voor suus (suno)

Hey meis,

Even een heel kort berichtje van mij. Ik ben namelijk net wezen zwemmen en heb zo een crematie en als ik dan thuis kom, komt een kennisje op visite en vanavond gaan we uit eten met vrienden. PPPFFF echt druk. Ik hou niet zo van die drukke dagen, ik ren dan alleen maar van hot naar her. Maar goed, hoort er allemaal bij in het leven. En de meeste dingen vandaag zijn leuk. En terwijl ik het zo druk heb, wilde ik toch even 5 minuten vinden om jouw voor morgen alvast een leuke dag te wensen. De eerste visite voor de verjaardag van je prachtige meid. Geniet er van.

Oh en dat verhaal van haar in bad en met het sop op haar snoet, kan ik mje levendig voorstellen. ze zijn dan zoooo leuk.

En heerlijk dat  ook jullie op vakantie gaan! Je verdient het. En ook al is het nog ver weg, je hebt iets op naar uit te kijken.

Nou, hier alles goed.
Ik ga me nu opfrissen en in nette kleding hijssen. Want die zwemmers kleding, is niet echt iets voor een crematie.

Groetjes en een x

heyhey

dank je wel voor je berichtje :D lief van je dat je er aan dacht dat ik morgen nathalia haar verjaardag vier.

een crematie. bah! zijn nooit leuke dingen he.

sterkte!

wel leuk dat je daarna lekker uit eten ga :D

jammie jammie.

heel veel plezier.

net waren mn ouders even op visite.

nathalia gaf ze de hele tijd kusjes hihihi.

kleine kroelkip.

ze slaapt nu heerlijk. (wat een wonder!!)

verder heb ik ook niet zo veel nieuws. ga zo ff boodschappen halen en eten maken.

ja, die vakantie:D ik vind idd dat ik dat heb verdiend hihihihi

wanner ging jij nou op wintersport? toch ook heel binnenkort??

je zal er wel naar uit kijken zeker:D

ga je met het vliegtuig, of met de auto?

nou, meid, heel fijn weekend!! en nogmaals sterkte bij de crematie!

van mij :D

Hey meis,

Hoe was het gisteren? Is de kleine prinses goed verwend? En dan moet haar echte verjaardag nog komen.

Wij hadden een crematie van een vader van een medewerker van ons. En ja als baas zijnde en de vrouw van de baas, moet je daar nou eenmaal naar toe. Het zijn absoluut geen leuke dingen, maar het hoort er nou eenmaal bij in het leven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn leven alleen nog maar mijn opa heb begraven, als het om familie gaat. ( De ouders van mijn biologische vader leven ook niet meer, maar die ken ik niet) En dat was één van de meest vreselijke dagen uit mijn leven, dus ik ben er in dat opzicht nog een groentje in, gelukkig!!

Wij gaan vrijdag op vakantie. Jaaaa, nog 1 week en dan gaan we. ( of eigenlijk 5 dagen) Ik kan niet wachten. In de tijd dat wij op wintersport gaan, beginnen ze in ons huis met een verbouwing. Wij laten onze schuur bij ons huis aantrekken en dat word dan een soort van bijkeuken. Heel groot!! Maar ik kan niet zo goed tegen rommel enzo, dus ze beginnen maar als wij er niet zijn, dat scheeld mij een hoop stress en schoonmaakwoede. hahaha
Dus ik zal vast nog een keer lopen zeuren dat het zo'n bende is. Maar je moet er wat voor over hebben. Het word erg mooi!!!

Nou meis, wij gaan zo naar vrienden gezellig eten. Ik spreek je snel.
Dikke kus aan Nathalie.

Groetjes

heyhey

super zeg1 een verbouwing. mijn ouders hebben een uitbouw laten maken, bij hun huis.

2,5 meter huis bij gebouwd hihihi ( en de achtertuin is dus 2,5 meter kleiner geworden) echt super mooi en groot. tja, t was idd een hoop rommel, lawaai en stres toen.

maar, je hebt er wat moois voor terug! en niet minder belandgrijk: t is een investering op je huis.

hoop voor jullie dat het af is als jullie weer terug zijn en dat je dan lekker kunt genieten :D

nou, nathalia is helemaal niet verwend.

er hebben 5 mensen afgebeld, omdat ze ziek waren.

er was er 1 die geen tijd had om een kadotje te kopen, omdat ze 44 uur had gewerkt deze week.

de ander was het kadotje vergeten. ( t is maar goed dat nathalia er nog geen besef van heeft. volgend jaar, of het jaar daarna zit ze echt te wachten op kadotjes. als mensen dat dat vergeten is dat niet leuk voor nathalia)

ze heeft wel van een collega van erwin een puzzel gehad en een intertoys bon van 10 euro.

en van erwin heeft ze mooie schoentjes gehad :D

woensdag krijgt ze van ons haar armbandje. dan is ze echt jarig.

en zondag haar winny the pooh loop/duw wagentje.

heeft t bij jullie ook gesneeuwd vanochtend?

ik werd wakker (jaja mocht weer lekker uitslapen tot half 10 hihihi) en t sneeuwde gewoon! en t is maar koud buiten vind ik.

kan niet wachten tot het weer lekker warm word.

ja, ook ik mag van geluk spreken. de enige mensen die ik ben verloren zijn mn oma en mn zusje.

het zijn geen leuke dingen, maar bij mn oma had ik er vrede mee. ze was 92 jaar. (was de moeder van mijn oma)

en ook mijn vader zijn vader leeft niet meer. maar die ken ik ook niet hihi.

(wil die kant van mn familie ook niet kennen)

nou meid, ik ga er weer vandoor.

spreken elkaar weer.

jij een dikke kus aan noah.

xxx do

Jeetje meis, wat een domper dat er zo weinig mensen op de verjaardag waren!! Komen ze nu dan alsnog op haar echte verjaardag??
Ach, het is wat jij zelf zegt, ze heeft het zelf toch niet door.

Tja die verbouwing, als het goed is word het echt heeeeel mooi en inderdaad het is zeker goed, voor als we het huis weer verkopen.

Ik ben op zoek naar een oppas voor Noah, dus ik heb een advertentie gezet. Jij wil niet weten, wat voor rare reacties je krijgt. Natuurlijk hele jonge meisjes en jongens ( zo rond de 15 jaar) en ook vrouwen die alleenstaand zijn, zelf geen kinderen hebben en als ik dan vraag wat ze per uur vraagt, wil ze geen antwoord geven, want dat bespreekt ze liever persoonlijk. Ik zei dat ik haar toch aan de telefoon had en dat ik het er eerst met mijn man over moest hebben, voordat ik een afspraak maak. Want mijn man heeft niet zo veel tijd. En als ze 15 euro vraagt, dan hoeven we niet eens een afspraak te maken. Want er zijn andere reacties die maar 5 euro vragen. Maar goed, we krijgen dus hele rare reacties binnen. Gelukkig ook fijne reacties en we hebben nu een afspraak staat! Spannend vind ik dat.

Hoest verder met jouw?? En met je mannetje?
Hoe vind je het om te lezen, dat er zoveel mama's zwanger raken?
Dat moet niet makkelijk voor je zijn.
Ik hoop dat jouw tijd ook snel komt!

Nou meis, ik ga verder lezen en dan even een broodje maken.

Greetz

heyhey

zoek je voor vast een oppas? ga je weer werken?

of is het gewoon voor als jullie een keertje weg willen?

ja, ik weet dat je rare reacties krijg.

ik heb toen op marktplaats een advertentie gezet. heel stom mijn telefoon nummer er bij gezet.

werd de hele tijd gestalkt.

zei die man dat het voor een kledingzaak is. ik heel geintreseerd dat t me leuk lijkt en hoe verder je in het gesprek kwam, hoe raarder het werd.

op een gegeven moment vroeg hij mn cupmaat en of ik lekker kon pijpen. nou ja zeg!

ik heb opgehangen en heb keihard gehuild bij erwin.

ik voelde me zoooo stom gewoon. ik zet nu nergens meer mn telefoon nummer neer.

alleen mn mail adres.

jeetje zeg, ik voel me echt beroerd. denk dat i een griepje krijg ofzo. lekker want overmorgen is nathalia jarig. moet je opletten, lig ik dalijk ziek op mijn dochtertje haar 1e verjaardag.

tja dat er anderen zwanger zijn is idd heel moeilijk voor me.

aan de ene kant ben ik erg blij voor ze, en gun het ze van harte.

aan de andere kant heb ik er veel verdriet van.

moet ook zeggen dat ik de meeste berichtjes niet open hoor, als er staat dat  er weer 1  zwanger is.

erwin en ik hadden het er van de week nog over.

hij liet toch wel doorschemeren ( hij is normaal echt een binnenvetter) dat hij het er ook best wel moeilijk mee heeft. ja, logisch. ook voor hem is het natuurlijk een grote schok geweest.

erwin heeft een etentje van de zaak en ik mag mee :D

we moesten een voorkeusdatum invullen. of 14 feb of 7 maart.

ik heb er echt het hele weekend ove rna gedacht. zag het niet zo zitten om nathalia "te dumpen" zodat wij uit eten konden.

maar t leek me eigenlijk wel leuk, dus sprak ik af dat ik mn moeder zou vragen om een avondje op te passen.

nou dat heb ik dus gedaan en ze vind het helemaal niet erg om op te passen!

vond t zo lief van haar.

er zat alleen wel een maar achter.

ze kunnen alleen 7 maart oppassen want 14 feb hebben mn ouders een hotelletje geboekt.

ja, wat niet gaat dat gaat niet he :D

vind t leuk dat mn ouders er lekker een keertje uit gaan.

met 3 kinderen (waarvan de jongste nu 14 is) konden ze bijna nooit samen weg.

kijk jij atwt?? ben echt een grote fan hihihi

weet al wat er over 1,5 jaar gaat gebeuren en vind t toch nog spannend.

en er is nu weer op nederland 3 op zondag avond baby te huur. dat vind ik ook zo'n leuk programma.

maar t is toitaal niet te vergelijken met het echte leven.

dan krijgen ze voor een paar dagen een baby van een ander zou dat als ouder zijnde echt nooit doen, zomaar mn baby uit handen geven aan mensen die ik niet eens ken, laat staan pubers. hihihi klinkt misschien raar, omdat ik zelf ook nog niet eens officieel volwassen ben, maar zo denk ik er gewoon over. door nathalia ben ik toch wel een heel stuk volwassener geworden.

daarna krijgen ze een peuter, een tiener, en als laatste een bejaarde (wat dat er mee te maken heeft, weet ik niet. alsof je een bejaarde moet gaan opvoeden??!!??)

nou meid, ik ga douchen en mn bed in want ben echt brak.

erwin is nu lekker thuis, dus die stopt nathalia lekker in hihihi.

hoe gaat t met noah?

en met jou?

xxx do

oh ja, voor ik het vergeet; nathalia heeft 3 stapjes helemaal los gelopen!!! was echt zooo trots.

en ze loopt nu aan 1 hand met je mee, ipv 2 handen t is nog wel gammel, maar t begin is er hihihihi

xxx

heb nog even wat opgezocht voor je. over de oppas!

xxx do

In principe worden de kosten voor een oppas niet vergoed via de Wet Kinderopvang, tenzij de oppas ervoor kiest om zich aan te melden bij een gastouderbureau. De oppas wordt dan een officiële gastouder, die moet voldoen aan de gestelde kwaliteitsnormen. Alleen dan kunnen de ouders in aanmerking komen voor een vergoeding via de Wet Kinderopvang.
Richtlijnen voor vergoedingen voor de oppas, afhankelijk van de leeftijd van de oppas en van het aantal kinderen waarop de oppas moet passen: -
Het tarief dat je afspreekt met een oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor de opvang nodig is.
Voor één kind is € 6 per uur een redelijk basisbedrag. Het uurbedrag van € 6 is een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden.
Vraagt je kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag van € 6 aan de lage kant zijn.
Als er twee kinderen zijn, wordt ongeveer € 8 per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen € 9 per uur.
Het kan ook nodig zijn een strippenkaart en vaste vergoeding voor openbaar vervoer te geven. -Huishoudelijk werk
Als de oppas ook huishoudelijk werk voor je doet, gelden er andere tarieven.
Een hulp in de huishouding kost je zo'n € 10 per uur. Voor de uren dat de oppas huishoudelijk werk doet, kun je uitgaan van dit bedrag.
Duidelijke afspraken
Het is verstandig om duidelijke afspraken met de oppasser maken. Over wat je van haar verwacht; over eten en drinken, ed.
Einde van het sollicitatiegesprek
Als je al een goed beeld hebt van de oppas, kun je een datum afspreken wanneer de oppas voor het eerst kan komen oppassen. Als je er nog over wilt nadenken of een referentie wilt benaderen, spreek dan af wanneer je weer contact opneemt.
Als je een geschikte oppas hebt gevonden (en zij ook bij jou wil werken):
Duidelijke afspraken
Het is verstandig om duidelijke afspraken met de oppasser maken. Bespreek met haar hoe zij met je kind(eren) moet omgaan, wat de kinderen mogen eten en/of drinken, computergebruik, of er televisie gekeken mag worden, of er vriendjes en vriendinnetjes mogen komen spelen, of de kinderen bij anderen mogen spelen. Maar ook of zij zelf wat te eten en/of te drinken mag pakken, waar zij in je huis mag aankomen/gebruiken etc.
Als de oppas ook huishoudelijk werk doet, maak dan ook duidelijke afspraken over wat zij moet doen en op welke tijdstippen (mag ze bijv. schoonmaken als je kind thuis is of wil je dat zij 100% aandacht aan je kind besteedt).

Hey meis,

Wat lief van je, dat je dat even heb opgezocht.
Ik zoek een oppas adres, omdat ik af en toe voor Noah een oppas nodig heb. Ik ga niet werken. Maar zo makkelijk is het inderdaad nog niet. Ik moet bijvoorbeeld donderdag naar het ziekenhuis. Het is om 11 uur en dat is precies de tijd dat Noah slaapt. Mijn ouders zeggen, dat ik niet zo moeilijk moet doen en Noah gewoon moet meenemen. Maar Noah is juist  zo'n makkelijk ventje omdat hij in een ritme zit en slaapt op vaste tijden. Als ik hem meeneem naar het ziekenhuis, waar het altijd uitloopt, mag ik blij zijn als hij om 12 uur in bed ligt, nou daar doe ik hem echt geen plezier mee!!! Daarom zou ik hem dan voor een paar uurtjes naar een oppas willen brengen, en dan zou ik daarna even lekker gaan winkelen ofzo. Niet dat ik met één uur weer op de stoep sta! Ik heb nou binnenkort een afspraak bij mensen thuis, die op Noah willen passen. Wel bij hun thuis, maar dat vind ik niet zo erg. Waar ik wel bang voor ben, is dat Noah gewoon op de grond word gezet en dat hun gewoon huishoudelijke klusjes gaan doen of iets voor hun zelf. En ik wil juist, dat wanneer hij daar is, hij 100% aandacht krijgt. Het moet voor hem een feestje zijn. En ik ben bang, dat dat niet het geval is, want dat kan je ook nooit controleren! Dat was ook precies wat er in jouw stukje tekst staat. Het gaat bij ons trouwens niet via een gastouder gezin, juist omdat het voor ons niet vast is.
Ik vind dat echt lastig, maar ik moet soms echt even een uurtje voor mezelf, of voor de zaak! Maar voel me nu al schuldig, bij het idee dat ik hem wegbreng! Want hij is nooit lastig ofzo.. Slik, oke, vast ook een beetje mijn hormone...

Ik ga er gewoon naar toe en hou mijn ogen en raders gewoon goed open en alert! Ik denk dat ik echt wel in de gaten heb, of het goed zit of niet! Toch???

Meis, heel erg bedankt!!!
Een hele dikke

Terug
Bovenaan