Farru: hij zei dat 10 dagen na een positieve ovulatie test wel een soort van minimum was (dus dat is 8-9dgn na je werkelijke eisprong).
Hij vroeg hoe ik dat meette, dus ik zei: vanaf dag 10, tot positieve test, test ik 2x per dag. "Nou.. dat gaat goed in de euros lopen!!" "eh.. ja.."
Ik menstrueer ook heel erg zwaar (als in, elke 2u (ook 's nachts) tampon moeten verwisselen), stolsels en krampen bij eileiders. Maar dat is sinds mijn bevalling eigenlijk. Zelf denk ik dat ik wel een eisprong heb, ik voel 'm ook wel eens namelijk. Maar dat wil niet zeggen dat het een goed eitje is natuurlijk.. En altijd wel onregelmatig gemenstrueert ja!
NWJ & Lapjesmetdraad: aan de ene kant, goed dat we nu weten wat. Maar inderdaad ook heel rot. Want PCOS gaat niet over. En hij zei wel eerlijk; 'ik verwacht dat je wat hulp van ons nodig gaat hebben'. Dat ons zoontje er is, ervaren we sinds vanochtend nog 100x meer als een geschenk en wonder.. Hij kon ook niet verklaren hoe dat (in 1x he!? Hoe dan!?) gelukt is maar zegt dat het vaker voorkomt. Dat mensen 2 of 3 kinderen hebben en dan na 2jr proberen bij de gyn komen en ze op een echo dan denken; ehh dit is overduidelijk PCOS en eigenlijk 'geen wonder dat het niet lukt'. De vraag is dan; waarom eerder wel? Maar daar hebben ze geen antwoord op.
Ben erg benieuwd hoe het er nu uit gaat zien. Over 10dgn voor het eerst weer inwendige echo, en dan gaan ze bedenken of ik om de dag of elke dag oid langs moet komen, ze willen namelijk die eisprong heel goed in de gaten houden, en die kan je zo maar missen natuurlijk. Zal wel even intensief worden?