Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

hier even wat een dipje, ik ben voor mijn gevoel echt heel geduldig geweest en altijd kalm gebleven maar we zijn 20 dagen verwijderd van een jaar lang proberen, omdat ik eerst geen cyclus had a een dik halfjaar hadden we niet een kansen, en daarna 3x ''kansen'' gehad maar was mn luteale fase 5 of 7 dagen dus eigenlijk ook geen kans. komende dinsdag moet ik naar de fertiliteitsarts, vorige week cystes in de eierstokken gezien op een echo,pco beeld maar moet nog verder uitgezocht vanwege hormoonaandoening bij mn moeder.   Ik kan bijna niet wachten totdat ik echte kans krijg dmv behandeling en hoop ook echt dat het allemaal snel kan starten. moet het gewoon even van me af schrijven, word soms zo gek van goedbedoelde reacties vanuit omgeving die zelf na 1  a 2 rondes gelijk zwanger zijn geraakt en er al een aantal rond hebben lopen. mensen die zeggen, ja joh maar 80 procent van vrouwen met pco wordt spontaan zwanger....dan denk ik echt houd je mond....ik doe er al een heel jaar over en ik heb nog geen enkele kans gehad om uberhaupt zwanger te raken. 

Ohhh Bo-Belle en KVG, wat een mooi nieuws zo in het nieuwjaar! Gefeliciteerd! 

Wij hebben vandaag onze eerste echo gehad. Was er best zenuwachtig voor, maar gelukkig was er een mooi knipperend hartje zichtbaar. Over twee weekjes mogen we weer even een snelle echo (omdat het rond die termijn vorige keer fout ging) en als dat goed is een week daarna de termijnecho. Hoop zo dat het dit keer goed mag gaan! 

bo-belle wij lopen ongeveer gelijk ! Leuk! Zeker fijn nieuws na gisteren. Heb een engel op mijn schouder gehad !
yres, fijn dat het hartje zo duidelijk was. Genieten en er niet vanuit gaan dat het fout gaat.
ikbendoutzen praat van je af! We snappen je ! Sterkte , denk aan je !

Bo-Belle en KVG  Proficiat met dit goede nieuws. Het is jullie echt gegund. een heel mooi begin van het nieuwe jaar!
Hopelijk alle andere dames van dit topic ook dit jaar positieve testen. 
Hier volgende week onze eerste echo. Ik vind het enorm spannend. Hopelijk is alles goed.

Wilkindje hopelijk heb je nu snel weer een mooie ovutest en is het gewoon gelijk weer raak en blijft ie goed plakken.
chacha wachtweken zijn echt verschrikkelijk en asl ik dus indd mn eisprong heb gevoeld ben ik rond onze afspraak ongi. Ik voel me dan altijd zo verschrikkelijk beroerd en moet heeel veel naar de wc (doordat de endometriose in mn darmwand zit). Maar heb nu een soort dubbele wachtweken haha en ongi en onze afspraak voor onze uitslagen. Moet zeggen dat ik niet echt dingen voel behalve veel gerommel in mn buik en honger, maar dat heb ik wel eens eerder gehad dus kan het makkelijk opzij zetten dat het niets is. 
Kvg wauw wat een mooie knaltest! En toch ook nog zo snel wat fijn. Geniet ervan!
Daantjevijfendertig ik heb geen berichtje met veel plaatjes gezien waar ging het over?
Juljul heb gisteravond indd gewoon even een drankje gedaan en heerlijk van genoten. Hier wel endometriose maar zit nog in het begin van het traject volgende week krijgen we te horen of ik (ook) pcos heb en hoe het zaad van mn man is.
Ikbendoutzen hier kan je inderdaad lekker even je ei kwijt bij meiden die je begrijpen. En snap zo goed wat je bedoeld met al die het komt wel goed of ja maar je bent even zwanger geweest dus je kan het wel worden dus moet toch wel gewoon weer lukken opmerkingen. 
Yres fijn dat jullie een mooie eerste echo hebben gehad. Hoop zo dat veel meiden hier dat dit jaar ook mogen meemaken. 
Mientje spannend! Duim voor jullie op een mooie echo. 

[quote quote=10282326]Lapjesdraadje heb je een Endometriose cyste of is het meer een gewone cyste van alleen vocht?Jullie vroegen of ik geen ivf ga doen. Ik krijg een verwijzing maar ik vind die stap wel heel erg groot. Ik heb er best een beetje angst voor… ik zei altijd: nee geen ivf maar twijfel nu wel. Ik wil evt wel een keer een kennismakingsgesprek om alles te bespreken en misschien denk ik er dan anders over. Denk wel dat het mijn kansen echt vergroot ivm endometriose. Zijn er meer mensen met Endometriose en ervaringen met ivf?[/quote]
Het is een dermoid cyste. Dat is ontstaan door een foutje in de celdeling. Er kan van alles in zitten, huidcellen, zelfs tanden hahaha. Geen pcos of endometriose dus.
Ik snap dat je de stap naar ivf erg groot vindt. Voorafgaand aan de onderzoeken had ik tegen mijn man gezegd, ik wil geen ivf. En toen kregen we de eerste uitslag en toen bleken we eigenlijk maar een optie te hebben: icsi. En toen bleek mijn grens toch niet zo hard te zijn, want ik wil gewoon graag een kindje en ik wil alles geprobeerd hebben! Na verdere onderzoeken bleken we toch ook nog een kansje te maken met IUI, dus dat doen we nu eerst. Ik zie er ook als een berg tegenop, maar ik lees overal verschillende verhalen. Bij de een valt het reuze mee en de ander heeft t erg zwaar. Het spuiten van de hormonen is geloof ik maar een paar weken. De kans op succes is groter dan bij IUI.

Terug
Bovenaan