Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Wat een leuk stuk Taaraa..!! 
Nou ik heb ook wel eens gedacht “ik ga het loslaten” maar ja dat lukt dus gewoon niet.. 
ik ben helaas zondag ongesteld geworden.. en ondanks dat ik het al wist ivm amper geklust in de juiste periode is het toch weer een hele teleurstelling..
ik ben een echte planner.. en zuch, wat is het moeilijk dat de natuur alles op zij manier doet.. 
toch twijfel ik zo erg of ik niet al om een doorverwijzing wil vragen.. 
mijn cyclus is dus de laatste paar keren alsvolgt geweest..
36-28-33-37-38-35-34
En nu dus door naar ronde 8..
kun je ook eerst alleen het zaad van de man laten testen? Of moet je als stel een doorverwijzing vragen? Wij hebben allebei een eigen huisarts.. ik vraag me zoveel af op het moment.. twijfel twijfel twijfel..
waar manlief eerst nog zei dat ik er niet zo mee bezig moet zijn, vind hij het nu ook wel lang duren.. dus dat kunnen we nu in ieder geval weer delen..
Zouden jullie al wat vragen neerleggen bij de huisarts of netjes wachten tot het een jaar geleden is dat we zijn gestopt?
x deetje

NOD 11 maart: Mandareintje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8, ongesteld
NOD 12 maart: Krekeltje, 28 jaar, eerste kindje, ronde 8
NOD 19 maart: PippaLotta, 28 jaar, 1e kindje, ronde 9
NOD 20 maart: Tulpje, 34 jaar, 1e kindje, ronde 7, ongesteld
NOD 24 maart: BabyAD, 22 jaar, 1e kindje, ronde 10
NOD 25 maart: GebruikerSeen, 1e kindje, ronde 6
NOD 28 maart: Loethe, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8
NOD ? : Kriebelbeestje, 31 jaar, 2e kindje, ronde 6, 21 dagen overtijd (uitgaande van 40 dagen cyclus)
NOD? : Brabantse, 37, 1e kindje, ronde 5, 13 dagen overtijd
NOD? Negentienachtentachtig, 31, ronde 9, 60 dagen overtijd.
NOD 22maart? LLII, 28 jaar, 1e kindje, ronde 3 maar al 9 maanden bezig
NOD 8 april: Mandareintje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 9
NOD 15 april: Tulpje, 34 jaar, 1e kindje, ronde 8
NOD 16 april?: ElsieJoy, 28 jaar, 1e kindje, ronde 7 
NOD 22 april: Taaraa, 28 jaar, 1e kindje, ronde 8
NOD 3 mei: Deetje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8

Hi Deetje,
Ik ben een ruime week geleden voor 't eerst naar de huisarts gegaan, wij hebben het zo'n anderhalf jaar aangekeken. 
De eerste tijd waren we er helemaal niet supergefocust mee bezig, maar ook alweer een hele tijd wel. 
Ik had eerst zelf een gesprek met de huisarts maar die besloot om eerst de onderzoeken bij de man te doen, omdat ze zo uit mijn verhalen geen aanleiding zag om bij mij te beginnen (regelmatige cyclus, duidelijk cervix slijm). 
We verwachten deze week een telefoontje met de uitslagen. Spannend!!
Je kan natuurlijk altijd even polsen bij je huisarts maar de kans is groot dat je tot een jaar moet wachten. Tenzij jij of je man al wat ouder zijn, volgens mij mag je als vrouw na je 35/36e al na een half jaar naar de huisarts. 

Hi lieve meiden, de groep wordt steeds groter. Aan de ene kant fijn om te lezen dat je niet de enige bent en elkaar kunt steunen, maar aan de andere kant ook weer niet leuk, omdat we allemaal zwanger willen zijn en ik het ons allemaal zo gun. 
We hadden ooit een overzicht gemaakt, zodat je beter kunt onthouden wie in welke "fase" zit. Wil je erbij, kopieer de tekst dan en zet je zelf erbij. 

NOD 8 april: Mandareintje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 9
NOD 15 april: Tulpje, 34 jaar, 1e kindje, ronde 8
NOD 16 april?: ElsieJoy, 28 jaar, 1e kindje, ronde 7 
NOD 22 april: Taaraa, 28 jaar, 1e kindje, ronde 8
NOD 3 mei: Deetje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8 
NOD ? : Kriebelbeestje, 31 jaar, 2e kindje, ronde 6, 21 dagen overtijd (uitgaande van 40 dagen cyclus)
NOD? : Brabantse, 37, 1e kindje, ronde 5, 13 dagen overtijd
NOD? Negentienachtentachtig, 31, ronde 9, 60 dagen overtijd.
NOD 22maart? LLII, 28 jaar, 1e kindje, ronde 3 maar al 9 maanden bezig

NOD 12 maart: Krekeltje, 28 jaar, eerste kindje, ronde 8
NOD 19 maart: PippaLotta, 28 jaar, 1e kindje, ronde 9 - ongesteld
NOD 24 maart: BabyAD, 22 jaar, 1e kindje, ronde 10
NOD 25 maart: GebruikerSeen, 1e kindje, ronde 6
NOD 28 maart: Loethe, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8 - zwanger

Nog 3 dagen wachten hier...Ronde 11. Ik wilde het lijstje kopiëren maar er staan alles nods van maart in???

Succes allemaal. Volgende maand maar een topic maken voor degenen die na een heel jaar niet zwanger zijn

Hallo dames
Ik heb een vraagje aan jullie na hoelang proberen zwanger te worden zonder succes zouden jullie na de huisarts stappen ?
Groetjes raya

@ elsiejoy
Ik wordt over 3 maanden 34 en mijn vriend wordt dit jaar 32. 
We zijn nu 10 maanden bezig waarin ik in november een miskraam heb gehad met 6 weken. Sinds december doe ik nu temperaturen en maak ik gebruik van ovulatie testen. Cyclus varieert tussen de 28 en 32 dagen met soms uitschieters van max 40 dagen. Wat me verder opvalt is dat na de miskraam mijn menstruatie veel meer pijn doet, heviger is en met veel stolsels enz erbij is.
Beter dus nog even wachten met na de huisarts te stappen ?
Groetjes raya

Terug
Bovenaan