Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

We zitten nu nog 2 dagen voor nod mandareintje. Vrijdag de 10e mag ik officieel testen van het ziekenhuis. Ik moet wel echt zeggen dat het dit x compleet anders voelt. Mijn borsten doen ongekend pijn, alsin heel pijnlijk maar ook op een heel andere manier en ik voel duidelijk in mijn buik ook vanalles gebeuren. Dit zegt natuurlijk allemaal helemaal niks maar heb echt wel goede hoop :) 

Hoii, 
ja het blijkt toch wel een blaasontsteking te zijn.. dus moet een kuur innemen?. Denk dat ik mn hoop opgeef voor deze maand.. 
@Bo-Belle gefeliciteerd!!! 

@Bo-Belle Oh wat zou dit een prachtig begin zijn van 2020! Het is je ontzettend gegund na dit lange traject. Ik hoop dat je vrijdag een knaller hebt op die test. 
Ondertussen zit ik in mijn wachtweken. NOD 17 januari en ik vind het ontzettend spannend. Heb wel besloten om naar de huisarts te gaan als het deze ronde niet gelukt is. Niet zozeer vanwege het zwanger worden, maar meer vanwege de pijnlijke/hevige menstruaties. Ik wilde dit in oktober al bespreken, sterker nog ik had een afspraak staan, maar toen bleek ik zwanger te zijn en heb ik de afspraak afgezegd. Ik ging er immers vanuit dat ik negen maanden niet ongesteld zou zijn. Dit ging alleen mis.
Nog even geduld en wie weet is mijn beste verjaardagscadeau ooit op dit moment in de maak. ?

@bo belle: gefeliciteerd! Hopelijk een plakkertje! Lijkt mij een zo onwerkelijk mooi gevoel. 

Ik moet nog een week wachten (NOD 14 januari). En dit duurt natuurlijk weer veel te lang! Dit komt ook omdat ik nu al een aantal dagen erg last van mijn borsten heb. Wel raar dat dit al een dikke week voor NOD dus begon. Tot een dik jaar na stoppen pil nooit last hiervan gehad. Plots afgelopen november ook eens erg last gehad een paar dagen voor NOD. In december weer, maar dan minder heftig en dit was pas rond NOD. Nu dus wel erg vroeg. Eerst dacht ik nog, ik moet wel zwanger zijn, want nog nooit eerder last gehad. Maar nu weet ik dus ook dat het niks hoeft te betekenen. 
Afgelopen week ook twee nachten heel 'echt' gedroomd. Maar ja, eigenlijk nog te vroeg voor symptomen denk ik. Dus ik word vast gefopt.. ach ja, we zullen het over 6 dagen weten! Zo dit moest ik even kwijt, sorry voor dit lange verhaal. 

Vandaag heb ik weer een echo gehad. De bloeduitstorting bleek toch de cyste te zijn, dat had de arts kunnen weten als de cyste goed vastgelegd was in het dossier! Dat is nu dus verbeterd. Wel vervelend is dat de cyste iets gegroeid lijkt te zijn, maar het is nog steeds onder de grens van operatief weghalen dus dat is fijn!
Ik moet nu twee keer per dag ovulatietesten gaan gebruiken. Geen idee wanneer. S ochtends en na het werk dan maar? En volgende week vrijdag zit ik vlak voor de ovulatie en krijg ik weer een echo en eventueel een dosis hormonen om de eisprong in gang te zetten. Ik wil namelijk niet nog een keer missen!
En toen kwam mijn mannelijke collega vandaag enigszins zenuwachtig vertellen dat hij vader wordt. Hij heeft goed geluisterd naar mijn advies in juni om niet te lang te wachten omdat je niet weet hoe makkelijk of moeilijk het gaat... Hij twijfelde namelijk nog. Fijn voor hem, maar oh wat steekt dit!

Lapjesendraadjes: klinkt als een pittig dagje. Hoeveel cm is de cyste? Hopelijk blijft hij rustig zitten en doet hij geen onhandige dingen. Bij mij was deze vd zomer gescheurd en moest daarom wel geopereerd. Had ook een flinke inwendige bloeding gegeven. Maar meestal kunnen ze gewoon blijven zitten. 
Ik hoop op een goede en duidelijke eisprong voor jou!!
En die collega... Ai... Weer zo'n momentje.... Zo te horen heeft hij hierin wel echt rekening met jou proberen te houden

De cyste is nu 4x3, was 3x2. Ik hoop dat ie rustig blijft ja! Ik heb er wel vertrouwen in dat ik nu wel de eisprong ga merken, zeker als ik op dag 15 de echo krijg. Meestal krijg ik tussen dag 15 en dag 18 de eisprong.
Mijn collega doet echt zijn best. Maar wel jammer, want ik had toch wel verwacht eerder een kind te krijgen dan hij! Sowieso proberen mijn leidinggevende en mijn directe collega's rekening met mij te houden, maar dat zorgt er ook soms voor dat ik weleens denk dat ze me als een zielige zieke zien. Dus ik krijg wat minder interessante klussen. Dus daar ben ik nu wat aan het doen hahaha.

Jutjul, ik vermoed dat je bedoelt dat dit jaar beslissend is omdat het aantal ivf-pogingen beperkt is? Ik hoop voor jullie dat jullie traject eindigt met 2 streepjes na IUI 6!
Bo-Belle, dat klinkt idd goed! Ik merkte ook aan mijn borsten dat ik zwanger was. En dat met mijn B-cupje ?. Ik herinner me nog dat ze vooral pijn deden als ik het voor het eerst opstond uit bed.

NWJ, ja die ellendige wachtweken hé. Voel ik iets nieuws, dan hoop ik dat het een zwangerschapskwaaltje is. Voel ik niets dan denk ik 'anders voel ik altijd iets en blijk ik niet zwanger, nu voel ik niets en is het mss raak!?' Oja en meestal eindig ik die gedachtengang met 'relax eens, we zullen wel zien'.?

Lapjesendraadjes, dat is even balen zeg, ingehaald worden is nooit leuk... 
Goed dat ze er nu wat meer achterzitten bij jou!

Hier had ik 2 dagen een positieve ovulatietest en vandaag was hij minder duidelijk. Ik weet nooit goed tot wanneer ten laatste ik mijn eisprong kan verwachten, maar we doen nog een keer of 2 door! ?

Terug
Bovenaan