Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Mientje: waarschijnlijk op dag 3 en op 7 dagen na ovulatie. Zo was dat bij mij althans en het leek protocol. 
Bo-Belle en Yres wat balen!! Geniet maar van de drankjes en de sushi, het is jullie gegund!
Omg wij proberen een vakantiebestemming uit te zoeken, maar ffe serieus, dat is vet lastig! We willen een verre reis maken naar een plek waar de zon schijnt in januari/februari. Dachten eerst aan zuid afrika maar ook daar schijn je ook Zika enzo te hebben... wil dat risico niet lopen. Echt een heel gezoek! Hoop entingen mag je niet hebben, en deet hoger dan 30% wordt afgeraden en malariapillen zijn ook niet echt een optie. Iemand hier ervaring met verre reizen en zwangerschapswens?? 

Aah klinkt goed te doen mientje, verwacht je binnenkort ongesteld te worden of moet je daar nu nog lang op wachten?
Poeeeh mandareintje, dat is inderdaad een opgave. Ik zag laatst weer updates dat het op een flink aantal plekken weer relatief veilig is (zoals de cariben) maar het blijft een risico en ik zou daar zelf helemaal gek van worden denk ik. Ik dacht ook dat het langer in het sperma aanwezig blijft dus dat je dan ook echt ff uit de running bent. Maar daar kan je gynaecoloog je vast ook advies over geven. Qua landen, als je echt uit het virus wilt blijven houdt 't volgens mij een beetje op bij de canarische eilanden... Als je in januari zo'n wilt hebben... 

Ahh lekker zo’n verre reis in jan/feb! Dat is een ideale tijd voor Azië, al heb je daar natuurlijk ook weer een boel muggen en ziektes die tijdens een zwangerschap niet zo handig zijn. Wel echt fantastisch daar! Zou zo teruggaan, al is het alleen maar voor het eten! Aan de andere kant wil je nu echt overal rekening mee gaan houden en achteraf denken: het had gekund? Ik snap je bezorgdheid heel goed hoor, wij willen in dezelfde periode gaan skieen, maar tegelijkertijd hoop ik dan weer zwanger te zijn en dan ga ik echt de piste niet op! Wij gaan waarschijnlijk gewoon boeken en mochten we zwanger raken dan ga ik oftewel mezelf bezig houden met wandelen en zwemmen of ik annuleer en blijf thuis.
Zou een een reis met annulering niet wat kunnen zijn? Dat als je weet dat je zwanger bent omboekt naar iets anders en nu die fantastische verre reis nog gaat plannen voor als het niet zo blijkt? Je kan ook met de ggd of ander vaccinatiepunt/tropenarts een afspraak kunnen maken welke verre reizen mogelijk zijn met kinderwens/(vroege)zwangerschap. Ik begreep dat sommige delen van Mexico/Indonesië zika/malaria-vrij zijn, maar welke plekken precies zou ik niet kunnen zeggen, de ggd vast wel! Ben wel heeel benieuwd wat het gaat worden!  ;) 

Helaas gaat mijn zwangerschap niet door. Het is een miskraam geworden helaas. ☹️

S D: jeetje wat ongelofelijk kut! Ik had het je zo gegund na 18 maanden ? neem je tijd he meis ookal is het nog vroeg gebeurd het was wel jou wonder! Wellicht was er iets mis met het kindje maar dat neemt niet weg dat jij verdrietig bent en mag zijn!

Kut is het inderdaad.. Geen enkel scheldwoord dekt de lading. Ik neem er mijn tijd voor. Hoe oneerlijk kan de wereld zijn..
Sowieso begin je te dromen, ook al probeer je met de voeten op de grond te blijven. De volgende keer zal ik nog steviger op de grond blijven, alvorens te hopen. 

Ohh dat meen je niet S D?! Wat erg, bah verschrikkelijk zeg. Ik hooop dat je het hoe moeilijk en hard ook van je af kunt zetten. Maar neem daar inderdaad je tijd voor.
Hoe ver was je?

Oh SD wat een verdrietig nieuws, veel sterkte. Ik snap helemaal dat je begint te dromen, zodra je die positieve test ziet. 

Mandarijntje wat een lekker plan die verre reis. Afgelopen jaar was Sri Lanka nog veilig, want dat heb ik toen voor onze vakantie uitgezocht. Kijk eens op de volgende site: https://www.gezinopreis.nl/zika-virus-zwanger-of-een-kinderwens-wat-te-doen/

Terug
Bovenaan