Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

@ kriebelbeestje 
Afgelopen vrijdag was mijn intake bij de fertiliteitsarts. Erg fijn gesprek en had echt het idee gehoord te worden ondanks dat we dus pas een half jaar bezig zijn. Gelijk een echo gehad van de baarmoeder en eierstokken. Helaas kon ze er één niet goed vinden  maar de andere zaten in elk geval eitjes op. Gezien het huidige beeld verdenkt ze wel pcos en ik heb medicijnen gekregen om mijn menstruatie op te wekken. Want langer wachten vond ze nutteloos. Dus dat einde is hopelijk in zicht. En zodra mijn cyclus weer begint gaan ze testen op hormonen.
Jij loopt ook bij een fertiliteitsarts? Misschien toch eens aankaarten dat je cyclus zo lang is, want ik kreeg zonder blikken of blozen medicijnen omdat ze wachten dus zo nutteloos vond. 
Ik moet ook in mei terug komen en krijgen dan alle uitslagen. Ook mijn vriend moet nog wat onderzoeken ondergaan dus voor mijn gevoel komt er nu wat schot in. 

brabandse ja klopt ook bij de fertiliteitsarts geweest. Echo was goed. Baarmoeder was mooi. Beide kanten rond de 20 eitjes wat netjes is. Ze heeft niets meegegeven, vroeg geperforeerde blindedarm gehad dus de kans dat ik zwanger kon worden was heel klein. Toen kwam onze dochter dus misschien een geluk... ? Ze wil bekijken of dit nu ook hier iets mee te maken kan hebben. Ook in mei terug komen en dan horen wat ons plan is.
Maar omdat ze bij jou geen eitjes zagen zeiden ze gelijk pcos?

Bij mijn eerste kindje heeft het ook een jaar geduurd voordat ik zwanger was.Moet er wel bij zeggen was niet gepland ofzo was er ook echt niet mee bezig. Dus ik wist ook niet of een jaar lang was of normaal haha.  Ben ondertussen wel wat meer ingelezen en 6 maandjes is echt niets iets om je zorgen over te maken. 

Succes en sterkte! 

Trouwens bij mij tweede was het ook niet gepland en is het ook in 1 ronde gebeurd. Ben nu van de derde en als ik even uitreken is dat ook met 2 rondes gebeurt. Denk dat je echt moet proberen soort van los te laten en op je af laten komen. Is makkelijker gezegd dan gedaan vooral als je echt graag wilt natuurlijk. 

Liefs.

Sorry hoor, dit klinkt misschien niet zo aardig maar ik ben helemaal klaar met het advies "laat het los". Laat het zelf lekker los. Als je iets leuk vind, het graag wilt en er helemaal voor wilt gaan dan denk je er vaak aan. Dat is simpel. Als het iets langer duurt voor we zwanger zijn, wil het niet zeggen dat we als een soort psychopaatmama's bezig zijn met zwanger worden hoor. Ik snap dat je het niet zo bedoelt maar pas aub een beetje op met wat je zomaar zegt. 

Dat laat het los wordt ik inmiddels ook simpel van. Best handig om te zeggen, vooral als het wel ineens lukt. Weet je hoe vervelend het is als je cyclus ineens zonder reden 70 dagen of langer is en je daarbij ook alleen maar toenemende buikpijn hebt. Dan kun je het niet los laten, want je ligt alleen maar je buikpijn weg te puffen. Terwijl je dus ook niet zwanger bent!
Kriebelbeestje Oh dat zijn wel nare complicaties. Dit is voor mij de eerste keer dat ik zwanger probeer te worden, dus misschien zit daar het verschil in. 
Ze dacht vooral gelijk aan pcos omdat ze wel eitjes zag, maar dat die nog niet rijp waren na zo'n lange cyclus. Daarnaast ook nog eens dat mijn gewicht alles behalve ideaal is. Maar ze dacht er vooral aan en wilde het zeker nog niet bevestigen.
Dus naast de medicijnen ook het advies gekregen om naar een lifestyle coach te gaan. Ben benieuwd of die wat kan betekenen, want de diëtisten snapte er nooit wat van waarom ik zo was/ben ondanks mijn eetpatroon en activiteiten niveau. 

http://zozwangerworden.nl/blog/loslaten

"Hoezo loslaten?" Ellen kon het niet beter verwoorden. Hele leuke blog, lees het! 

Nourii wat fijn dat t jou zo is komen aanwaaien, maar waarom moet je dat hier posten?
dat hele loslaten is echt ZO stom. in die collum van ellen wordt het idd mooi verwoord Taaraa
ik wilde even zeggen dat ik veel heb gehad aan dit forum met medestanders die ook al wat langer wachtten. was dat maandelijkse NOD topic ook echt spuugzat. snap ook wel dat het een jaar kan duren, maar je wil het gewoon graag! en volgens mij heeft het niks met loslaten te maken, maar alles met kansen. de een heeft nou eenmaal eerder geluk dan de ander. ik had zelf juist veel stress afgelopen maand van werk en toch ben ik nu zwanger, dus ook daar geloof ik niet meer in. hopelijk blijft ie zitten en hopelijk is t bij jullie ook snel raak!

Terug
Bovenaan