Hoi dames,
Ik lees al een tijdje met jullie mee en voeg mij graag toe aan jullie topic. Ik ben 23 jaar en mijn vriend is net 30 jaar.
In maart dit jaar zijn wij aan de slag gegaan met onze kinderwens. Ik ben direct begonnen met ovulatietesten, want ik wilde mijn cyclus graag in kaart brengen. Dit verliep redelijk soepel en na een paar maanden ontdekte ik een duidelijk patroon (cd 15/16 positieve ovutest, cd 17/18 ovulatie, cd 28/29 menstruatie). Mijn luteale fase is wel wat aan de korte kant +/- 10/11 dagen, maar dit schijnt nog 'goed' te zijn. Daar ga ik dan ook maar vanuit.
In al die maanden geen succes totdat ik half oktober een positieve zwtest had. Wat waren we blij! Helaas is dit met vijf weken een miskraam geworden. We hebben nog twee weken in spanning gezeten, want het bloedverlies was minimaal en ik had helemaal geen pijn. Toch bleek met de 1e echo dat mijn baarmoeder leeg was. Een flinke teleurstelling!
Ondertussen heb ik net mijn menstruatie weer achter de rug en oh wat voelde ik mij slecht. De eerste vijf dagen veel oud bloed verloren en daarna nog drie dagen hevig helderrood. Emotioneel vond ik het ook behoorlijk ***. Op dit moment zit ik op cd 10. Ik start dit weekend weer met ovulatietesten. Ik hoop dat mijn cyclus niet helemaal van streek is en dat ik mijn piek weer kan vinden, zoals ik dat in de afgelopen maanden ook kon.
Ik hoop dat jullie ook meer geluk hebben!