Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

BO-BELLE ik zie ook een duidelijker streepje dan gisteren! ?

gebruiker , hier ook herkenbaar blaasontsteking. Na paar dagen medicijnen neemt het snel af. 

[quote quote=10280143]Dag iedereen, ook ik lees al enige tijd mee en heb nu besloten mij bij jullie aan te sluiten. Ik hoop daarmee een beetje een outlet te vinden voor al die emoties die ik elke maand weer voel en vanuit jullie berichten zo herkenbaar zijn. Even snel een introductie van mijzelf. Ik ben net 27 geworden en mijn partner is 26 jaar oud. Vorig jaar in april hebben wij besloten om voor een kindje te gaan. ik ben meteen gestopt met de pil en mijn cycli zijn daarna rond de 34 dagen gebleven. Met een uitschieter naar beneden, maar ook maar boven rond de 40 dagen. Nu sinds twee maanden ben ik ook mijn temp aan het bijhouden om wanneer het een jaar is geweest al iets aan de arts te kunnen laten zien, met enige moeite vanwege onregelmatige diensten (nachten etc.). De eerste maand met temp zie ik wel een dip maar geen stijging (ovulatietesten laten wel esn mooie piek zien) en begon ik ook bang te worden dat er iets met mij aan de hand is… ovuleer ik misschien niet? deze cyclus heb ik wel iets van een stijging maar later dan je zou willen. Alles bij elkaar maakt mij ontzettend onzeker.. waarom zitten we al in ronde 10 en is het nog niet gelukt?! Boos en vooral erg verdrietig en elke keer weer de hoop die oploopt om vervolgens keihard naar beneden gehaald te worden wanneer de testen negatief blijven en de menstruatie weer opduikt… We zitten nu weer op het wachtbankje en als het goed is volgend weekend mijn NOD. Hopelijk natuurlijk niet, maar op het moment lukt het me niet meer om positief te blijven. Overal om mij heen raken mensen zwanger, krijgen babies… waarom wij niet…[/quote]

Hallo Faelexa, kan me voorstellen dat je je onzeker gaat voelen, en confronterend en frustrerend dat mensen om je heen wel zwanger worden. Heb je hierover ook contact gehad met jouw huisarts? 

Bo-belle: ja die van vandaag is donkerder..... Beetje kunnen slapen vannacht?
Zwindo: zo herkenbaar wat je zegt over die reactie thuis. Hoe anders je husband dan kan reageren hè!!! Terwijl als ik dit met een vriendin deel (die ook weet dat je kinderen niet zomaar krijgt) dan is een half woord al genoeg!! 
Het is ook niet voor niks dat 99% vrouw is op dit forum... En ergens ben ik ook blij dat mijn mannetje niet mijn zijn vrienden dit soort verhalen gaat delen... Zaad vergelijken enzo ? oh dat zou echt ernstig zijn!!! Dus ergens is die tegenhanger denk ik wel goed, maar soms is het verschil even zo groot...en dan wil je alleen maar een klein beetje begrip...... 
Maar ik begrijp dat het vooral ook zijn frustratie en zorg om jou was. Da's lief!

Zwindo jeetje wat een rottige reactie zeg. Fijn dat je er meteen op door bent gegaan en er uiteindelijk meer achter bleek te zitten. Wij hebben ook wel eens flinke bonje gehad omdat het op mij overkwam dat het mijn partner allemaal maar niks deed. Bleek uiteraard niet zo te zijn maar poeh wat was ik over mijn toeren toen. Gelukkig konden we er daarna een stuk beter over praten! 
Daantje35 ik slaap al een paar nachten slecht, word elk uur wakker van nachtmerries en val dan slecht in slaap... hoop maar dat het een goed teken is! Ik droom altijd nogal bizar een volle maan komt er aan dus zou zomaar ook daarvan kunnen zijn. 
Verder heb ik knallende hoofdpijn en zeurt mijn onderrug behoorlijk. Ik ben zo hoopvol. Ik ga zo hard huilen als dit weer valse hoop is. 

Daantjevijfendertig, ik denk dat vrouwen er vroeger ook mee bezig waren hoor. Alleen meer met zwangerschappen voorkomen... En als je maar niet zwanger werd, dan was je te beklagen. Want dan was er iets mis met jou. Dat irriteert me overigens enorm, dat er eigenlijk nog steeds meteen naar vrouwen wordt gekeken als er maar geen kindje komt.
Ik las vandaag op de nieuwssite van BBC een artikel over een vrouw die al in de jaren veertig(!) aan het experimenteren was met ivf! Zij probeerde al 6 jaar lang in een schaaltje een eicel te bevruchten en dat lukte pas voor het eerst toen ze in slaap was gevallen! Ze liet elke keer 30 minuten het sperma los op de eicel, en na 30 minuten stopte het experiment. Totdat ze in slaap viel en 1 uur later wakker werd met een bevruchte eicel in het schaaltje!
https://www.bbc.com/future/article/20200103-the-female-scientist-who-changed-human-fertility-forever

Zwindo, fijngevoelig he die mannen! Het is vaak uit onmacht dat ze zo reageren, maar af en toe wil ik die van mij wel achter het behang plakken! Hij heeft mij deze maand, nadat ik met de kerst heb zitten huilen op zijn schoot, beloofd om voor het eerst bij de inseminatie te zijn dit keer. Ik bedoel, als het op een natuurlijke manier zou lukken zou hij er ook bij zijn hahahaha....maar dat moest ik hem wel duidelijk maken! Misschien brengt het dan deze keer geluk!
Daantjevijfendertig, die van mij heeft een vriend die met zijn ex ook in een behandeltraject heeft gezeten. Hij heeft nu met zijn nieuwe partner 2 kinderen, maar hij kan wel ervaringen uitwisselen en ik merk dat mijn vent dat wel prettig heeft gevonden.
Bo-Belle, ik zie een tuurstreepje, het wordt steeds spannender!!

Wat fijn dat ie volgende x meegaat lapjesendraadjes! Ik ga duimen dat het geluk brengt. Wij zaten toen een beetje te grappen met de fertiliteitsarts, zegt ze ineens (terwijl alles al ingeplugd was zeg maar) "wil jij anders het spuitje legen?"
Eehhhh dát gaan we niet doen hahaha. Gelukkig vond ie het zelf ook geen goed idee :')

Voor ik op jullie lieve reacties ga reageren moet ik dit even kwijt. Vanmiddag kom ik mn buuf tegen in ov. Dus zijn aan het kletsen en pakt der mobiel en zegt moet je ook wat vertellen en huppa foto van echo's en baby rompertje. Dacht ja joh tuurlijk nog een heeft er iets in de lucht gehangen wat ik heb gemist ofzo. Haha toen vroeg ze naa ons, dus ik het verhaal uitgelegd en daar ook even over doorgepraat en bij hun was het ook niet 1-2-3 raak. Was wel echt even heel chill moet ik zeggen. Ze zei ook nog hoop dat het toch ook snel raak mag zijn dan kunnen ze straks een beetje samen opgroeien. Wat ik ook echt super lief vond. 
Daantjevijfendertig ik ken hem gelukkig al wat langer dan vandaag, uiteindelijk heeft ie ook wel 20x sorry gezegd dus dat is ook wel fijn. Maar kon hem eerst wel echt afschieten haha? en wat een wereld zou het zij als mannen theekransjes met elkaar hielden om hun zaad te vergelijken etc. Haha ga stuk. Aan de andere kan vindt ik soms wel dat ze er misschien wat makkelijker over moeten kunnen praten. Die van mij heeft het zn beste vriend nog niet eens verteld dat we nu een heel traject in zijn gegaan. 
Bo-Belle het streepje lijkt wel ietsje donkerder te worden, maar nog wel licht. hoop dat je morgenochtend gewoon een dikke knaltest te pakken hebt!
Ik merk trouwens wel dat hij er ook meer mee bezig is. Hij vindt zichzelf te oud worden nu hij steeds dichter richting de 40 gaat. Hij zij ook van ja ik wil ook gewoon nog opa kunnen worden en dat snap ik ook.
Lapjesendraadjes ja dat is het vaak ook. Verder is hij wel heel betrokken wilt overal bij zijn. Heeft ook vrij geregeld om bij de afspraak met de resultaten te zijn. Dus dat scheelt een hoop. Fijn dat die van jou nu mee gaat met de inseminatie. Hopelijk brengt het inderdaad gelukt dat hij erbij is!

Terug
Bovenaan