Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

ElsieJoy oh jeeeminee wat een heftig verhaal.. wat moet jij een enorme spanning hebben gevoeld toen. Bedankt voor het delen.. ik zou me ook aan alle beetjes hoop vastklampen denk ik, dat is heel normaal. Ik was gister ook ergens nog hoopvol. Vanmorgen is mijn bloeding begonnen. Het voelt gewoon als een enorme ongesteldheid. Voel me wel belabberd want ik heb gister een aantal wijntjes gehad en aangezien ik nauwelijks meer drink normaal gesproken had ik echt een mega kater. En een miskraam. Tegelijk. Dat is niet echt heel prettig.. ben vanmiddag ook echt iets vaags verloren, een soort hele dikke taaie vliezen, echt bijna vlees achtig. Was echt goor en het kwam gewoon terwijl ik mn tampon in had? Had wel de uren daarvoor echt mega krampen, dus ik gok dat het meeste weefsel er wel uit is. Ga morgen naar de huisarts en ben heel benieuwd wanneer de ivf kan starten. Het mag deze ronde al maar dan moet mijn hcg morgen weer helemaal omlaag zijn en moet op echo bevestigd zijn dat alles schoon is. Als als dat zo is mag ik dinsdag spuiten. Ik denk nog even na wat het beste voelt. Meteen door of even maandje rust. Ik denk het laatste..

Zo hier hebben de buikkrampen en daarmee volgens mij ook gewoon mn menstruatie zich gemeld. Aan een kant blij dat het geen cyclus van 60+dagen is en ik vandaag bloed kan gaan prikken om hopelijk binnenkort duidelijkheid te krijgen. Aan de andere kant toch ook weer een beetje die teleurstelling die om de hoek komt kijken. Ga straks wel nog even met de gyn bellen om verhaal te doen van de positieve ovu testen en vragen wanneer we langs kunnen komen voor de uitslag. Vol goede moed naar 2020.

Balen zwindo! Hopelijk is 2020 een vruchtbaar jaar!
Hier ook geen goed nieuws.. dacht vrijdag aan een innestelingbloeding, want maar 2x een drupje en daarna 2 dagen niks. Toch vanochtend ongesteld, heel helderrood bloed. Kan wel huilen.. maar we gaan er weer voor, op naar een positieve test in 2020. Ronde 15 alweer. 

Ach lieverds wat een hoop emotie in dit draadje. Ik leef met jullie mee en hoop dat 2020 een goed en vruchtbaar jaar voor jullie mag zijn! 

Mandareintje, ik vind het echt verschikkelijk dat je dit meemaakt. Het is soms zo oneerlijk! Hopelijk ben je weer snel de oude en zal het weer snel raak zijn. Ze zeggen toch wel vaker dat het na een miskraam meestal wel wat sneller weer raak is... Ik las trouwens dat je tampons gebruikt, misschien is dat bij een beginnende miskraam oke, maar ik mocht na de miskraam geen tampons gebruiken ivm meer risico op infecties. Misschien eventjes navragen voordat je straks meer mee gedonder zit? In ieder geval: heel veel sterkte en neem je tijd er bovenop te komen! 

Pennylane, welkom! Jouw verhaal lijkt echt veel op de mijne. Ook gestopt in aug 2018, zwanger na 10mnd, missed abortion bij de termijnecho en gevolgd door de miskraam (met medicatie). Heftige tijd hè! Jij zit nu dan ook ongeveer 4-5 maanden na je miskraam dan? 
Knuffeltje, wat creatief gevonden dat elastiekje! En nog beter dat het werkt! Ik weet dat Durex ook van die ringetjes verkoop, waar ook nog eens een klein bibberend dingetje in zit haha. Wie weet werkt dat nog beter? ;) 
@Zwindo, was jouw positieve ovulatietest de dag erna nog steeds positief of weer terug wit? Wel vervelend dat je lichaam nu zo anders doet zeg! 

Wat naar Mandareintje dat t nu toch is doorgebroken.. misschien ook wel weer dubbel omdat je nu niet meer hoeft te wachten? 
Pennylane, wat een heftig verhaal! Hopelijk hebben we snel veel positieve testen in dit draadje. 
Dames, ook ik heb jullie hulp even nodig. Volgens de app zou ik gisteren mijn ovulatie hebben, maar de ovulatietest van zojuist was positief. We hebben woensdag, vrijdag, zondag sex gehad. Is het nou wel of niet wijsheid om t vanavond weer te doen? (Ik heb altijd gehoord om de dag ivm zaadkwaliteit..) help!
Groetjes Marr

Marr, het is denk ik moeilijk te voorspellen wat wijsheid is voor jullie. Bij ons waren de maanden waarin we veeel seks hebben gehad (elke dag in de vruchtbare periode op z'n minst) de rake maanden. Kan toeval zijn natuurlijk. Ik heb ook gelezen dat om de dag inderdaad ook goed is, vooral als je je ovulatie niet kent of bijhoudt, zodat je dan wel altijd genoeg zaadjes in de buurt zou hebben. Ik zou dus lekker doen waar jullie zelf zin in hebben! 

Zwaantje, ik baal met je mee. Idd spijtig dat je 2019 niet zwanger mag afsluiten. Alle hoop op 2020! Daar ben ik dan weer mee bezig, dat ik tegen maart zwanger zou willen zijn om 2020 mét baby te kunnen afsluiten... ?
Zwindo, hopelijk brengt de bloedtest duidelijkheid. Is ovulatie-inductie dan de volgende stap? Dat bracht mij wel wat rust toen mijn cyclus onregelmatig was, het exact weten wanneer je eisprong en nod is. 

Mandareintje, sterkte zeg. Het is nogal wat om te verwerken! Neem maar jullie tijd..

Yres, proficiat met je zwangerschap! Heerlijk om opnieuw die 2 streepjes te zien, maar wss ook zot spannend... Wanneer is de eerste echo?
Het was me ook al opgevallen dat onze timing nogal gelijk loopt (zelfs het zwanger worden na een ronde met veel seks ?). Hopelijk mag ik je snel volgen ☺️. Miskraam is idd zo'n 4-5 maand geleden. Ik wil nog een maand of 2 zo proberen en dan zijn we wel klaar voor een volgende stap. Ik ben al niet meer zó jong (34).

Marr, zijn de zaadjes van je vriend al eens getest? Ik heb altijd gehoord dat elke dag seks in de vruchtbare periode perfect kan als de zaadkwaliteit ok is, anders idd om de dag. Bij mij komt de eisprong altijd precies een dag na die positieve test dus ik zou niet wachten tot morgen, dan is het mss al te laat. Als ik begin te rekenen en te twijfelen, zegt mijn vriend altijd 'when in doubt, just have sex' ? 

Haha bedankt voor de tips dames!
@Pennylane, nee we hebben nog helemaal geen onderzoeken gehad, we hebben een zoontje van 2 jaar oud en nu bezig voor een 2e (ronde 7). Ik wil eigenlijk na deze ronde wel even een bezoekje aan de huisarts brengen om te vragen of ze evt. Het zaad van mijn man alvast willen testen.. 
Ik heb geen idee wanneer mn eisprong is na een positieve ovulatietest, ze zeggen 20-48 uur later maar ik voel er niks van. Ik word wel altijd 13/14 dagen na een positieve ovulatietest ongesteld, dus mn NOD wordt nu 30 december. 
Groetjes Mar

Terug
Bovenaan