Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

De dames waarbij het inmiddels gelukt is, gefeliciteerd 
De laatste weken lees ik zo af en toe nog mee. Wilde het toch een beetje het van me af zetten aangezien ik as vrijdag een afspraak heb bij de fertiliteitsarts.
Helaas nog steeds niet ongesteld geworden en merk dat mijn dat vandaag toch erg aangrijpt. Heb nu een cyclus van 70 dagen en einde is nog niet in zicht. Dit is de langste sinds dat ik gestopt ben met de pil. Ben ook erg benieuwd wat de arts gaat doen en vooral hoe snel.
Dus sorry voor de negativiteit, maar moest het even kwijt. 
Ik heb het lijstje weer aangepast. 
NOD 11 maart: Mandareintje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8, ongesteld

NOD 12 maart: Krekeltje, 28 jaar, eerste kindje, ronde 8
NOD 19 maart: PippaLotta, 28 jaar, 1e kindje, ronde 9
NOD 20 maart: Tulpje, 34 jaar, 1e kindje, ronde 7, ongesteld
NOD 22 maart: Taaraa, 28 jaar, 1e kindje, ronde 7, ongesteld
NOD 24 maart: BabyAD, 22 jaar, 1e kindje, ronde 10
NOD 25 maart: GebruikerSeen, 1e kindje, ronde 6
NOD 28 maart: Loethe, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8
NOD ? : Kriebelbeestje, 31 jaar, 2e kindje, ronde 6, 21 dagen overtijd (uitgaande van 40 dagen cyclus)
NOD? : Brabantse, 37, 1e kindje, ronde 5, 43 dagen overtijd
NOD? Negentienachtentachtig, 31, ronde 9, 60 dagen overtijd.
NOD 22maart? LLII, 28 jaar, 1e kindje, ronde 3 maar al 9 maanden bezig
NOD 2 april: Deetje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 7
NOD 8 april: Mandareintje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 9
NOD 15 april: Tulpje, 34 jaar, 1e kindje, ronde 8
NOD 16 april?: ElsieJoy, 28 jaar, 1e kindje, ronde 7 

NOD 22 april: Taaraa, 28 jaar, 1e kindje, ronde 8

Hoi allemaal,
Ik lees altijd mee maar heb nog nooit gereageerd.
Ik ben in maart 2018 gestopt met de pil.Erg onregelmatige cyclus: 38, 72, 100 dagen .
In mei 2018 een test gedaan die helaas negatief bleek. Dag later kwam mijn schoonzus met het nieuws dat ze 3 weken zwanger was, wat niemand aan zag komen. Iedereen zei we hadden het eerder van jullie verwacht.  Ook werd er overal verteld dat ze het spontaan besloten hebben en het direct raak was.Heb het daar erg moeilijk mee gehad, vooral met de opmerkingen van mijn zwager of ik zwanger ben als ik een keer geen drankje nam en wanneer wij nou een gingen beginnen. Kindje is nu geboren, ik kon het niet aan om er heen te gaan. Nu na 4 weken is het gelukkig een stuk makkelijker geworden.
ik ben in februari naar een acupuncturist gegaan omdat we liever niet het medische circuit in willen. In januari na 100 dagen ongesteld geworden. En sinds de acupunctuur na 28 dagen weer. Op 14 maart een positieve ovulatie test gehad. Gisteren lichte bloeding gehad. Vandaag niks te zien. Heb geen test gedaan omdat ik dacht ongesteld te worden. Al een week last van gevoelige borsten, hoofdpijn en af en toe krampen. Maar even afwachten, ik durf geen test te doen, bang om weer teleurgesteld te worden. 
Ik doe graag mee in het lijstje
suzanne, 27 jaar, eerste kindje, ronde 6

@suzanne
welkom! wat moet dat moeilijk zijn geweest om t blije nieuws van je schoonzus te horen terwijl je eigen wens ook zo vurig is!
we lopen bijna gelijk! ik had de 15e positieve ovulatie test. spannend! voel eigenlijk nog helemaal niks bijzonders.. dus ik verwacht dat ik door ga naar de volgende ronde.
je cyclus is wel heel onregelmatig. hopen dat het nu weer goed zit na de accupunctuur. ik begrijp dat je niet het medische circuit in wil. maar toch zou ik het laten onderzoeken bij je huisarts. er zijn een heleboel oorzaken voor een onregelmatigec cyclus, waaronder bijv. PCO syndroom waarbij met medicijnen een mooie cyclus opgewekt kan worden.. en de kansen op een zwangerschap heel erg vergroot worden!

Dank jullie wel! Ik ben erg moe en heb pijnlijke borsten. In de ochtend het gevoel of ik de avond ervoor flink heb gezopen haha. Maar voor de rest voel ik meprima! Gisteren gynaecoloog gebeld omdat we eigenlijk 12 april afspraak hadden om uitslag van bloedonderzoek etc. Te bespreken, maar die afspraak blijft staan en heb dan mn 1e echo. Best spannend allemaal, ik kan het nog niet echt bevatten

Hoi allemaal,
Wat zitten er (helaas) veel in hetzelfde schuitje!
Wij zijn januari 2017 begonnen. Aantal rondes heb ik niet geteld, maar toch al ruim langer als een jaar niet gelukt. In het begin heel druk met ovulatietesten bezig geweest, maar na een jaar heb ik dat losgelaten. Ik werd helemaal gek en elke keer weer mislukt. Dus daarna twee rondes even "rust" en nu gebruik in een app.
We hebben afgesproken dat als het deze keer weer niet is gelukt, dat we een afspraak bij de huisarts maken. Beide zitten daar niet echt op te wachten, maar je moet toch wat!
Dan gaan we ook richting familie vertellen dat we wel willen maar gewoon geen geluk hebben. Telkens dat "gezeur" om kleinkinderen of een nichtje/neefje kan ik echt niet meer hebben. Ze bedoelen het hartstikke goed, maar ik ben echt bang een keer in huilen uit te barsten als ze er weer over beginnen. 
Vandaag in ieder geval NOD en ik voel helemaal niks........ Geen menstruatie symptomen... Geen zwangerschapsymptomen. Gewoon niks... We hadden wel een goed gevoel over deze maand omdat we een week in Disneyland Parijs zaten tijdens de goede klusdagen. Dus relaxed en happy.
We hopen op een mooie Disney baby!

Hoihoi. 
Ik heb af en toe meegeschreven in nod-topics maar was al die lijstjes en mensen die direct zwanger raakten een beetje zat. Ook werd ik er niet vrolijker van door er zo mee bezig te zijn. 
Ik weet ook nog niet in hoeverre ik hier echt mee ga lezen/schrijven, maar wil vooral even een tip geven wat bij mij lijkt te werken en ik ben benieuwd of anderen er ervaring mee hebben: Vitex agnus cactus oftewel monniks peper. 
Ik ben in feb vorig jaar gestopt met de pil en had toen 3 normale cycli (28-31). Toen ging en ze ineens naar 48 dagen.. Ik maakte me zorgen en heb me naar t zkh laten doorverwijzen. Eerste onderzoeken gehad en het lijkt pcos, advies gekregen om af te vallen. Zaad van manlief is in orde. Gym benoemde dat ik waarschijnlijk medicatie nodig zal hebben. Daar zit ik eigenlijk niet direct op te wachten. Ben eens gaan googlen en kwam Vitex/monniks peper tegen. Kost ong €14 voor 100 pillen van 400mg (online). Ik slik het nu ongeveer 3 maanden en de afgelopen keer was mijn cyclus ineens 36 ipv 48! Ik denk, maar zeker weten doe ik het niet, dat het door de vitex komt. Ik zit nu op dag 27, nog geen menstruatie te bekennen, dus ben benieuwd. 
Zijn er hier meer mensen bekend met vitex? Heeft het voor jullie geholpen? Voor diegene die een lange/onregelmatige cyclus hebben zou ik er vooral eens info over opzoeken! Het is een natuurgeneesmiddel, dus baad het niet dan schaad het niet lijkt me. 

omg omg omg!!! morgen is mijn nod (ronde 8), maar ik kon niet wachten.. had de kruidvat test al bijna weggegooid want blanco.. maaaaaaaar toen kwam er ineens TOCH een streep opzetten! natuurlijk test herhaald voor de zekerheid en... weer een streep!
het gekke is alleen.. ik voel niks bijzonders (niet misselijk, borsten normaal), alleen wat lichte steekjes onderin al de hele week. 
zou ik dan nu echt ZWANGER zijn?!?!?! ik geloof t gewoon niet!!!

Terug
Bovenaan