Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

@wilkindje ja heel fijn inderdaad dat het bij hem tenminste goed zit. Als dat niet goed is ben je al zo gebonden aan een medisch traject. Ze hebben bij mij nog niks getest, daar is de doorverwijzing voor. Ik kan mijn eisprong vinden met testen. Dus of alles is goed en we hebben gewoon pech gehad tot nu toe, of er gaat iets mis bij de bevruchting/innesteling.
Zit nu weer op het eerste wachtbankje, ovulatie. Maar met een cyclus van +- 33 dagen duurt dat voor mijn gevoel zo lang ?. Ik weet dat er dames zijn met langere cycli hoor, zo knap hoe jullie dat vol houden ?
@Burgerse pcos zijn niet per se cystes. Het kan ook eens verstoring zijn bij de aanmaak/rijping van de eitjes. Een hormonaal probleem. Daarom moeten vrouwen die dat probleem hebben het vaak proberen met kunstmatige hormonen dmv medicatie. Een kennis van mij is daarmee zwanger geworden na een lang medisch traject, heel zwaar is dat ?

Burgerse: pcos zijn geen cyste, het is inderdaad iets hormonaals wat verstoord is of door erfelijke dingen. Vaak overgewicht, heb ik nooi gehad, 1,67 en weeg 58,7, met een echo zijn er veel eiblaasjes op de eierstokken te zien meer als 8 per kant, vaak ook in een rondje aan de rand van de eierstok.. deze eitjes kunnen het soort niet eens worden over welke er mag groeien en bij sommige mensen groeit er daarom niets en krijgen ze geen eisprong en vaak ook helemaal geen menstruatie. Ik had “gelukkig” alleen uit het bloed een verstoord lh en mijn eitjes deden wel iets iedere maand maar zeer onregelmatig tussen de 18 en 36 dagen uiteindelijke maar de eerste maanden na de pil heel veel langer! 
Verder word slijm rond de eispong vloeibaarder en rekbaarder je kun er draden van trekken, billingsmethode en het heet je cervixslijm, zoek maar eens op als je interesse hebt, dit is bij de 1 makkelijker te herkennen als bij de ander maar als je het eenmaal een keer gezien hebt kun je dit naast ovulatietesten gebruiken ☺️
Via mupload.nl kun je hier een foto of link delen

Wij zijn net weer terug van onze 1e afspraak bij de gynaecoloog. Gelukkig vond de arts het zaad van mijn vriend super ondanks dat er op die brief bij sommige dingen stond dat het niet helemaal goed was. Hij had zoveel zaadcellen dat, ook al zaten er ook mindere tussen, dat dat elkaar opheft. Vond vriendlief wel leuk om te horen ;-)
Ik kreeg ook mijn inwendige echo en gelukkig wat ze daarop ko den zien was allemaal goed. Ik had 2 eierstokken en een goed gevormde baarmoeder. 
Nu gaan 1x een eisprong in de gaten houden met echo's en ik moet nog bloedprikken een keertje in die tijd.
Ben wel opgelucht toch dat de 1e uitslagen allemaal goed zijn!

Hey meiden, lief jullie medeleven...dankjewel! 
@mientje fijn dat je zo'n goede eerste afspraak hebt gehad en alles zo op het eerste oog in orde lijkt te zijn. Ben benieuwd of er nog iets uit het monitoren van de eisprong zal komen. Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? 
@mttm, hoe gaat het nu met jou? Las dat je een behoorlijk heftige menstruatie/bloeding had? Heb helaas geen ervaringsverhaal voor je, ik bloed altijd maar 2 dagen heel heftig + heel veel pijn en dan alleen nog 1 - 1,5 dag een beetje bruin (bijna zwart) verlies. Gaat ook echt zelden anders. 
@lisaaaaaa jouw naam komt inderdaad niet zo vaak voorbij behalve bij het openen van het topic haha! Helaas ook nog geen topic opgeschoven dus :( Wel een goeie tip van je osteopaat! Wij hebben de 29e afspraak bij de fertiliteitsarts en als die niks ziet ga ik misschien ook eens een osteopaat opzoeken. 
@SD jij nog onwijs gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik zit hier te balen als een stekker. Had deze ronde echt tieten als kanonskogels en een vettige huid dus had eigenlijk best goede hoop voor deze ronde! Nod zou de 20e zijn, deed gister al veel te vroeg een test en die was spierwit > niet zo gek maar mn testdrank was weer even onder controle. Toen werd ik vannacht wakker van de menstruatiebuikpijn en hoewel er nog geen bloed is neemt de buikpijn toe en nemen mijn tieten weer een normale vorm aan. Dus ik verwacht vanavond/morgen wel ongesteld te worden :( Echt g*dverd*mme wat kut. 

Ahh Bo-Belle, zo vervelend! Ik ken het maar al te goed, zat in hetzelfde schuitje! Had ook echt goede hoop deze maand en vroege testdrang. Test van dinsdag hartstikke wit en vandaag weer ongesteld. Inderdaad tijd voor drank! En de erste sushi heb ik vanavond ook alweer op! 

@Bo-Belle ik moet als ik ongesteld wordt een afspraak maken zodat ik op cyclusdag 12 of 13 een echo krijg en zo gaat dat om de paar dagen totdat eitje gesprongen is. Ze kijken dan ook hoe groot het is en of het normaal  is denk ik. Ook moet ik dan ergens bloedprikken maar waarvoor precies weet ik niet meer? Ook niet wanneer in de cyclus dat precies moet. Weet iemand anders dit toevallig? Zo'n vragen vergeet ik dan te stellen als ik daar ben ?

Mientje: Ik denk dat ze je progesteron gaan prikken dat is hoger als je een eisprong hebt gehad dan weten ze zeker dat die gesprongen is zegmaar ☺️

Terug
Bovenaan