Voor Sara en Angel

Hoi meiden,

Ja, leuk dat we zo gezellig met elkaar blijven kletsen!!

Ik heb bij m'n dochter 4 maanden volledige borstvoeding gegeven en toen ik weer moest gaan werken, nog 1,5 maand 2x op een dag, maar toen liep het snel terug en ben ik gestopt. Ik vond het ook erg leuk om te doen, het geeft ook een kick als je kind op jouw melk zo goed groeit!
Mijn dochter was 7,5 week te vroeg geboren, dus had veel voeding nodig, om de 2 uur dag en nacht de eerste 2 maanden...pfff.. vermoeiend. Maar ik had genoeg melk en het verliep allemaal prima.

Ik geef de moed nog niet op hoor, bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Ik heb zelf het vermoeden dat de pil nu pas echt goed uit m'n lijf is, want ....heb opeens een explosie van acne...da's niet fijn, maar ja, het is niet anders.

Als m'n eisprong echt afgelopen vrijdag was, wat ik vermoed, dan kan ik 5 oktober gaan testen.

Sara, heb je nog gebeld voor een afspraak met de verloskundige?

Heartje, ja, dan moet er weer van alles gebeuren hè met de kamertjes. Mijn dochter gaat eind dit jaar of begin volgend jaar ook naar een grotere kamer en krijgt dan ook een ander bed etc. Hopelijk kunnen we dan ook gelijk de babykamer weer klaarmaken!

Zijn jullie nog erg moe vd zwangerschap?

Groetjes,
Angel

Hoi Heartje,
Ja, het gaat goed he, zo gezellig babbelen.
Ik hoop niet dat ze veel zullen groeien. Ik zit al op een C dus meer heb ik niet echt nodig. Ik hoop niet dat ik er erg veel last van ga krijgen wat betreft kloofjes ofzo. Ik heb zelf nooit borstvoeding gehad. Ik ben 10 weken te vroeg geboren en heb 2,5 maanden in de couveuse gelegen. Toen ik eenmaal thuis was, moest ik niks hebben van mijn moeders borst dus beet ik ook erg hard. Na een paar keer proberen was ze het zat. Maar mijn zusje heeft dat gemis goed gemaakt die heeft het wel ingehaald.
Ik ben wel van plan om het te doen. Er dan kijken hoelang ik het volhoud. Ik dacht dat 6 maanden goed was.

De toekomstige babykamer is de enige kamer die 100% klaar is. Dat is de kleinste slaapkamer (eigenlijk nu nog logeerkamer) dus waren we daar als eerst aan begonnen. Toen kwamen we in tijdnood dus slapen we in die kamer terwijl we de rest nog afmaken. Niet dat dat het originele plan was, maar we hadden geen keus.

Hoi Angel,
Helemaal vergeten bij te vermelden. Ik heb vanmorgen gebeld en heb 15-10 het eerste gesprek bij de vk. Toen ik vertelde over mijn lange laatste cyclus kreeg ik meteen een nummer om een afspraak te maken voor een echo. Die heb ik op 7-11. 3 weken later. Vind dat er wel veel tijd tussen zit, maar wie weet wordt hij vervroegd als de vk dat nodig vind. ze hebben een hele uitgebreide site dus ik weet nu al die de vk er uit ziet waar ik heen ga. Wel een fijn idee.

Groetjes,
Sara

Hoi Sara,

Ik heb ook cup C, tijdens m'n zwangerschap en tijdens de borstvoeding was het wel D.
Ja, wel veel tijd er tussen dan, 3 weken tussen je afspraak bij de verloskundige en je 1e echo. Nou ja, misschien wordt het toch nog eerder,  ze denken misschien wel dat je al langer zwanger bent.  Was je laatste menstruatie korter en minder dan anders?

Ik heb nl. bij m'n 1e zwangerschap gewoon een korte menstruatie gehad en toch was ik al zwanger, toen ik ontzettend pijnlijke borsten kreeg en bijna op vakantie ging naar Curacao, heb ik toch nog maar even getest, en ja hoor...toen was ik dus toch zwanger!

Ik snap er niks meer van...had weer een lichte streep op de ovulatietest. Vrijdag een hele lichte streep, zaterdag en zondag niks en nu dan weer een lichte streep, wel wat donkerder dan vrijdag, maar nog wel lichter dan de teststreep.

Zei net al tegen m'n vriend....heb je nog energie!! ha,ha...

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,
Nee, mijn laatste ongi was juist 6 volle dagen in plaats van 4,5 dag. Het was ook meer dan dat ik gehad heb sinds het stoppen met de pil. Ik kreeg het idee van de vk dat ik alvast een afspraak moest maken voor een echo omdat ik die rare lange cyclus had. Daarom verbaasde het me dus dat ik 3 weken moet wachten. Maar ja, wie weet wordt hij inderdaad eerder als ik de 15e langs ben geweest.

Wel toevallig dat je net voor je vakantie naar Curacao wist dat je zwanger was.

Kan het feit dat je za en zo niks zag te maken hebben met het drinken van alcohol? Of krijg je dan juist een valse positieve lijn te zien? Maar ik zou ook nog ff kijken of je vriend energie voor je heeft. Hahaha. Wij hebben een paar dagen geleden nog geklust, maar dat voelde wel raar aan. Misschien is het nog te gevoelig, het was niet de hele tijd echt prettig.

Mijn vriend is al de hele avond lief aan het verven. De hal is af en morgen kan het tapijt gelegd worden als alles droog is. Denk dat ik zo meteen zijn schouders maar ff masseer, na al dat harde werken. Voor veel meer hebben geen van ons beide nog de energie. Hahaha.

Succes met testen morgen.

Groetjes,
Sara

Hoi,

Sara, nou...vandaag dan hoogstwaarschijnlijk m'n eisprong hoor, want had vanochtend weer die oude test van ClearBlue gebruikt en er kwam direct een donkere streep en gisteravond die Sensitest al met een streep. Gisteravond had m'n vriend geen energie meer, maar vanochtend gelukkig wel!

Ik weet niet of de alcohol het was, want zaterdag had ik wel een paar wijntjes op, maar zondag niks en vrijdag ook niet. Dus het is wel vreemd allemaal.

Klopt dus wel het vermoeden wat ik al had, dat ik altijd een erg late eisprong heb en toch ook een vrij korte cyclus. Bij m'n dochter ben ik ook erg laat in de cyclus zwanger geworden, m'n vriend was toen nl. 6 weken naar het buitenland en toen hij terugkwam, ben ik gelijk zwanger geworden op dag 21 vd cyclus.Had ik toen ook helemaal niet meer op gerekend.  

Ja, ben ook benieuwd wat ze de 15e je te vertellen hebben en of je dan toch nog eerder mag voor de echo.

Wel vervelend dat het een beetje pijn deed bij je, misschien is je baarmoederhals wat gevoeliger. Ik heb daar geen last van gehad toen ik zwanger was.

Ja, was wel heel goed dat ik toen nog getest had voordat we naar Curacao gingen, want op vakantie neem je sneller een lekker drankje en op het strand bij Mambo's hebben ze van die lekkere cocktails. Ik heb toen maar lekkere alcoholvrije cocktails genomen, was ook prima hoor.

Heartje, wanneer krijg jij weer controle of/en echo?

Groetjes,
Angel

Hoi,

Ik heb 5 oktober weer een echo, en de 8e een afspraak bij de vk.

Sara, hoeveel weken ben je als je een echo moet laten maken. Want volgens mij kunnen ze voor de 9 weken toch nog niet bepalen hoever je zwanger bent. Dat is lastig meten. Ik was 10 weken zwanger en toen was het ook nog moeilijk op te meten.

angel,
FIjn he, dat je man toch nog een beetje energie overhad om te klussen. Alle kansen moet je goed benutten. ZO dacht ik er dan over hoor!! hahaha.
Nu maar 2 weken in spanning wachten...

Groetjes,
Heartje

Hoi Angel,
Dat zou een mooie timing zijn!!! Alle kansen goed benutten. Mijn duimen draaien!!
Ik vind het ook raar van die ovu-testen. Misschien is het toch niet zo’n goed merk.

Leuk dat je Mambo zo leuk vind. Daar gingen wij ook vaak heen. Half mijn middelbare school staat daar altijd. Hahaha.

Hoi Heartje,
Ik krijg nu mijn eerste echo als ik 11,5 weken ben. Dus ruim 3 weken na mijn afspraak bij de vk. Wel leuk, je kan de echo’s krijgen op video of kleurfoto’s los of op cd. Dan kan ik ze naar mijn ouders mailen.
5 oktober is al best snel. Ben benieuwd!

Zeuren ze op het april forum ook dat er te veel topics geopend worden? Pff, ze willen een paar standaard topics openen en willen liever niet dat mensen zelf ook zomaar iets plaatsen. Pff, regels over of je wel of geen topic kan openen...... Als ik ergens mee zit, wil ik het gewoon kunnen vragen zonder gezeurd dat ze het niet overzichtelijk meer vinden. Je weet toch wel welk topic jou intereseert, dan zoek je die weer op... Er wordt ook zo weinig gereageerd… vind het wel jammer. Ga misschien toch maar kijken of ik een ander zwanger zijn forum kan vinden. Maar ik blijf natuurlijk wel gewoon hier gezellig mee praten!!!

Nou ik moet maar eens gaan helpen met opruimen. Dan kan morgen toch de vloerbedekking er in.

Groetjes,
Sara

Hoi meiden,

Leuk hoor die echo's!! Dan gaat het ook wat meer leven voor de mannen!

Sara, ja, Mambo's...errug gezellig! Heerlijk dat sfeertje en lekker dansen met uitzicht op de Caribische zee....zucht...zou er best even heen willen vd winter. Vind de winter altijd zoooo lang duren. Heb jij dat niet? Zou je ooit nog daar willen wonen?

Ja, dat wordt weer 2 weken afwachten...duurt zooo lang altijd.

Hoe staat het verder met jullie zwangerschapskwaaltjes?

Groetjes,
Angel

Terug
Bovenaan