Voor Sara en Angel

Hoi Sara,

Hoe is het? Lekker uitgerust na een lange nacht?

Hoi Heartje,

Fijn zeg dat alles goed was op de echo!! Ja, dat gaat echt hard, alweer richting de 11 weken! Weet iedereen het al in je omgeving?

Sara, wanneer ga jij het iedereen vertellen? Je ouders nu ze nog in Nederland zijn?

Hier weinig nieuws, gisteravond had ik een heeeel licht streepje op de ovulatietest, dus misschien dit weekend m'n eisprong?! Gelukkig heb ik nog een aantal testen in huis, dus ik ga voorlopig elke avond door met die ovulatietesten.
Zit inmiddels wel op dag 17 van m'n cyclus.

Meiden, geniet van jullie zwangerschap en ik hoop jullie inderdaad snel te volgen!!

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,
Jammergenoeg was de nachtrust weer veel te kort. Ik ben uiteindelijk nog uren bezig geweest met het opruimen van de chaos hier zodat mijn ouders ten minste ergens kunnen zitten en normaal kunnen lopen. Mijn vriend wil het pas bekend maken als we de 13 weken hebben bereikt. Ik moet dus nog even wachten met het vertellen ervan. Als het goed is, zijn ze er met kerst weer dus kan ik het dan vertellen. Ik had gedacht om T-shirts te maken, maar de goedkoopste die ik heb gevonden was 15 euro p/s. dat is wel wat te veel voor een grapje. Denk dat ik ze een speen met liefste oma/opa kado geef. Ben wel erg benieuwd naar hun reactie.
Ik denk dat ik maandag de stad ff in ga om te kijken of ik een zwangerschapsdagboek kan vinden. Heb wel een digitale, maar denk dat een echt leuker is.

Wat fijn dat je eindelijk een licht lijntje te zien hebt gekregen. Heb je dan deze maand gewoon een laat ei? Zou je cyclus deze maand dan ook langer zijn? Ik hoop het voor je. Mijn duimen draaien voor je!!!

Groetjes,
Sara

Hoi Sara,

Dus het klussen is nog niet klaar in jullie huis? Wat moet er allemaal nog gebeuren dan?

Ik snap er niet zoveel meer van met m'n cyclus, want gisteravond was er weer geen streepje te zien, dus of m'n eisprong is al geweest toen ik dat lichte streepje had of die testen werken niet bij mij, of ik heb geen eisprong gehad.
Nu had ik gisteravond wel wat wijntjes op omdat we uit eten waren geweest en alcohol kan de test beinvloeden.
Ik zie het wel, we hebben in ieder geval genoeg gewiebeld afgelopen dagen. Als ik weer ongi wordt, ga ik maar eens temperaturen. Hoe was dat jou bevallen? Kon je goed je eisprong ontdekken daaruit?

Pff...pas bij 13 weken vertellen, dat duurt nog een tijd!
Ik heb het bij m'n 1e zwangerschap wel eerder aan m'n ouders en zus verteld en bij 12 weken aan de rest. Ben benieuwd wanneer je bij de verloskundige mag komen. Ga je morgen bellen?

Groetjes,
Angel

Hoi Sara,

Besef je al een beetje dat je zwanger bent?
Jeetje, wel lang wachten om het te vertellen. Ik zou allang mijn mond voorbij hebben gepraat tegen mijn ouders en zussen.
Wij hebben het nu tegen iedereen verteld. HEb nu dus voor niemand geheimen meer. Ik kon het ook niet meer verborgen houden met zo'n dikke buik.

Ik vond het april zwanger ook heel erg tegenvallen. Beetje saai. Toen ik hier 2 jaar geleden wat rondbazuinde waren er altijd heel veel mensen die iets te melden hadden. Maar nu hoorguit 4 op een dag. Wie weet komt het nog wel.

@ Angel:
Gewoon lekker doorklussen joh! JE weet dat in ieder geval dat het mogelijk is om met z'n 2-en een kindje te krijgen.
Dat tempen lijkt me zo'n gedoe... Maar misschien wel de meest betrouwbare methode. Ik heb geen idee. Pak maar alle mogelijkheden aan!!!

Groetjes,
Heartje

Hoi Angel,
Er moet best nog veel gebeuren. Nou ja, eigenlijk voornamelijk verven en tapijt leggen. De keuken is nu bijna klaar. Vandaag plaatsten ze het extra aanrecht. Daarna moetenalleen nog de plinten gedaan worden. In de hal beneden ook alleen nog de plinten en de vloerbedekking. En boven moeten ook nog 2 slaapkamers en de hele zolder gedaan worden. Door het slechte regelen van de woonwaard, hadden we uiteindelijk 2 weken om ons hele huis te verven. Onze flat werd gesloopt dus we hadden geen andere keus om te verhuizen en dan later de rest af te maken. Mijn vriend stelde het steeds uit, maar deze keer is hij best actief tijdens zijn vrije dagen. De vorige keren bijna niet.

Vervelend dat je weer geen streepje had. Maar alcohol kan de test inderdaad beïnvloeden. Ik heb er daarom wel voor gezorgd die dagen juist niet te drinken. Ik zou anders ook gewoon gaan tempen. Ik heb er wel een thermometer met een geheugen voor gekocht aangezien je ’s ochtends tempt, maar ik dat vaak pas ’s avonds in de pc invoerde. Maar ik zou me er nog niet zo druk om maken. Misschien sla je gewoon een maand over. Als je volgende maand weer geen eisprong constateert zou ik wel ff bij de HA langs gaan. Misschien is je lichaam er nu gewoon nog niet klaar voor.

Hoi Heartje,
Ja, ik begin het toch beetje bij beetje te realiseren. Mijn oma wordt volgende juli dus 90 en was er sprake van om eventueel een week een cruise over de Rijn te maken met de hele familie. Dat zie ik dus echt niet zitten. Maar goed, kon mijn ouders natuurlijk nog niet zeggen waarom. Ik ga in de loop van de maand kijken of ik met iets anders kan komen. Vind het ook een beetje onzin omdat ik weet dat mijn vriend geen vrij gaat krijgen in juli, en ik liever wil dat hij zijn vrije dagen gebruikt voor rond de tijd dat ik ga bevallen.
Lekker dat jij het niet meer hoeft te verbergen voor mensen. Ik heb nog geen dikke buik waaraan je kan zien dat ik zwanger ben. Ik heb ook wat overgewicht dus misschien valt het dan wat later op. Ik zie wel. Ik ga wel maandag ff nieuwe bh’s kopen. Heb het idee dat mijn borsten wat zwaarder geworden zijn. Het zit in ieder geval niet meer lekker.

Groetjes,
Sara

Hoi meiden,

Sara, gelukkig komt je huis dan nu beetje bij beetje af. Tegen de tijd dat je beeb er is, is het vast helemaal klaar!!
Ik had het ook bij m'n 1e zwangerschap, dat ik al vrij snel een grotere bh nodig had.
Scheelt misschien wel dat door je overgewicht je zwangere buik niet zo snel ziet.

Ja, vanavond weer geen streep, dus ik ga er dan maar vanuit dat m'n eisprong eergisteren is geweest (dag 16) toen ik die lichte streep had. Ben benieuwd wanneer m'n ongi komt (of wannneer niet!).
Las wel hier ook verder op het forum, dat bij meerdere meiden die sensitesten niet goed werken, denk dat ik volgende keer ga temperaturen.

Heartje, kan me voorstellen dat jij je buikje niet meer kan verbergen, bij een 2e gaat het meestal ook harder dan bij een 1e zwangerschap.

Meiden, geniet van jullie zwangerschap, het is toch iets heel bijzonders!
Duimen jullie voor mij dat het snel raak is?

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,
Zoals het er nu uit ziet, zal alles inderdaad af zijn voordat de beeb er is. Mag ook wel want dan zitten we bijna 2 jaar in het huis. Hahaha. maar ben wel blij dat het nu zo op schiet.

Ik zou ook gewoon gaan tempen. Mocht er iets mis zijn, willen ze vaak toch dat je 3 maanden/ cyclussen aan temperatuur kan tonen zodat ze ook met behulp daarvan kunnen kijken waar het kan liggen. Daarom ben ik zo vroeg al gaan tempen. Ik had steeds hele rare ongi’s en had geen zin om naar huis gestuurd te worden met de boodschap van tot over 3 maanden.

Ik ben natuurlijk druk aan het duimen dat jij ook snel zwanger ben!!!!

Succes nog met wachten!!

Hoi Heartje,

Alles goed met jou?

Groetjes,
Sara

Hoi hoi.

HEt begint al een aardig lange topic te worden, bijna 100 reacties!!!

Hier alles goed. Wat grappig dat je al grotere bh's nodig hebt. Heb ik helaas geen last van. Had graag wat meer willen hebben (maatje kleine B). ik wacht wel op de borstvoedingsperiode, en dan dag 6 of 7. Dan heb je echt Mega stuwing en Mega grote borsten! Mijn man wist niet waar hij moest kijken! Hahaha!!! En ik maar pijn lijden.
Willen jullie borstvoeding gaan geven?
Ik heb het bij mijn dochter  10 weken volgehouden. Maar het ging niet zoals het moest. DUs heb helaas moeten stoppen.
Deze keer wil ik er echt weer helemaal voor gaan, want het is een supermooie ervaring.

Angel,
Ik heb inderdaad ook minder goede verhalen gehoord over de ovulatietesten. Dat ze inderdaad niet altijd iets aangeven. Maar geef de moed niet op, anders ga je er ook bij tempen. En dan komt het zeker wel een keer goed. BEn voor je aan het duimen. Wanneer kan je ongeveer gaan testen?

Sarah,
Fijn he als je huis weer helemaal opgeknapt is. Wij zijn bijna klaar, hoor! En dan over een maand of 4 moeten we een andere kamer helemaal leeg gaan halen, en weer babyklaar gaan maken.
Wel weer heel erg leuk hoor! Beetje kleur op de muur en de babykamer verplaaatsen. En een nieuwe kamer voor de oudste kopen.

Groetjes,
Heartje

Terug
Bovenaan