk he uitverkoop!! Ik vond voor meisjes dat ze weinig hadden. Allemaal rare kleertjes bij Hema de laatste tijd voor meisjes.

Vervelend dat je echt wakker wordt van de harde buiken...Ik heb af en toe nu wel steken bij mijn vagina, weet jij wat dat kan zijn?
Ik krijg zo wel de echo, maar volgens mij niet van de vk, maar van de echoscopiste, dus die weet dat denk niet.

Fijn dat Joris beter slaapt! Je kan nu niet oververmoeid worden, want binnenkort moet je een hele prestatie leveren!
Feline is af en toe 's nachts nog wakker, maar het gaat steeds beter. Wel eet ze slechter haar avondeten, dat is wel rottig, want nu wordt ze vaak wakker en dan zegt ze ETEN.
Tja logisch natuurlijk dat ze honger heeft. Wel vervelend, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen... Kan moeilijk er heel veel inproppen.

Feline slaapt nog steeds 2 uur tussen de middag en die heeft ze ook echt nodig. Anders wordt ze echt sacherijnig wakker.
Ik doe nu wel echt elke avond om 7 uur in bed. Dus 18.40 samen opruimen, daarna naar boven, tandjes poetsen en ik verschoon en was haar en dan pyjama aan en knuffelen en dan slapen.
En het gaat dus een stuk beter met slapen.

Ik ga nu stoppen, moeder en schoonmoeder komen zo en straks de echo!!

groetjes Maris

Goed zeg! Dat je het kamertje hebt gesausd. En fijn dat het leuk is geworden. Een ster is wel een leuk idee zeg. Die kleur hebben wij ook gehad. Erg mooi!
Ik heb vanochtend ook veel te veel gedaan. Alle ramen binnen gewassen en gezogen en gedweild alles stof afgenomen. En nu ben ik aardig brak. Gelukkig is Jasper er nog, die kan mooi voor Emma en Joris zorgen. Dit is de laatste week dat hij thuis is. Maandag gaat ie weer weg voor 4 weken. Vanaf dan komt Emma ook alleen maar op woensdag, dus dat scheelt alweer een stuk!
Joris en Emma liggen nu op bed, elkaar wakker te schreeuwen. Maar ze zullen er vanzelf moe van zijn en gaan slapen hoop ik. En anders maar niet. Ik haal ze er in ieder geval nog niet uit want daar heb ik echt nog geen zin in! En ze liggen er wel goed. Allebei buik vol en schone luier, dus veel mis kan er niet zijn!

Ben heel benieuwd hoe het gaat als Jasper weg is. Hij neemt me toch wel veel uit handen. Hoop dat het allemaal lukt als hij er niet is, maar dat zal wel. Anders trek ik gewoon bij   mn ouders in (hahaha..moet er niet aan denken!)

Je had nog gevraagd waarom ik naar de gynaecoloog moet voor mn controles, dat is altijd zo als je een keizersnede hebt gehad. Dan moet je vanaf week 36 daarheen. En ook in het ziekenhuis bevallen, maar dat vind ik niet erg, misschien had ik dat anders ook wel gedaan.

Hoop dat je babykamer een beetje opschiet komend weekend en het allemaal heel mooi wordt!

Succes!

Annemiek

Morgen ga ik naar een timmerfabriek hier achter (voor een schijntje via mijn werk) een vensterbank bestellen. Echt hout en goedkoper dan de gamma enzo. Moet het alleen wel aflakken, maar dan ziet het er echt wel super uit!
En morgen misschien ook die ster of iets dergelijks schilderen! En zaterdag komt mijn vader de verwarming terug hangen. Dan de gordijnen weer ophangen.
Erg he, die stomme nesteldrang. Je weet dat je rustig moet doen, maar je doet toch weer te veel.... En daarna moet je het bezuren...

Jeetje dus vanaf volgende week 4 weken alleen...Is hij dan wel terug voor je 37 weken bent? Vervelend zo'n baan....
Wel lief dat hij zo goed helpt! En fijn dat je Emma straks maar 1 dag in de week hebt.
Leuk he als ze huilen terwijl er niks aan de hand is! hahaha. Feline heeft net een half uur keihard liggen kletsen, maar ik heb haar gewoon laten gaan. Ze moet dan even de dag verwerken heb ik het idee.

Nee bij je ouders intrekken.... zou ik ook niet doen. Je kunt ze natuurlijk wel laten helpen! haha

Oke, natuurlijk moet je naar het ziekenhuis. Was even vergeten dat je een keizersnee hebt gehad bij Joris.
De groeiecho was trouwens goed. Ze schatten dat het kindje met 40 weken gewoon 6,5 tot 7 pond is. Alleen zei ze wel dat ze het meten met deze termijn (dus bij 32 weken) niet meer zo goed kunnen. En dat het iets eerder beter te meten is. Dan denk ik: waarom niet eerder dan..... Als ik ooit nog een keer zwanger ben dan ga ik naar een andere praktijk....
Volgende week vrijdag gesprek met de gyn, ik zal dan aangeven dat ik de schatting niet helemaal te vertrouwen vind en dat ik denk dat ik gewoon een smal bekken heb en dat het heel goed zou kunnen dat ik een kleiner kindje er ook niet makkelijk uit krijg. Mijn moeder heeft het 2 keer gehad en wij waren allebei niet eens zo zwaar... Volgens mij is het erfelijk.

Verder trouwens lekker druk op mijn werk, het is echt een gekkenhuis! Maar wel leuk hoor! Vandaag nog een vlaai gekregen, omdat we vandaag iets hadden geregeld voor de vlaaienboer!
En inwerken van de nieuwe medewerker is pittig maar gaat wel erg goed.

groetjes Maris

Hoop dat je lekker op bent geschoten het weekend met je babykamer.
Hoop dat het mooi wordt, maar dat komt vast helemaal goed! Wel druk dat je dat allemaal nog moet doen lijkt me. Hoop dat je nog een beetje energie hebt!
Bij mij is het momenteel helemaal op. Ben niet meer tot veel in staat, helaas!
Maar dat komt vast omdat ik de halve nacht heb wakker gelegen. Kopn echt niet meer slapen. Van half 1 tot half 5 en om half 7 werd Joris natuurlijk weer wakker. Niet echt lekker. Gelukkig is Jasper er nog een dagje om me te helpen! Vanaf morgen wordt het wel een stuk zwaarder verwacht ik. Maar ik laat me lekker helpen door mn moeder. Daar eten enzo...gelukkig wonen ze dicht bij!

Fijn dat je groeiecho goed was. En dat het niet een hele zware baby is. Je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, maar toch. Heeft de gyn nog naar je bekken gekeken dan? Of kunnen ze dat niet zien? Hoop dat het allemaal meevalt en jullie vent er zo uitfloept ter zijne tijd!

Kan me voorstellen dat het zwaar is om nog een collega in te werken. Heb vaak mensen ingewerkt en kost altijd veel energie. Je wilt het toch zo goed mogelijk doen he! Dat scheelt ook een stuk als je weer terug bent!
Maar eerst nog even volhouden voor je met verlof mag! Ik moet nog 3 keer oppassen. Mijn moeder komt die dagen waarschijnlijk helpen, dat is wel heel lekker. Het is zo'n schat die moeder van mij! Ben ik echt heel blij mee. En als ik merk dat het niet gaat dan bel ik gewoon af en regelen ze maar lekker iets anders! Gelukkig is dat geen probleem.

Nou nog een fijn weekend verder (nog een klein stukje!) en rustig aan he!

Groetjes Annemiek

De deur is nu 2 keer gegrond. Dinsdag licht opschuren en dan 1 of 2
keer aflakken. Vandaag dus niet veel gedaan, want we kregen onverwacht
visite (en het was hier een puinzooi!)

Wel leuk hoor visite, maar schiet dus het klussen er bij in. Het is
heel druk om nu nog te doen. Moet ook het kaartje nog doen. Ik denk dat
het misschien wel bij de drukker wordt. Wel stuk duurder... dat is wel
balen.

Weer slecht geslapen, wordt je ook moe van....

Ik had de groeiecho bij de VK en niet bij de gyn. Wel bij de gyn de afspraak om de bevalling te bespreken. Logisch he... Ik zal het wel vragen bij de gyn vrijdag...

Wel leuk hoor inwerken, maar inderdaad wel zwaar. Ik moet nog 3 weken werken, en jij dus even lang! Lekker dat je moeder komt helpen!
En als het inderdaad echt niet gaat dan hebben ze gewoon pech... ja toch.

Nou ik ga even spieken naar geboortekaartjes.... en ik stuur per hyves even een berichtje naar je.

groetjes Maris

Wij hebben een verrijdbaar wiegje. Joris sliep daarin overdag op zn eigen kamer en als wij gingen slapen verhuisde hij naar onze kamer. Ik denk dat dit zo'n 3 maanden zo is geweest, totdat hij volgens ons te groot werd voor de wieg. Toen is ie verhuisd naar zn ledikant.
Deze keer doen we het weer zo denk ik! Misschien iets langer in de wieg deze keer!

Terug
Bovenaan