Ik was vorig jaar na 1 maand al zwanger, daarna een miskraam moeten doormaken. Toen was mijn cyclus iets verandert en had ik totaal geen idee wanneer ik ovuleerde. Naar mijn idee voelde ik geen eisprong of innesteling. Las op internet dat iedereen dat zo goed voelde.
Na 6-7 maanden proberen kreeg ik opeens tussentijdse bloedingen. Voor dat doorverwezen naar de gynaecoloog en kinderwens.
Kregen (gelukkig) echo's om dingen te bekijken (is de eisprong geweest, zijn er rare dingen te zien bij de eierstokken/baarmoeder)
Sinds we bij de kinderwens waren had ik het idee dat ik het los kon laten, was er immers iedere dag mee bezig.
We zouden in maart beginnen met het opvolgen van mijn cyclus om te bekijken of er iets mis zou zijn. Vanaf toen bleef mijn ongesteldheid uit en zijn we zwanger!!
Mijn vriend en ik zijn er van overtuigd dat we te vroeg of te laat seks hadden voor de ovulatie. De laatste echo was de eisprong geweest, dit was heel duidelijk te zien en dag ervoor had ik voor het eerst flinke steken.
Mensen zeiden mij allemaal 'Laat het los'. En ik kon die mensen wel vervloeken, we waren al eens zwanger geweest en dat dan niet meer lukte terwijl iedereen om je heen zwanger is is erg moeilijk.
Toch geef ik jullie ook mee.. Probeer het los te laten, doe geen ovulatietesten wat dat is achterhaald. Luister en voel naar de lichaam. Mij hielp het observeren van het baarmoederslijmvlies. Op internet is heel gemakkelijk te vinden waar je op moet letten.
Ik hoop dat bij mij dit kindje blijft zitten en ik hoop echt heel erg dat het jullie ook snel mag lukken! Ik weet hoe jullie je voelen en telkens vragen krijgen van mensen om je heen is frustrerend!
Veel succes allemaal!!