voor suus (suno)

Hey meis,

Nou gelukkig is alles goed met de baby.. Ze weten niet zo goed waar het vloeien vandaan kwam, maar de beeb zwemt lekker rond en is druk aan het bewegen. Ik wist dat het wel goed zat, maar het is wel lekker om hety voor de zekerheid bevestigd te krijgen. En mijn man is gewoon meegegaan. Hij is snel terug komen rijden en na het ziekenhuis is hij weer terug naar amsterdam gereden. Zooo lief. Hij zei, dat hij me nooit alleen zou laten gaan.

En ouders, ja, die denken dat ze het altijd weten. Nou weet mijn moeder er ook wel wat van, maar ik doe me best om het mannetje in een ritme te hoeden en hun proberen het er in één dag weer uit te krijgen. hahah. Noah heeft het kisssyndroom en dat kende ze vroeger niet, dus ze kijken daar een beetje argwaanend tegen aan. Maar verder zijn het schatten hoor.

Ik hoop wel dat jij mee gaat met het wandelen, vind het leuk om jouw te zien!
Maar ik begrijp je redenen ook wel. Misschien kan je met iemand meerijden en scheeld dat in de kosten. Nou ik hoop het in ieder geval wel, maar voor mij is het ook nog niet helemaal zeker. Het ligt aan de datum.

Noah kijkt eigenlijk niet echt tv, maar sinds een paar dagen zet ik hem er s'ochtend wel eens heel even voor. Ongeveer een klein kwartiertje. Maar niet te vaak. Als de tv aanstaat kijkt hij ook eigenlijk niet zo veel na. Maar in principe is de tv overdag uit. Ik kijk zelf eigenlijk niet zo veel tv. Wel s'avonds hoor, lekker met de bene op de bank en zappen maar. Heerlijk.

Noah zwaait werkelijk de hele dag en klapt de hele dag in zijn handjes. Hij kan veel meer, maar dat doet hij. Oh ja en het wiebelen zoals in het liedje, dikke dikke, dikke tante kee. Hij valt in herhaling. Hihihi

Verder gaat hier alles prima, ga nou beginnen met koken, want de kleine man word zo wakker.

Spreek je snel.

Groetjes

oh wat ben ik blij dat alles goed gaat met de beeb zeg!

maakte me toch wel erg veel zorgen!

wat een opluchting zeg.

en wat heb jij een lieve man! dat hij helemaal vanuit a'dam komt voor jou!

je mag je handen dichtknijpen met zo'n vent :D

ja, die wandeling lijkt me zeker leuk. lijkt me idd leuk om jou te ontmoeten.

maar ik kijk wel even hoe alles loopt. t is tenslotte ook nog best wel ver weg :D

wat is precies het kisssyndroom? heb het wel vaker gehoord op dit forum, maar eigenlijk geen idee wat het nou is.

heb net even mn oude mail box leeg gemaakt en kwam zulke leuke foto's tegen van toen nathalia net was geboren. heerlijk.

nathalia wilde natuurlijk ook even kijken wat ik aan t doen was ( die staat bijna altijd naast me als ik op de comp zit. vind ze zo intresant hahaha

toen ik zei, kijk das kleine nathalia. toen was nathalia baby. ging ze het beeldscherm een kusje geven hahahahahahahaha.

was wel komisch.

heerlijk is dat he, dat je alles van zo dichtbij mee kan maken,  7 dagen per week.

jij werk ook  niet toch?

hoe doe jij noah zijn haren wassen in badje?

nathalia is opeens bang met haren uit spoelen.

ik doe altijd haar haren nat maken met mn hand, daarna shampoo inmasseren en met een maatbeker haar haren uitspoelen. maar dat laatste vind ze nu dus echt verschrikkelijk.

misschien omdat ik het te lang niet heb gedaan.

de laatste tijd heb ik alleen haar haren gewassen als ze onder de douche stond.

5 dgn per week en 2 dgn in bad.

nu moest ik gisteren haar haren wassen in bad omdat ik met mn schouder zit. d8: das wel makkelijk nu.

ze schrok zo erg toen ik haar haren uitspoelde, dat ze het op het gillen zette en het badje uit klom.

(ik stond er natuurlijk naast om haar op te vangen hihihi)

had echt zoiets van, wat is dit nou weer hihi

nou, ook ik ga t eten maken.

eetsmakelijk en we spreken elkaar snel weer.

geniet lekker van je humpie in je buik en knuffel voor noah :D

(K)do

Hey liefie,

Ik ben ook erg blij, dat alles goed is met het kleintje. Laat ik het zo zeggen, we hebben weer even mogen kijken naar het wondertje.  

Het kiss- syndroom is een verschuiving/ verdraaing in de nekwervel bij het kindje. Het komt meestal door een te snelle bevalling. Bij Noah kwam het doordat hij eerst in een weeen storm kwam, dus erg hard naar beneden werd gedrukt en vervolgens werd terug getrokken door de keizersnee! Ze hebben dan meestal erg veel pijn met liggen en kijken meestal ook één kant op. Een voorkeurshouding word dat genoemd. Noah huilde vanaf 5 weken de hele dag. Hij huilde ook in de kinderwagen, continu!!!!!! Totdat we hem s'avonds in badje deden en de laatste voeding gaven. Dan viel hij in een comatueze toestand in slaap. Hij was dan helemaal kapot. Dat hield ik 2 weken vol en toen werd ik al helemaal gek!!! Mijn buurvrouw zei tegen mij, dat ik een osteopaat moest bellen. Ik had echt zoiets van een wate?? Ik had daar nog nooit van gehoord. Maar 2 dagen later zat ik daar   en de zelfde avond had ik een ander kindje! Hij huilt nu vrijwel nooit!!! Of laat ik het anders zeggen, heeeeeel weinig.Ik heb ook gezegd dat ik met de tweede er zoiezo heenga. Gewoon even laten nakijken, als hij/zij ongeveer 2 weken is.

Ze worden zo slim hé!
Noah zit op zo'n loopauto en hij weet al prima vooruit te komen en nu kan hij dus ook bij de kastjes. Dus  ik was  vanmiddag in de keuken bezig en hij met zijn autootje en voordat ik het in de gaten had, had hij al een la leeggehaald. Oh, dan moet ik zooo lachen. Maar goed, met een strak gezicht zeggen, dat het niet mag. Gelukkig geeft hij altijd gauw op.

Ik las dat jij kleine meid aan het bijten is. Ik vind dat inderdaad ook niet iets om te lachen. Ik zou ook niet weten wat je daar aan moet doen. Als nee zeggen niet helpt. Maar goed ik ben dus absoluut tegen slaan, maar misschien zou ik haar zachtjes, maar toch duidelijk terug bijten. Ik weet het ook niet hoor, maar dat heb ik wel eens gehoord. Misschien een heel stom advies, maar iets anders weet ik niet en ik had het misschien wel een keer geprobeerd.

Over slaan gesproken, ik was laats bij mijn oma. Toen stond Noah voor het eerst aan haar tafel en hij probeerde ergens aan te zitten. Ik zei tegen hem dat het niet mocht en pakte zijn handje weg. ( ik ben voor alles in huis gewoon te laten staan, hij moet leren om eraf te blijven) Dus toen hij het nog een keer probeerde, wat heeeeel normaal is, want zo'n kindje weet niet naar één week staan wat wel en niet mag, pakte mijn oma zijn handje en gaf er een tik op!!!!!! Nou ik dacht dat ik letterlijk achterover viel. Ik was woedend. Maar mijn moeder was er ook bij en ze keek mij zo aan van, houd je in. Nou ik heb heeeel duidelijk gemaakt, dat ik dat nooit meer wil. Dat het niet onze keus van opvoeden is. Pppff ik was laaiend, nu nog. Het was niet hard, want Noah keek niet op of om, maar toch!

Ik was noah zijn haartjes onder de douch of in bad. Als we onder de douch staan, doe ik gewoon zijn hoofdje onder de straal om het af te spoelen. Hij vind het niet echt leuk, maar is het wel helemaal gewend. Ik probeer het niet over zijn gezichtje te laten gaan. En in bad, leg ik hem op zijn rug.
Ik hoor wel vaker dat er een periode is, dat ze het niet echt leuk vinden.
Nou ik hoop dat je het een beetje gaat lukken en zeker met het bijten.

Spreek je snel

Liefs

hahaha ja dat ken ik, die lades leegtrekken.

nathalia gaat tegenwoordig overal tegen aan staan.

als ik dan op het balkon sta om een sigaretje te roken  ( zit tegen nathalia haar kamer in dus kan haar zo zien) zit zij in haar kamertje. vaak gaat ze dan tegen de commode staan en trekt alle luiers eruit!

ik weer naar binnen om haar weer neer te zetten en nee te zeggen en weer terug naar het balkon op te roken hahahaha is toch ook niks zo hihihi

maar moet er inderdaad ook vaak erg om lachen.

ik heb nathalia wel 1 keer een tikje op haar hand gegeven.

ze liep me zo erg uit te dagen en toen hielp ook niks. nee zeggen niet, haar weg halen niet, echt helemaal niks hielp. toen heb ik een tikje gegeven. schrok er zo erg van dat ik dat deed. en nathalia stond echt zo te kijken van: wat doe jij nou. hielp dus ook niet hahahaha

ja, ik weet t niet met dat terug bijten. mn moeder heeft het een keer bij mn zusje gedaan maar die was al een heel stuk ouder, dus die begreep echt van he, dat doet pijnals ik iemand bijt.

ik denk niet dat een baby dat begrijpt. ik kijk het wel even aan. probeer het maar verder te negeren.

mn vader had ook wel een leuke. hij zij ( een tijdje geleden al weer hoor) als je een baby krijgt, krijg je geen gebruikzaamwijzing ermee. nee helaas hahaha.

daarom ben ik zo blij met dit forum. je kan hier alles vragen als je iets niet weet. heerlijk.

heeft noah al tandjes?

bij nathalia komen nu tandje 5 en 6 door. echt schattig ( behalve het bijten dan, das niet leuk hihi)

we hebben 2 weken geleden een foto shoot laten maken van nathalia. vrijdag mag ik de foto's ophalen. ben zo benieuwd :D

denk dat ze wel erg leuk zijn geworden hihi

t is wel een dure zaak hoor. 35 euro per foto en als ik ze alle 8 neem is het 200 euro! is toch wel een hoop geld vind ik. en we krijgen dan 1 kado foto gratis.

nou meid, ik ga er 1 in badje doen en op bed gooien. blijf maar hopen dat ze 1 nachtje doorslaapt in haar eigen bedje hahahaha

xxx do

Weet je, een tik op de vingers worden ze echt niet slechter van, maar wel als een ander het doet! Hij is pas 9 maanden en leert nu net pas.

En ik wil ook nog even terug komen op dat bijten. Ik las dat iemand anders in jouw topic schreef, dat jij zegt dat iets niet mag, maar je het zelf wel doet. Het bijten dus. Maar wat je dan doet als zij gaat slaan enzo. Ik vond daar ook wel waarheid in zitten. Dus ik weet niet of terug bijten wel zo goed is. Lastig weer.

En over die gebruiksaanwijzing bij de kinders. Nou die van Noah hebben ze tijdens de keizersnee in mijn buik laten zitten.

Ik heb vanmiddag nog geschreven, dat hij vrijwel niet huilt. En prompt heeft hij vanaf half 6 lopen zeuren en huilen. Naaah snap je toch niks van. Hij was pas een half uurtje uit bed. en hij heeft echt veel geslapen. Nou hij is ook lekker gedoucht en ligt al een half uurtje lekker in zijn bedje. Draakje.. hihi
Maar wel het allerliefste zwelgje dat er is.

Noah heeft al vanaf 41/2 maand tandjes. Hij heeft er al een hele tijd 7. Maar de achtste laat al een tijdje op zich wachten. Hij heeft echt al grote tandjes. Heel leuk gezicht.

Meis geniet van je avond en ik spreek je snel!

Suus

heyhey

ja, ik vond daar dus ook een hele grote waarheid in zitten. ze heeft gewoon gelijk. nu is het bijtren, maar straks is het duwen en slaan. t is gewoon lastig.

ik kijk het voorlopig gewoon nog even aan en blijf maar strak nee zeggen en ander toch maar overwegen om een keer zachtjes terug te bijten.

of het gaat werken bij nathalia is weer een 2e. ze is hardleers en eigenwijs ( goh, van wie heeft ze dat toch hahahaha)

ja, ik snap je punt. ik zou het ook niet pikken als mn oma of mn moeder haar een tik op haar vingers zou geven terwijl ik er naast zit.

hahaha is dat dan wat, dat noah zo heeft lopen zeuren en huilen.

maar ja, gelukkig dat hij toch lekker heeft geslapen.

wij hebben gisteren tot kwart over 9 met nathalia opgelopen.

die liep echt hysterisch te krijsen gewoon!! had echt zoiets van: wat is er nou?

heb haar een zetpil gegeven en die druppels voor haar tanden. na een half uur sliep ze in mn armen. leg ik haar  in haar bedje, weer keihard krijsen.

ja, en toen had ik het gedaan. niks was meer goed.

mocht niet meer zitten op de bank, ze wilde niet spelen, helemaal niks.

dus ja hoor, toen belande erwin dus weer in bed, met nathalia er naast.

en ze sliep binnen 10 minuten.

zo 7 tandjes al! das snel zeg.

ja, t is ook een heel schattig gezicht. vooral die voortanden vind ik zo grappig hihihi

bij nathalia is er 1 nog net iets kleiner dan de ander en er zit een gat tussen (logisch) zooo schattig.

vindt noah tanden poetsen leuk?

nathalia vind het schitterend, alleen zuigt gelijk de tandpasta eraf hihihi die vind ze wel lekker.

poetsen jullie zijn tandjes na de laatste  fles?

iemand zei toen tegen mij dat zijn kindje de laatste fles in bed kreeg en daarna gelijk ging slapen.

dus toen vroeg ik  waneer hij dan de tanden poetste en zei hij  : voordat hij de fles krijgt.

nou daar schiet je na mijn idee toch ook niks mee op?

nou, ik ga weer opschieten. ga eens kijken voor een verjaardagstaart voor nathalia.

was een taarten winkel in gegaan bij ons en die vraagt 37,50 voor een slagroomtaart met foto er op.

nou dat vond ik toch wel een hoop geld  voor een taart!!

geef die kleine een dikke kus van me en een fijne dag vandaag!

xxx do      

Haha, wij doen ook eerst de tandjes poetsen en dan de fles. Hij valt ook echt in slaap bij de laatste fles. En s 'ochtends doe ik het wel naar het ontbijt. Ik had  het er toevallig gister met mijn man over, dat we het poetsen toch echt na de fles moeten  gaan doen.  
Noah vind het  poetsen ook niet erg. En ook hij sabbelt snel de pasta eraf. Maar soms vind hij het ook niet zo prettig. Dan probeerd hij de  borstel weg te slaan.  Maar dan ga ik gewoon door hoor. Ik denk ook dat er een tandje aan zit te komen, en dat hij het daarom niet altijd fijn vind.

Ik las dat jouw kleine meis, al snel jarig is. Wat ga je doen die dag? En doe je het op de dag zelf? Noah is op een woensdag jarig ( over 3 maanden pas) en eigenlijk willen wij het op  DIE dag doen, maar dan kan niet iedereen. Dus misschien moeten we het er toch maar over hebben om het op zondag te doen. Maar eigenlijk willen we liever de dag zelf, tussen 1 en 5 ofzo! pppff lastig. Mijn ouders komen wel en mijn pa neemt gewoon vrij, maar mijn schoonouders( ja, daar zijn ze weer) die willen geen vrij nemen! Maar dan kan ik wel weer koppig doen, maar daar heb ik mijn kleine man mee! Dus het zal wel zondag worden.

Hoe gaat het verder? Zijn jullie al aan het kijken voor eeen ander huis?
En zit je kleine meid al op gewonen melk? En drinkt ze dat uit een beker. Ik moet van het cb de kleine uit een beker laten drinken en het eten mag ik niet meer malen en apart geven. Dus een stronkje groente en hem dan een aardappel in zijn hand geven. Dat doen wij dus niet!!! Wij prakken zijn eten en geven het geprakt aan hem. En het vlees geven we wel apart. En ik moet ook nog niet nadenken over een beker. Hij is nog zo klein. Ik moet zo weer naar het cb dus ik zal het wel horen.
Maar ik trek me daar niet zo veel van aan. Ik doe wat mij verstandig lijkt!

En gaan jullie nog op vakantie?
Wij gaan over 2 weken op wintersport! Heerlijk er ff uit. Mijn ouders gaan ook mee, dus mijn pa past dan overdag een uurtje op Noah en dan gaan mijn man, moeder en ik skieen. Ja je leest het goed, ook ik ga skieen. Ik heb daar ook al veel commentaar op gehad. Ik ben een zeer ervaren skier! Ik skie al vanaf mijn 4de! Ik heb ski les gegeven aan lichamelijk gehandicapten. En dan weet ik ook, dat een ander mij kan aanskieen, dus daarom hebben wij ook gezegd, dat als het druk is op de piste ik een andere afdaling neem, of die dag maar niet ga skien. Ik heb het voor de zekerheid nog met de gyn overlegd. Hij moest echt lachen en zei, dat ik gewoon kan gaan skien!    De baby zit heel veilig in mijn buik, achter mij schaambot. En ook al zou ik vallen, dan is er niks aan de hand!!!!

Vorig jaar zijn we ook op wintersport geweest. Ik was toen bijna 30 weken, toen heb ik natuurlijk niet geskied. Dan is het voor de baby wel een stukje gevaarlijk is!
Gelukkig heb ik ook gelezen, dat heeeel veel mama's gewoon gaan skien!
Zo dat moest er even uit! haha

Mijn kleine man ligt al vanaf 11 uur in zijn bed, maar heeft volgens mij nog geen minuut geslapen. Hij ligt te brabbelen. mmmhh, ik moet straks naar het cb, dan zal hij vast heel moe zijn. Hahaha.

Nou meis, ik spreek je

heyyyyyy

ja, t lijkt mij dat dat niet echt opschiet. eerst tandjes poetsen en daarna de fles geven. zo kan die fluoride toch nooit inwerken.

zei tegen die vriend ook: wij poetsen toch ook niet eerst onze tanden en gaan daarna eten?

ik heb net weer iets anders geprobeerd.

zo af en toe krijgt nathalia pyama papje. dat heb ik nu ook gegeven met een klein beetje nutrix erbij.

en nu slaapt ze heerlijk. (hopelijk blijft dat ook zo, gedurende de nacht hihi)

we hebben een matras naast ons bed neergelegd ( 2 persoonsmatras dus heel groot hihi) zodat erwin en ik het bed voor onszelf hebben. heerlijk.

jaja, nathalia is over 13 dagen al jarig. hieperdepiep hoera!

nathalia is ook op een woensdag jarig. iedereen is dan werken dus doen we het op zondag 8 feb voor mijn familie en 31 jan voor onze vrienden. erwin zijn fam gaan we niet mee om. alleen zijn vader maar daar heb ik nog niks van gehoord :S nou van mij mogen ze weg blijven hoor, mis er niks aan. hihi als ik onze verhalen zo lees, heb ik wel zoiets van: goh, onze schoonouders lijken wel op elkaar, of zijn alle schoonouders zo hahahahahhaah

die zondag vieren we bij mn ouders thuis. dit omdat mn oma en opa de trappen bij mij thuis niet op durven ( woon in een appartement, 2 hoog) en ik graag wil dat ze er bij zijn. dus is mn moeder zo lief geweest om haar huis beschikbaar te stellen.

om 14. uur komt iedereen. dan gaan we zingen en de taart doen. 1 taart voor nathalia, waar ze lekker in mag graaien en eten en 1 taart voor de visite.

als dat op is, krijgt ze haar kado's. van de fam krijgt ze een fietsje (knal roze hihi) en van ons een loopstoeltje van winny the poeh en en armbandje met haar naam.

en daarna gewoon lekker feesten.

op 4 feb, de echte dag vieren wij het eigenlijk alleen maar met zn 3tjes. dat is ons moment om terug te denken aan een jaar geleden, en wat er allemaal gebeurd is in een jaar tijd.

nee, wij gaan helaas hoogst waarschijnlijk niet op vakantie. jamer, want we hebben wel heel veel zin in een vakantie. ook al is het maar een weekend in een bungalow ofzow. maar we hebben het geld hard nodig.

we zijn nog steeds op zoek naar een huisje, dus erwin zijn vakantie geld gaat naar de spaarrekening zodat we , mochten we ooit een huis krijgen, we het leuk kunnen inrichten.

maar misschien trekken we wel de stoute schoenen aan en gaan we er toch even tussen uit. we kijken wel even hoe alles loopt.

we hebben ook geen auto, dus alles moet met de trein mee of we moeten een auto huren, mochten we gaan.

wat lekker dat je op ski vakantie ga. over 2 weekjes al :D je zal er vast naar uit kijken.

ik denk ook niet echt dat het veel uitmaakt hoor, dat je nu gaat skien. je humpie zit nu goed ingenestelt.

mijn oma was 30 jaar geleden zwanger van mijn tante. een ongewenste zwangerschap. ze wilde dat kindje echt niet en probeerde er echt van alles aan te doen zodat ze een miskraam zou krijgen ( klinkt hard, ik weet het!) ze is in achtbanen geweest, heeft heel zware kachels lopen shouwen, heeft lopen springen als een gek. en nog bleef het kindje zitten ( ze was toen 13 weken zwanger)

zo zie je dus maar weer, een kindje kan heel veel hebben in je buik als het nog zo pril is.

nee, met 30 weken zou ik idd ook niet meer gaan skien hihihi

met een ander huis schiet het dus niet echt op. we reageren elke week weer, maar er staan zulke lange wachttijden in en om rotterdam. in rotterdam 5 tot 7 jaar! net daarbuiten, verschillende plaatsen minimaal 2 jaar.

ziet er dus naar uit dat we hier helaas nog wel een tijdje zitten.

maar echt, zodra we een ander huisje hebben, weet ik niet hoe snel ik mn spullen moet pakken. echt waar. geef me een week. dan zijn we over hahahaha

nathalia krijgt wel al sinds 9 maanden een beker. een grote princessen beker waar ze uit drinkt. en voor onderweg hebben we een beker met een rietje ( haar favoriet) of een tuitbeker ( is ze niet zo dol op)

maar wij prakte nog gewoon haar eten hoor, met 9 maanden!

nou kwam dit ook meer omdat nathalia toen nog geen tandjes had.

ze is nu bijna een jaar en verschillende dingen prak ik nog steeds. zoals bruine bonen en erwten.

een aardappel of witlof krijgt ze met een vorkje maar meestal  gooit ze  dat vorkje weg en pakt ze het met haar handen hahaha. ook goed, als ze maar eet toch?

nou meid, ik ga er maar weer eens vandoor, want dit is weer een heel boekwerk. ppfff

fijne avond verder!

xxx do

Terug
Bovenaan