Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Hoi allemaal,
Wij zijn 01-01-2017 gestopt met de pil 
wat al een hele stap is om er echt voor te gaan, ook spannend 
eerste maanden was het in me gedachte we logies dat het niet raak was. 
Uiteindelijk na 6 maand begon ik me ook dingen af te vragen maar overal stond dat je na 1 jaar pas naar de huisarts kon
weer 6 maanden later (1jaar Verder) 
naar de huisarts chamidia test moeten doen was goed, partner zijn zwemmers laten testen was ook goed en ondertussen weer 2 maand verder 
toen wou ik door naar de gynacoloog om te kijken of ik wel een eisprong heb 
zo gezegd zo gedaan 
alles leek goed te zijn, en dus weer met goeie moet er tegen aan nogmaals 4 maand later dus (totaal 18maand verder) nog geen positieve test 
ik moet er eerlijk bij zeggen je word gek van alles om je heen wat je leest wat je ziet iedereen word ineens zwanger en vrachtwagens met reclame er op met baby’s reclames op tv je word overal er mee geconfronteerd! 
Daarbij me fam en vrienden waarmee ik dit deel (en ook al kinderen hebben) kunnen (goed bedoeld) zeggen laat het los maar dat is bijna onmogelijk, al doe ik me best om er niet zo mee bezig te zijn! ben je er stiekem/onbewust toch mee bezig 

in november 2018 zat ik er best doorheen 22 maanden bezig en nog geen resultaat er moest wel iets mis zijn 
afspraak met de gynacoloog en hij bood me aan een hsg onderzoek te laten doen na mis communicatie ivm de afspraak heeft dit uiteindelijk 7 februari 2019 plaatst gevonden 
ik last veel over mensen dat dit als vervelend en pijn ect was ervare maar ik vond het wel mee vallen gelukkig, wel vond ik het erg spannend! je geeft jezelf toch bloot  ik moest de dag er na ook een na foto laten maken 
mijn rechter eileider is dus verstopt 
links niet maar zit wel een soort ophoping 
ik schrok hier heel erg van en ze raden me aan om een kijkoperatie te laten doen
Zelf dacht ik wel omdat je mee kan kijken en uiteindelijk rechts ook vloeistof in kwam dat dit positief was 
en wie weet dat het nu wel toegankelijker is dat we eerst 2maand aankijken 
maar toch 
21 maart heb ik een gesprek afspraak voor de operatie over hoe het zal gaan en voordat de operatie plaats vind ben je al gauw 2/3 maand verder 
mijn grootste hoop is dat het toch binnen 2 maand raak is en de operatie niet plaats hoeft te vinden 
Hoop voor iedereen hier dat het niet zo een lange weg word als die van ons 

Gebruiker10111700 Wat verschrikkelijk dat je zo lang hebt moeten wachten. Ik snap heel goed dat je er door heen zat. Wat naar dat je geopeerd moet worden. Ik heb ook een kijkoperatie, een laparoscopie, gehad vanwege vermoeden op endometriose. Het was geen pretje, maar hé ik ben er nog :) En jij slaat je hier ook doorheen! Ik hoop ook voor je dat je zwanger raakt en die hele operatie niet nodig is.. 
ElsieJoy wat naar dat je geopereerd moet worden. Maar ik snap ook goed dat er een soort van last van je schouders valt nu. 
Meiden, ik ben vandaag in een hele positieve bui. Hopelijk kan ik iemand aansteken :D
Ik ben helaas niet altijd zo positief ingesteld, dan komt de angst toch naarr boven, en dan is het zo fijn om steun te vinden hier. Als we over jaren terugkijken op dit forum, zijn we waarschijnlijk allemaal moeder. De ene doet er wat langer over dan de ander. Het komt goed, met ons allemaal, zonder of met medische hulp. 

NOD 11 maart: Mandareintje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8
NOD 12 maart: Krekeltje, 28 jaar, eerste kindje, ronde 8
NOD 19 maart: PippaLotta, 28 jaar, 1e kindje, ronde 9
NOD 20 maart: Tulpje, 34 jaar, 1e kindje, ronde 7
NOD 22 maart: Taaraa, 28 jaar, 1e kindje, ronde 7 
NOD 24 maart: BabyAD, 22 jaar, 1e kindje, ronde 10
NOD 25 maart: GebruikerSeen, 1e kindje, ronde 6
NOD 28 maart: Loethe, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8
NOD ? 16 maart/ 14 April: ElsieJoy, 27 jaar, 1e kind, ronde 6 
NOD ? :  Kriebelbeestje, 31 jaar, 2e kindje, ronde 6, 21 dagen overtijd (uitgaande van 40 dagen cyclus)   
NOD? : Brabantse, 37, 1e kindje, ronde 5, 13 dagen overtijd 
NOD? Negentienachtentachtig, 31, ronde 9, 60 dagen overtijd.
NOD 22maart? LLII, 28 jaar, 1e kindje, ronde 3 maar al 9 maanden bezig

Ik moet even mn frustraties uiten...
Mijn zus vertelde vandaag dat ze weer zwanger is (3e kindje). Bij hun is het bij elke zwangerschap in 1x raak geweest. Ze hoeft er maar aan te denken of ze is zwanger.. Natuurlijk ben ik blij voor ze, maar ik ben nu zooooo gefrustreerd/verdrietig... Waarom lukt het bij ons nou niet?! Grrrrrrr....
Ik zit op t wachtbankje. Vandaag of gisteren mn eisprong gehad. Zaterdag, zondag en dinsdag geklust.... 

Tulpje weet je zus dat je zwanger probeert te worden? ik begrijp ook niet zo goed waarom het niet bij ons allemaal in één keer lukt. Maar ook jouw tijd komt.. 

Taaraa nee dat weet ze niet... 
Een paar goeie vriendinnen weten het, maar niemand van de familie. Ik wil dat het een verrassing is mocht het zover komen.. 
Ondertussen bedenk ik me: ze zal toch ook niet op dit forum zitten?!? Hahaa dan zou ze aan mijn berichten zo herkennen dat IK het ben. 
Ik moet mezelf weer ff resetten. Zit nu in ronde 7, dus eigenlijk nog niet eens extreem lang bezig.. ik hoop toch snel die positieve test in handen te hebben! 

tulpje ik weet precies hoe je je voelt! Dit heb ik met mijn schoonzus en dan ook nog zo mooi zeggen van ja moeten jullie niet aan kinderen beginnen?! Het is echt frustrerend dan en niet dat ik het ze niet gun.

Bij ons is de uitslag binnen, alleen moet de ha er nog naar kijken, dus na half 3 kunnen we terug bellen... 

Is het normaal dat een assistente niet eens uitleg kan geven? Het enige wat ze zegt is vermindert zaad en over 3 weken nog 1x laten nakijken... vraagt mn vriend ja wat is er vermindert... ja geen idee dat snap ik allemaal niet, je moet iig over 3 weken nog 1x inleveren en alst dan nog niet goed is krijg je verwijzing... Dit is toch stom ofnie?

Terug
Bovenaan