Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Jippie! Net te horen gekregen dat het eitje wat ze zagen na dat provera niet “werkte” ook echt gesprongen is ☺️ Mijn lichaam wilde duidelijk nog een kans voor ik aan de letrozol start, nu nog een weekje wachten of ik hopelijk niet ongesteld word.
wauw chacha wat fijn om na 2 jaar eindelijk een positieve test te hebben, ik duim echt voor je dat het allemaal goed mag gaan, hoe voel je je? 
Verder veel berichten weer zie ik, ik lees veel mee maar heb niet altijd iets te melden ?
Ik hoop dat we allemaal snel een positieve test in handen mogen hebben! 

Fijn dat je afspraak goed is gegaan Tralala! Balen dat het op pcos wijst, maar dan heb je wel een verklaring!
Die hormoon(schildklier)waarden en chamidia test is standaard. De schildklierwaarden kunnen een indicatie geven over of je al dicht bij de overgang zit. Van een glucosespiegel onderzoek heb ik nog niets gehoord, maar misschien hoort dat bij het pcos onderzoek?

Ik heb na de onderzoeken ook een priklijst voor suiker meegekregen. Prikken, een vies suikerdrankje drinken, na een uur weer prikken en dan na een uur weer om te kijken wat je lichaam ermee doet. Heb het nog niet gedaan ? moet er ook nuchter voor zijn dus ook mocht je roken niet roken van te voren of tussendoor. Heb ook pcos en de kans op suikerziekte is daardoor groter, dan willen ze dat ook nog uitsluiten voor je zwanger bent. Heeft verder geen invloed op of je met hormonen mag starten of niet. Medicijnen hadden ze het bij mij ook pas over na het zaad en bloed onderzoek. Ze wisten na de echo niet meteen zeker of ik het had maar kwam uit het bloed wel duidelijk naar voren helaas. 

Een week geleden heeft mijn gyn een verwijzing gestuurd naar het Maasstad ziekenhuis. Ik zou een brief krijgen met daarin een datum voor de 1e afspraak. Ik heb nog niks gehad... Ben ik te ongeduldig? Of zal ik morgen gewoon bellen? Het is ook nog vakantie natuurlijk.. 
Inmiddels wacht ik op mn NOD. Had zelf gedacht dat ik vandaag ongesteld zou worden, maar nog niks te bekennen. Wel al wat bekende klachten gehad, dus het is een kwestie van een paar dagen denk ik.. Als ik donderdag nog niet ongesteld ben ga ik pas testen.

Wat gek ik ben helemaal niet getest op suiker oid? 
Wat voor dieet heb je gedaan? 
Overigens hier ook een eierstok onderzoek gehad. 
En vriendlief was al getest geweest. 

Tulpje ik denk nog even geduld. Het is nog gedeeltelijk/nasleep van vakantie tijd. 
Maar ik snap je heel goed. ?

Vooraleer er PCOS is vastgesteld bij mij heb ik een echo gekregen, waarop duidelijk te zien was dat er verschillende blaasjes op m'n eierstokken waren. Dan is er ook bloed getrokken om verschillende hormonen (waaronder testosteron, bij PCOS standaard hoger dan normaal bij vrouwen) en suiker inderdaad. Buiten de hormonen was bij mij alles ok. 
Ik snap dat PCOS je afschrikt, dat had ik ook in het begin! Ik ben heel goed geholpen met clomid 50mg, ik ging van geen cyclus naar een korte cyclus van 22-24 dagen. Telkens een mooie eisprong gehad en zelfs al 2x snel zwanger geraakt.. In het begin is het wat zoeken uiteraard of de medicatie wel z'n werk doet, maar eens dit op punt staat, kan het zeker snel gaan! Ik heb de 1e keer 2 maanden clomid genomen en nu zelfs maar 1 keer en terug zwanger. 
Tulpje, ik ben vooral heel moe :'). Klinkt zo cliché, maar het is echt enorm vermoeiend nu! Ik ben ook wel vaker misselijk dan vorige zwangerschap en minder buikpijn, dus ik hoop dat deze zwangerschap beter verloopt dan de vorige! Ik heb in elk geval een heel ander gevoel nu. Vorige zwangerschap had ik totaal niet de behoefte van dingen te kopen voor ons kindje, ik wilde altijd persé die 12 weken afwachten. Nu wilde ik na de eerste licht positieve test al gaan shoppen :'). Ik hoop maar dat dit gevoel opnieuw juist is!
Knuffeltje, wat lastig zeg! Ik ken iemand die pas 2 weken na NOD positief testte.. Dus een late innesteling gehad. Heb je al testen gedaan?

Terug
Bovenaan