Allereerst aan iedereen een spetterend en vruchtbaar 2020 gewenst! Dat er verdorie veel baby's mogen bijkomen in dit draadje!
Welkom aan de nieuwe dames, jammer dat jullie je ook hier moeten aanmelden..
Wat herken ik het gevoel met kerst/oud&nieuw.. bij m'n eerste zwangerschap was ik uitgerekend op 23/12. Ik heb echt enorm gebaald dat ik ten eerste geen baby in m'n handen had nu en ten tweede zelfs niet meer terug zwanger ben.. Vorig jaar in maart superblij 'dit was eindelijk onze laatste kerst met 2!' Jammer genoeg is er minstens 1 bijgekomen en mogelijks zelfs nog 1. Heel hard om dit te beseffen.
Anderzijds hebben we ook wel 'goed' nieuws gehad tijdens onze afspraak op genetica. Blijkt dat we drager zijn van een variant van het foliumzuur-gen. Dwz dat ik bijna geen foliumzuur opneem van de normale dosis 0,4mg. Hierdoor heb je dus veel meer kans op neurale buisdefecten. Het enige dat ik kan doen is de hoge dosis van 4mg nemen. Ivf is geen optie, aangezien dragerschap geen aanwijzing is op afwijkingen.. je kan bv een kind hebben dat geen drager is maar wel anencefalie heeft maar dit wordt dan wel terug geplaatst want genetisch is het ok.. anencefalie kunnen ze nog niet testen op embryo's. Dus opnieuw heel dubbel nieuws. We gaan opnieuw de sprong in het duister moeten maken, wat ik ontzettend spannend vind want een derde keer een zwangerschap afbreken kan ik niet meer aan denk ik.. Ik krijg ook wel een echo op 10-11 weken in het universitair ziekenhuis, dan weten we het toch iets sneller.
Wat k toch ook moeilijk blijf vinden zijn al die aankondigingen.. nog nooit zoveel aankondigingen gehad als voor mei 2020. Deze week nog telefoon gekregen van een vriendin die van haar 2e zwanger is, blij voor haar maar man wat baal ik als een stekker! Iedereen krijgt maar kinderen alsof het niks is en wij zitten te ploeteren tot en met.
dames op de wachtbank, ik duim dat 2020 op de best mogelijke manier mag starten!
Ik heb dus PCOS en normaal eigenlijk geen cyclus. Plots vrijdag opgestaan met bloedverlies, wat is dat schrikken ?. Spontane cyclus is geleden van september 2018! Benieuwd of dit een verdwaalde eisprong was of misschien toch terug een cyclus, aangezien ik wel aan het diëten ben in de hoop dat de PCOS minder wordt of weggaat. 16 januari nog de controle van de 3e curretage, dan nog minstens 2 weken foliumzuur nemen vooraleer we terug mogen beginnen. Ik ben benieuwd! Ik hoop dat 2020 ons een beetje beter gezind is!
Dames, dikke knuffels en veel liefde en steun!