Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Hallo allemaal,  ik ben nieuw hier, in het kort, wij hebben sinds 12 maanden kinderwens, menstruatie kwam eerst niet op gang, eind 2019 toch paar keren cyclus gehad. Cyclus is erg lang, late eisprong en korte luteale fase(5-7dagen) ziekenhuis geweest, voorlopige diagnose pcos.    Moet zeggen dat ik eerst nog veel geduld had maar dat ik er nu toch steeds meer mee rond loop en zo ontzettend graag zwanger zou willen zijn. Dus wel fijn om hier elkaar te kunnen steunen. Ik hoop dat ik me bij jullie mag voegen. 

@BoBelle Ja opzich is er een mogelijkheid dat mijn onbekende eisprong dichtbij genoeg een gezellige avond heeft gezeten. Maar zal echt niet weten wat ik van deze cyclus kan verwachten ? Sowieso dat ik voor en misschien wel tijdens wintersport een test doe, gezien ik wel met een gerust gevoel een weizen wil kunnen drinken op de piste ?
Samen duimen op het wachtbankje dan maar! ??

Allereerst aan iedereen een spetterend en vruchtbaar 2020 gewenst! Dat er verdorie veel baby's mogen bijkomen in dit draadje!
Welkom aan de nieuwe dames, jammer dat jullie je ook hier moeten aanmelden.. 
Wat herken ik het gevoel met kerst/oud&nieuw.. bij m'n eerste zwangerschap was ik uitgerekend op 23/12. Ik heb echt enorm gebaald dat ik ten eerste geen baby in m'n handen had nu en ten tweede zelfs niet meer terug zwanger ben.. Vorig jaar in maart superblij 'dit was eindelijk onze laatste kerst met 2!' Jammer genoeg is er minstens 1 bijgekomen en mogelijks zelfs nog 1. Heel hard om dit te beseffen.
Anderzijds hebben we ook wel 'goed' nieuws gehad tijdens onze afspraak op genetica. Blijkt dat we drager zijn van een variant van het foliumzuur-gen. Dwz dat ik bijna geen foliumzuur opneem van de normale dosis 0,4mg. Hierdoor heb je dus veel meer kans op neurale buisdefecten. Het enige dat ik kan doen is de hoge dosis van 4mg nemen. Ivf is geen optie, aangezien dragerschap geen aanwijzing is op afwijkingen.. je kan bv een kind hebben dat geen drager is maar wel anencefalie heeft maar dit wordt dan wel terug geplaatst want genetisch is het ok.. anencefalie kunnen ze nog niet testen op embryo's. Dus opnieuw heel dubbel nieuws. We gaan opnieuw de sprong in het duister moeten maken, wat ik ontzettend spannend vind want een derde keer een zwangerschap afbreken kan ik niet meer aan denk ik.. Ik krijg ook wel een echo op 10-11 weken in het universitair ziekenhuis, dan weten we het toch iets sneller. 

Wat k toch ook moeilijk blijf vinden zijn al die aankondigingen.. nog nooit zoveel aankondigingen gehad als voor mei 2020. Deze week nog telefoon gekregen van een vriendin die van haar 2e zwanger is, blij voor haar maar man wat baal ik als een stekker! Iedereen krijgt maar kinderen alsof het niks is en wij zitten te ploeteren tot en met. 
dames op de wachtbank, ik duim dat 2020 op de best mogelijke manier mag starten!
Ik heb dus PCOS en normaal eigenlijk geen cyclus. Plots vrijdag opgestaan met bloedverlies, wat is dat schrikken ?. Spontane cyclus is geleden van september 2018! Benieuwd of dit een verdwaalde eisprong was of misschien toch terug een cyclus, aangezien ik wel aan het diëten ben in de hoop dat de PCOS minder wordt of weggaat. 16 januari nog de controle van de 3e curretage, dan nog minstens 2 weken foliumzuur nemen vooraleer we terug mogen beginnen. Ik ben benieuwd! Ik hoop dat 2020 ons een beetje beter gezind is!
Dames, dikke knuffels en veel liefde en steun! 

Zwindo ik heb ook uitvoerig het slijm bestudeerd haha maar het is een fijne leidraad maar geen exacte wetenschap bij mij. Ik verlies eerst een soort dikke, doortzichtige klodder en dan wordt het steeds dunner tot het bijna water lijkt. Dat is de piek en dan wordt het weer dikker en witter. Deze ronde ovitrelle gespoten dus kon het nu goed waarnemen haha. 
MJ jeetje wat balen zeg die lange cyclussen! Lijkt me echt heel ellendig...
Wilkindje wat fijn dat het bloeden is gestopt! Hoop dat het snel weer raak mag zijn voor jullie

Ok... meiden... de 10e mag ik dus officieel testen na de eerste IUI. Ik heb als een echte junk steeds met k2v5 getest om het streepje te zien aflopen en gister had ik dan een negatieve test te pakken. 
Ik dacht, dan heb ik een frisse start als ik sowieso weer te vroeg begin met testen. Which I did. Vandaag. En de test was niet meer negatief. 
Ik liep in de action en pakte gewoon uit routine (wat erg dat ik dit hardop zeg) een doosje early testen mee. Gister wel wat k2v5 ingeslagen maar ik dacht 'dan bewaar ik die voor maandag, test ik vandaag even met deze' 
Had eigenlijk geen streepje verwacht, maar meer gewoon de neiging toch te testen. Komt er dus een streepje. En welliswaar een licht streepje, maar ik hoefde er geen acrobatische touren voor uit te halen en hij was ruim binnen de afleestijd. Dus ik een k2v5 erachteraan (joeeee zo ben ik) want daar teste ik gister negatief mee. Ook een streepje! Deze is iets meer tuur dan die van de action maar duidelijk dus meer dan het blanco witte testje van gister. OMG. 
Nu heb ik dus mijn hele eigen theorie van blijven testen omver gehaald. Want heb ik nou gister door te veel drinken oid negatief getest en is dit dus alsnog ovitrelle óf is er meer aan de hand?!
S-P-A-N-N-E-N-D

Hallo dames! 
Allereerst wil ik jullie ook allemaal het beste wensen in 2020! Ik hoop dat we allemaal het liefst zsm een positieve test in handen mogen nemen?. 
Gezien dat deze topic actief is wil ik hier mijn verhaal kwijt. Sinds januari 2018 ben ik gestopt met de pil. Eerste half jaar was het best onregelmatig en had ik tussentijdse bloedingen(ontpillen). Na die halfjaar heb ik netjes een cyclus van 28 dagen en voel ik heel goed wanneer ik mijn ovulatie heb. Ook heb ik gebruik gemaakt van de ovulatietesten maar ook met die testen geen succes?. We zitten middels in ronde 8.. ik heb besloten om niet meer de ovutesten te gebruiken en niet zo veel meer bezig te zijn. Nu ik de ovulatie heb gehad en mijn NOD is 18 januari, ben ik er toch wel meer mee bezig?. Kan het gewoon niet loslaten helaas.. ik voelde mijn ovulatie gisterenavond. Ook lichte bloeding gehad.. Ovulatiebloeding??
Op een gegeven moment denk je toch wel ggrrrr wanneer ben ik aan de beurt.. we krijgen 2 babys erbij in de familie haha. Heel leuk natuurlijk, maar vind het ook gewoon leuk om zo een nieuws te delen met mijn familie..

Terug
Bovenaan