Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Ik vraag me dus ook af hoe dat echt zit met die drie pogingen. Zijn het drie terugplaatsingen of 3x een ronde met eicelpunctie? Een eicelpunctie levert vaak toch extra eicellen op die na geslaagde bevruchting worden ingevroren. Ik heb het gevoel dat als die teruggeplaatst worden, ze bij de desbetreffende ronde van eicelpunctie horen? Het is allemaal zo ingewikkeld. Maar ik denk er dus ook al over na en dit is echt de grootste vraag die ik heb.

Lapjesendraadjes en mandareintje, lijkt me onwijs moeilijk en ingewikkeld zon heel traject. Ga echt voor jullie duimen.
Wel is het toch logisch dit bij een arts te doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Het is een hele grote stap, en je hebt maar een paar kansen die vergoed worden. Ik zou daarvoor ook niet naar het ziekenhuis bij mij in de buurt gaan...
Uhm en nee augurk op mn pannekoek is eigenlijk niet wat ik er normaal op doe. ?

Lapjesendraadjes: 1 poging is 1 punctie en de bijbehorende terugplaatsingen. En het is helaas lang niet altijd het geval dat er eicellen bij zitten die teruggeplaatst kunnen worden of goed genoeg zijn voor invriezen. Daarom vind ik dat vooronderzoek zo belangrijk. Er zijn trouwens hele fijne facebookgroepen waar veel verhalen en informatie voorbij komt: iui/ivf/icsi en Dusseldurf/Vivaneo / Cuypers en Cuypers MMM forum. Voor wie het ook interessant vind.

Mandareintje, wat vervelend dat je geen goed gevoel hebt bij je eigen ziekenhuis. Met de mogelijkheden van tegenwoordig zou ik ook zeker verder kijken. Wel goed dat je zoveel onderzoek doet. Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn.
Soms vind ik het toch ook wel grappig hoe ons lichaam werkt. Deze ronde heb ik eigenlijk bewust gekozen om niet op vruchtbare dagen, etc. te letten. Onbewust weet je toch wel wanneer de vruchtbare dagen zijn, maar ik heb er verder geen aandacht aan besteed. Net deze maand voel ik me misselijk tijdens de vruchtbare dagen en heb ik hoofdpijn en ben ik behoorlijk moe. Ik heb ook enorm veel waterige afscheiding (gehad). Vanmorgen stond ik op en voelden mijn borsten echt al zwaar en gevoelig. 
Wij kunnen wel heel veel willen, maar ons lichaam trekt zich daar echt allemaal niets van aan. 

[quote quote=10248017]Mandareintje, wat vervelend dat je geen goed gevoel hebt bij je eigen ziekenhuis. Met de mogelijkheden van tegenwoordig zou ik ook zeker verder kijken. Wel goed dat je zoveel onderzoek doet. Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn. Soms vind ik het toch ook wel grappig hoe ons lichaam werkt. Deze ronde heb ik eigenlijk bewust gekozen om niet op vruchtbare dagen, etc. te letten. Onbewust weet je toch wel wanneer de vruchtbare dagen zijn, maar ik heb er verder geen aandacht aan besteed. Net deze maand voel ik me misselijk tijdens de vruchtbare dagen en heb ik hoofdpijn en ben ik behoorlijk moe. Ik heb ook enorm veel waterige afscheiding (gehad). Vanmorgen stond ik op en voelden mijn borsten echt al zwaar en gevoelig. Wij kunnen wel heel veel willen, maar ons lichaam trekt zich daar echt allemaal niets van aan.[/quote]
Ohja, laat ik de lage rugpijn niet vergeten ;-)

Knuffeltjeee ik vind het echt hilarisch dat je augurk op je pannenkoek hebt genomen. Ik duim echt enorm dat je zwanger bent!! (En zelf ben ik dol op augurk, ik neem het soms als ik wat te knagen wil)

Mttm, ja onze lichamen zijn zo bijzonder he! Hoe meer ik lees over vruchtbaarheid hoe meer ik vol bewondering kan zijn. Soms werkt het ons echt tegen.
Mandareintje, ik durf niet zo op zo'n Facebook groep te zitten, ben bang dat dat zichtbaar is voor mijn Facebook vrienden. Maar super bedankt dat jij mijn theorie bevestigt! Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen dat ik toch aan de ICSI moet, maar ik hou er wel rekening mee. 

Knuffeltje, ik hoop ook dat je zwanger bent. Is toch wel een bijzondere combi hahaha. Wanneer is je NOD? 
Lapjesendraadjes, heel bijzonder allemaal. Voordat we aan kinderen wilden beginnen, was ik al een tijdje gestopt met de pil. Toen is me echt nooit iets opgevallen, behalve een enkele keer zwaardere borsten. Maar nu denk ik toch wel dat er vaker hormonale verklaringen zijn geweest voor dingen die gebeurden. Het is me allemaal wat. Ik hou me vandaag maar even rustig. Ik heb toch wel weer een beetje hoofdpijn en ik blijf ontzettend moe. 

Terug
Bovenaan