Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Bo-Belle Had je 2e bericht nog niet gezien, maar klinkt dus zo herkenbaar. Je lichaam die continue dingen anders aangeeft of niet. Had het er een tijdje geleden met vriendinnen over en eentje snapte maar niet dat ik niet kon aanvoelen of ik zwanger zou zijn of dat ik ongesteld zou worden etc. Kreeg het advies om naar mn lichaam te luisteren.? ik uitleggen dat ik dat al deed maar dat mijn lichaam het leuk vindt om me voor de gek te houden. Ze probeerde het te snappen maar vond het erg lastig.

Helaas, vandaag NOD en ik werd flink ongesteld wakker. Ik baal enorm en heb erg veel pijn. We gaan ronde 10 in en het idee dat er dit jaar gewoon geen kansen meer zijn voelt zo vreemd. Hopelijk wordt 2020 ons jaar. Voor nu, weer teleurstelling.

Hoi iedereen, 
Ik lees al even mee en vond het wel eens tijd om mee te schrijven... 
Ik ben sinds augustus 2018 gestopt met de pil en kreeg er een nogal onregelmatige cyclus voor in de plaats (min. 29 dagen, max. 42 dagen). Als ik nu terugdenk aan die eerste maanden proberen, dan leken die zo heerlijk naïef en romantisch. 
Na een maand of zes begon de twijfel toe te slaan en zijn we naar de gyn gestapt. Ik kreeg een controle-echo (alles ok) en mijn vriend een zaadonderzoek (dat is donorzaad volgens de gyn). Daarop volgden 2 rondes ovulatie-inductie met clomid en pregnyl, maar ik bleek niet zwanger.
Ronde 3 kon niet doorgaan omdat we 3 weken op reis gingen en jawel... Na de reis bleek ik (na 10 maanden!) zwanger, maar dat werd een missed abortion en curretage op 8 weken. We waren zó gelukkig dat het eindelijk raak was en dan moesten we terug naar af... 
Ik probeer zoveel mogelijk positief te blijven en me op te trekken aan hoe goed we het hebben en hoe gelukkig we wel zijn, maar dat gemis begint nu toch te knagen... 
Nogal een lang verhaal merk ik nu, ik moest het even kwijt ?. 
Bo Belle en Zwindo, ik herken die misleidende signalen! Dan begin ik toch te hopen en fantaseer ik stiekem over de uitgerekende datum en het vertellen aan de familie... En dan hup, op naar de volgende ronde ?.

Zwindo: ik heb een keer een positieve ovulatietest gehad, helemaal blij, begon die dag met oud bloed en 3 dagen later zette het door, op dag 24, normaal waren mijn cyclussen ook veel langer maar dus nog onregelmatig. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en die zei ook dat dat niet helemaal normaal is. Bleek later dus ook pcos te hebben en alleen mijn lh was verhoogd, ik kon dus geen streepjes testen meer gebruiken en merkte dat clear blue wel werkte voor mij. 3e ronde letrozol 2,5mg ben ik zwanger geraakt, nu 6+5, dus mocht hulp nodig zijn dan is dat geen ramp en kan echt snel helpen, succes meiden!

Deze maand weer een duidelijke eisprong bemerkt. Volgens mijn app vsndasg, maar begon woensdag al met hoofdpijn, donderdag doldwaze donderdag vanwege mn epilepsie. Gister meer afscheiding wat redelijk helder was. Geklust op maandag, woensdag en gister. Wie weet morgen nu we de truc van het haarelastiekje kennen?
Vorige maand zò teleurgesteld dat ik nu echt niets meer ga wensen of hopen. Heb wel Liefmans 0.0 gehaald voor kerst.
Volgend weekend lekker weekendje weg en dsn zien we wel weer januari...
Ik schuif artsenbezoek naar maart, hoewel ik daar eigg nog niet aan wil denken.
Blijkbaar is mijn lichaam gewoon nog niet klaar voor een zwangerschap.

Zwaantje wat ontzettend balen ken het gevoel maar al te goed. Ik hoop ook dat 2020 een beter jaar mag worden. 
PennyLane allereerst welkom en indd een heel verhaal. Hopelijk mag het toch snel weer raak zijn en goed blijven zitten. Ik heb die periode ook heel erg gehad met doorrekenen van wanneer dan ongeveer haha dus heel herkenbaar. 
WilKindje Heel erg bedankt voor je reactie. Ik moet dus bloedprikken om te kijken of ik pcos heb. Dus het beeld wat je schept zou wel een boel verklaren. Het is nu nog steeds bruinverlies en nog niet doorgezet. Ik ga morgenochtend bellen met de gynaecoloog en kijken wat die zegt hopelijk zegt ze dat ik gelijk door kan naar het bloedprikken en krijg ik binnenkort duidelijkheid wat er nou aan de hand is. Ik zou aan een kant echt balen als het pcos is dan heb ik gewoon en endometriose en pcos #fml. Maar zou dan wel meer duidelijkheid hebben en dichterbij een eventuele behandeling om hopelijk volgend jaar dan toch zwanger te mogen raken (en blijven).
Knuffeltjeeee haha tuc met haarelastiek? Wat is dat? Of heb ik dat ergens gemist. 

Vriendlief heeft nog weleens moeite met zijn erectie vast te houden. Nu kwam hij op het idee om mijn haarelastiekje er omheen te binden zodat het bloed niet zomaar terug kon stromen. We gebruiken nooit hulpmiddelen behalve glijmiddel, dus ik dacht wel even van, uh, kan dat wel? Gaat ie dan niet stuk? Maar het deed prima waar het voor bedoeld was. ;)

Ahh ok. Niet vervelend bedoeld maar klinkt pijnlijk een elastiek erom doen maar hè als het helpt top! Je zou misschien ook nog kunnen kijken naar een penisring misschien dat die hetzelfde effect hebben?

Terug
Bovenaan