@KVG, ik vind het ook lastig om voor me te houden. Wil het onze (schoon)ouders tegen 12w vertellen, als we wat meer weten en de nipt uitslag hebben. Aan mijn beste vriendin heb ik het wel direct verteld. Meer omdat ik dat vorige x niet had gedaan en toen heb ik haar uiteindelijk het slechte nieuws moeten vertellen. Ze is er toen wel heel erg voor me geweest, dus daarom weet zij het nu ook als enige. De rest mag met ons wachten tot na de nipt haha. Ik weet wel al hoe we het onze ouders vertellen : ik heb een rompertje met 'hello grandpa en grandma' en daaraan hang ik een speenkoord met de echo. Heb er echt veel zin in om dat te geven. Op mijn werk of vrienden zou ik het willen vertellen met cupcakes (zeg ik nu wel, maar dan moet ik wel wat fitter en minder misselijk zijn haha).
Wat betreft het vertellen: wie zou je het vertellen als het misgaat? Ik zou die mensen dan misschien nu al inlichten. En mensen waarvan je denkt: ik zou hun ook niet iets vertellen over bv een miskraam, die het later vertellen. Maar dat is maar net wat goed voelt voor jezelf. Ik merkte bij ons dat wij gewoon totaal geen behoefte hadden aan goedbedoelde opmerken nav de miskraam en daarom vertelde we het sommige mensen ook niet eerder. Ik denk dat mijn baas bijvoorbeeld, of mijn familie, zich niet al te goed kunnen inleven hoeveel impact die miskraam op ons had en dat zij het misschien eerder zouden proberen goed te praten. Daar had ik totaal geen zin in, dus was heel blij dat we het niet eerder hebben verteld, Ookal wilde we het van de daken schreeuwen!