Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Tralala ik heb altijd tegen mijn vriend gezegd dat ik geen behandeling in wil, terwijl hij vanaf het begin heeft gezegd dat we alles er aan gaan doen. Toen het puntje bij paaltje kwam en er geen andere optie bleek te zijn, zei ik alleen maar 'ok, dan doen we dat'.
Weet je ook waarom je vriend geen behandeling in wil? Wil hij echt helemaal niets, of zijn er zaken die hij wel wil en andere zaken niet? Is hij misschien bang dat het aan hem ligt en zou hij zich daar schuldig over voelen?  Het is heel positief dat hij met je mee wil!

Ik was even niet online geweest en zag toen ineens zoveel berichten. Wat ontzettend jammer voor degene waarbij er toch geen zwangerschap bleek... en chacha goed nieuws? Elsie joy, wat heb je  al ontzettend veel mee moeten maken... echt heftig. Dat is inderdaad soms maar goed om mensen eens de waarheid te zeggen... het is helaas voor ons allemaal niet zomaar een vanzelfsprekendheid ? ik vond het ook interessant te lezen hoe jullie omgaan met die “babyvraag” en de “goedbedoelde” belachelijke adviezen die mensen soms hebben... ja alsof wij werkelijk niet al alles geprobeerd hebben en die opmerking van: ja als je op vakantie gaat en je moet eens ontspannen... ja wij zijn er ook allemaal ontspannen mee begonnen maar als het dan uitblijft dan veranderd er toch wel wat he

Gefeliciteerd Chacha!
Wat dubbel dan, waar het voor de een helemaal niets geworden is, de ander nog hoopt, weer een ander afscheid moet nemen maar toch voor sowiso een iemand goed nieuws.

Hier was het denk ik helaas vals alarm :( heb geen (vermoeden van) een streepje meer gezien en mijn temp is nu weer 36.8 ipv 37.1 dus ik verwacht dat die morgen weer verder zakt en dan zondag ongesteld te worden. 
Moet zeggen dat het wel een stressvolle maand was ook. Had gehoopt dat dat misschien wat afleiding zo geven (dat was ook wel zo) haha maarja misschien op de verkeerde manier ;) 
Volgens mij mag ik jou voorzichtig feliciteren toch Chacha? Wauw! Hoe voel jij je? En wat wordt nu je testbeleid haha. Ga je nog eens testen voor je gevoel of laat je het zo tot je afspraak bij de vk?
En ElsieJoy zo sta ik er dus inderdaad ook in. Ieder voor zich natuurlijk, maar voor mij hoeft het ook niet echt weggemoffeld te worden dat het niet bij iedereen meteen raak is. En daar wil ik met sommigen best over kletsen (als ze er op een normale, geïnteresseerde manier over beginnen) en anderen zou ik wel een klap willen verkopen en dat voelt inderdaad soms als een missie. Om die mensen even op hun plek te zetten ;) 

Oh Bo-Belle, zo jammer! Telkens toch weer een teleurstelling hé. Ik leef zo met je mee!
Dankjewel! Ik heb nu vandaag niet meer getest, gisteren dan het lichte plusje. Morgen ga ik nog eens testen, gewoon om een goed plusje te kunnen zien en niet zo'n tuurstreep :'). Heb ook al een clearblue gekocht voor het geval dat, maar dit zal voor volgende week zijn. Bij mijn vorige zwangerschap maakte ik niet zo snel HCG aan. Weet natuurlijk niet of dit de aard van het beestje is of omdat de zwangerschap toch niet goed zat. Hopelijk blijft alles goed gaan deze keer!
Elsie-Joy, sommige mensen zouden echt beter 5x nadenken voor ze iets zeggen. Mijn vorige job was begeleidster in de Jeugdzorg. Ik was, zonder het te weten van elkaar, samen zwanger met één van de meisjes die ik begeleid heb. Toen ik haar terug zag, had ik net mijn curretage achter de rug. Ze zei toen tegen mij 'och, als het niet lukt met de baby kan het nog altijd naar hier komen hé'.. Ik moet je zeggen dat ik toen echt met mijn mond vol tanden stond. Mensen die per ongeluk of direct zwanger geraken beseffen niet welke weg andere mensen moeten afleggen om eindelijk dat kleine wezentje in hun armen te hebben. Ik ben ook zeker niet de persoon om zo'n gesprekken uit de weg te gaan, zeker niet. Ik vind het dan mijn taak om mensen bij te leren ;)

Chacha wat spannend! alvast voorzichtig gefeliciteerd. Ik hoop dat je morgen een dikke, vette + ziet! 
Voor de anderen die geen positieve test hebben, blijf hopen en vertrouwen hebben. 
Ik heb het een beetje moeilijk.. toen ik dit topic had gestart was ik net een halfjaar bezig. En nu is er alweer een jaar voorbij en ben ik nog steeds niet zwanger :( 

Wel héél fijn dat we elkaar zo steunen

Oh Taaraa wat stom. Dit is het soort (halfjaar)jubileum die je liever niet viert. Laten we hopen dat de komende maanden dan maar de onze zijn!
Elsie-joy, wat fijn die beschrijving van dat eerste bezoek. Dat geeft toch wat meer handvatten. Ik heb m'n vriend gewaarschuwd voor de eventuele zaadcontrole. Hij keek niet erg blij en zei: we zien wel. Ik laat hem maar even. Hij is absoluut geen prater en ik denk dat hij nog hoopt op een spontane zwangerschap zonder dat hij ergens over hoeft na te denken of mee bezig hoeft te zijn. (Het is mijn "hobby")  Hij gaat nog wel mee maandag dus dat is positief. Al denk ik dat hij wegrend als ze bij mij een interne controle willen doen hahaha.  Och, gelukkig is hij verder wel lief ;-)
En spannend hoor chacha, laat je het weten als je een knaltest hebt? Goed nieuws is ook wel eens leuk in dit topic!
Ik ben trouwens inderdaad ongesteld geworden en ben meteen een stuk kalmer. Ik heb nu vakantie en aangezien we dinsdag pas vertrekken ben ik waarschijnlijk niet meer ongesteld net als we op reis gaan of in een tentje zitten dus eigenlijk vind ik het nu precies goed getimed hahaha. 
Hoe is het met de rest?

Terug
Bovenaan