Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Jeetje Farru ingewikkeld verhaal.. Ik ken dat hele slijm gebeuren zelf niet zo bij mezelf... soms heb ik meer slijm maar geen positieve ovulatietest en afgelopen maand had ik eindelijk mijn ovulatie gevonden na maanden zoeken maar geen slijm dus ik snap er niks van hoe dat soms werkt binnen een lijf
Volgens mij is het wel zo dat je bij ovulatietesten wel de streep net zo dik moet hebben als de controlestreep
Daar ben ik in het verleden ook al eens flink op mis gekeken.
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je 'm vrijdag hebt gehad..

Wij zijn inmiddels ook al vanaf maart bezig, pil had ik vorig jaar december al gestopt.. enorm onregelmatige cyclus.. die langer werd... naar huisarts gegaan in november, doorverstuurd en kan pas in januari terecht
toen vertelde iemand me over teunisbloemolie en dat ben ik vorige maand gaan gebruiken.. Nu had ik ineens een cyclus van 30 dagen ipv 56 dagen... 
ik weet nooit zo goed of zo'n fertiliteitsarts blij is met dit soort middelen maar daar gaan we volgende maand maar achter komen..
Helaas nu ongesteld... hopelijk eind volgende week weer een positieve ovulatietest

Cardiozuster;
Mijn cyclus is ook erg onregelmatig en ik ben ook vanaf maart dit jaar gestopt met de pil. 

Welke teunisbloem olie gebruik je? Ik wil er ook mee gaan starten. Ben je gestart vanaf een nieuwe cyclus of halve wege de cyclus. Ik zit vandaag namelijk op dag 62 van mijn cyclus. 

Leuk he, kinderverjaardagen...
Ben maandagnacht begonnen met spugen. Dinsdag wist ik niet waar ik het zoeken moest. En nog steeds als ik maar kijk naar eten strontmisselijk. Nadat ik wat gegeten heb of gedronken ook. Niet praktisch nu we een weekend weg gaan. Verder voel ik me goed maar betalen voor eten wat je vervolgens voor 2/3 e moet weggooien is zonde. Ik roep al de hele week, als ik me morgen maar weer beter voel.
Als ik afga op mijn soort slijm was maandag de helderste dag. Maar toen had vriendlief echt geen zin. Volgens mijn app was dan zondag mijn eisprong. We hebben zaterdag voor het laatst geklust en daarvoor waren we ook lekker actief bezig.
Toch denk ik, pfff dit wordt weer niets... Wordt het ooit wel wat?? Jaja volgend jaar weer 12 nieuwe rondes, maar het wordt zon opgelegd iets. De beste seks is dan ook die na mijn vruchtbare periode omdat er dan toch niets meer van afhangt. Toch blijft het iedere maand een groot iets wat snel irritatie en verdriet bij beide partijen geeft. Terwijl een ander 3x niest en dan zwanger is moeten wij het haast overplannen om maar uberhaupt kans te maken.
Ik hoop dat 2020, net als bij iedereen hier, ons jaar mag worden. Dat zou toch veel rust geven...
Vanavond deur achter me dichttrekken en ondanks mn misselijkheid proberen te genieten van mijn weekendje weg. En oja , mijn week kerstvakantie. 
Om nog meer te zeuren weet ik nog steeds niet of ik nou wel blij ben met kerst. Vorig jaar waren we net gestart met onze kinderwens en waren we nog vol hooo. Nu zitten we nog steeds met lege handen. Het is leuk met de familie en de kat maar compleet zijn we nog niet...

[quote quote=10275756]Allereerst wil ik nog even de dames met een positieve test feliciteren! Het waren er best wat dit keer he Geniet ervn het is jullie zo gegund!! Ik ben even een hele tijd niet meer hier geweest omdat ik het deze ronde echt even wou loslaten! Geen ovu testen, niet temperaturen en geen oudersvannu haha..Maar nu ben ik toch even benieuwd naar jullie mening… volgens de app en mijn cyclus zou ik vorige week vrijdag mijn ovulatie hebben gehad. Omdat dat normaal klopt en die Vrijdag dat 15 of 16 was ging ik er van uit dat dit nu ook zo was. Die avond lukte het niet om te vrijen, ahh ik baalde enorm! Dus zaterdag middag toch een ovulatietest gedaan die nog best donker was dus ik ging er van uit dat mijn eisprong die avond zou zijn, een dagje later kan altijd natuurlijk. Zaterdag middag en nacht sex gehad en de cb ovulatietest die ik savonds deed was negatief dus ik vond het wel prima zo. Tot dat ik Maandag middag in 1x mijn dikke klodder vruchtbaar slijm verloor (echt rekbaar)!!! Normaal heb ik dat altijd op de dag van mijn eisprong… dus ik was even de tel kwijt. Dus weeer een ovulatietest, die nog wel zichtbaar was maar echt niet positief! Sex zou niet lukken die dag dus de laatste keer was 2x op Zaterdag en mijn temperatuur was Zondag 36.7 dat is het altijd na de eisprong en Dinsdag na die klodder slijm was het 36.2 en vanochtend pas weer 36.8 Het is toch bijna onmogenlijk dat ik zaterdag ochtend een redelijk positieve test had, en savonds al niet meer (dus ik denk dat Vrijdag mijn piek begonnen is) en ook Maandag hardstikke negatief maar wel mijn rekbaar slijm. Dat mijn eisprong pas Ma nacht ergens geweest is? Ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Ook omdat ik niet 14 dagen vanaf Zaterdag wil tellen en dan dus “overtijd” zijn en stiekem hoop heb terwijl ik vanaf gister 14 dagen moet tellen. Dan zou ik voor de aller eerste keer een cyclus langer dan 28dagen hebben[/quote]
Klinkt een beetje als mijn klusverhaal deze maand. Spannend!

Deze week uitslag gekregen van bloedonderzoek etc. 
Ze kunnen geen aanwijsbare reden vinden waarom het ons ook nog niet gelukt is. Eisprong ziet er goed uit en progesteron ziet er ook prima uit. Zaadjes zijn goed. En verder zitten we boven het percentage (van zo'n score lijst hoe veel kans je maakt dat het lukt enzo) voor een verder medisch traject. Dat ligt onder de 30% en wij zitten rond de 40%. Max is 60% ongeveer omdat niemand 100% kan hebben.
Volgende cyclus mag ik nog voor een baarmoederfoto (= doorspoelen leidingwerk) maar ze gaf aan dat de kans op verklevingen nihil is, maar er was geen reden om dit niet te doen. Dit zal dan in januari zijn.. 
Hartstikke blij verder dat het nieuws goed is. Maar dat we nu net ronde 12 in zijn gegaan is wel frustrerend.. 

Mandareintje, hoe was je gesprek met de huisarts?

Lapjesendraadjes, ondertussen een positieve ovulatietest gehad?

Farru, ik denk ook eerder dat je eisprong op vrijdag/zaterdag was dus als je dan zaterdagmiddag nog seks hebt gehad, maak je nog kans, denk ik dan. 
Dat hoopje slijm op maandag, zou dat geen oud zaad op retour kunnen zijn? ? 

Knuffeltjeeee, daar zeg je wat. Dat 'moeten' elke keer en de maandelijkse teleurstelling die erop volgt. Dat begint zwaar te wegen, zeker als het al wat langer duurt. Hopelijk voel je je snel beter, veel plezier dit weekend!

Muts, idd goed nieuws! Ben benieuwd naar die baarmoederfoto (is dat een hsg?). En zei de arts ook waarom de kans op verkleving nihil is?

@knuffeltje, echt zoooo veel frustratie! Ik was Vrijdag erg boos en verdrietig dat het niet gelukt was ik kon ook best wel lelijk doen zeg maar. Maar wat wil je na maanden gepland en verplicht sex hebben?! En dan net die dag lukt het niet, ja ik zak dan echt door de grond! Gelukkig Zaterdag dan wel weer gelukt maar misschien wel te laat, ik weet het echt niet. Deze ronde niet echt bijgehouden dus we wachten maar weeer af. Ik geef het in ieder geval weinig kans. En ondertussen is iedereen om ons heen al zwanger als ze alleen al aan sex denken.
@Pennylane, nou het leek echt op de klodder die ik altijd heb voor mijn eisprong dus ik heb even geen idee. Nu is het voor mezelf ook een verassing deze maand wanneer ik mijn nod heb. Want het was de eerste keer weer dat ik niks heb bijgehouden. Ik heb me er maar bij neergelegd en zie het wel ergens tussen volgende week Vrijdag en Maandag.

Terug
Bovenaan