Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

@Suusjepluusj
Herkenbaar verhaal! Maar dat is voor de meeste hier wel zo.. Ben zelf eind maart gestopt, 30 jaar en mijn vriend 31. Inmiddels 2 weken geleden de huisarts gebeld omdat mijn cyclus niet regelmatig is (verre van dat). Wij hebben volgende week wel een afspraak staan in ziekenhuis en zien vanaf daar weer verder.
Ik heb inmiddels mijn beste vriendinnen wel ingelicht dat wij in dit stadium zitten, gewoon om mn hart te luchten... Moet zeggen; het lucht zeker op om een paar mensen die dicht bij je staan te kunnen bellen, appen etc om iets te delen. Ze vragen er zelf niet naar (is hun eigen afspraak) maar staan wel voor me klaar. 
Kan me goed voorstellen dat je het anders had gezien, zelfs wel gehoopt had al lang en breed zwanger te zijn, blijft lastig alle zwangerschappen die aan je voorbij gaan maar probeer hoop te blijven houden.

Hou Suusjepluusj. Ik ben bij vriendinnen en werk wel open over mijn traject, nog niet bij familie. Ik ben niet boos op zwangeren, wel soms een beetje jaloers. Daar mag ik heel even aan toegeven van mijzelf, ik ben ook maar een mens en ik ben al meer dan een jaar bezig zonder resultaat. En ik zit wel in die klote molen. Maar als ik in mijn omgeving iemand zou hebben die vreselijk klaagt, zou ik die negeren. Mijn geestelijke gezondheid gaat voor die van haar.
Ik test overigens pas als ik echt overtijd ben, juist om negatieve testen en de teleurstelling daardoor te voorkomen. Meestal merk ik 1 a 2 dagen van te voren wel dat t weer mis is. Waarom zou ik dan testen? Ik laat mij ook niet gek maken door symptomen omdat alles twee verklaringen kan hebben: krampen, gevoelige borsten, wel/niet afscheiding, hoofdpijn, levendige dromen, veel plassen. Het kan zwangerschap zijn, maar het hoeft niet. Ik maak mij anders helemaal gek.
Je zou nu al naar de huisarts kunnen gaan om je hormoonwaarden te laten testen, gezien het verhaal over je zus. Maar ik denk dat de huisarts je zal aanraden om het nog even een paar maanden aan te zien, totdat je een jaar bezig bent. Ik snap dat je de medische molen niet tof vindt, maar wie weet heb je t helemaal niet nodig! Ik hoop het voor je.

KVG oh wat fijn, begint al in zicht te komen hè :) het is zo idioot dat je gewoon die ene wachtweken inruilt voor de volgende. 
Mandareintje het is inderdaad heftig de laatste tijd. Nu is mijn schoonvader wel al wat slechter zolang ik hem ken. Maar vind het vooral zielig voor mijn partner. 
Lapjesendraadjes ik hoop nog steeds dat je geen evaluatiegesprek nodig hebt :) en zou anders inderdaad heel fijn zijn als je gewoon met iui door kan gaan tot na je verhuizing. Mijn schoonvader begreep het niet echt meer. Hij vind baby's leuk dus hij vond het wel leuk nieuws naar echt beseffen dat zijn zoon een kindje krijgt... nee dat niet. Maar ach, zou top zijn als hij de geboorte nog zou kunnen meemaken

ik iedereen bedanken voor de reacties en ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die soms jaloerse/boze gedachtes kan hebben.   Wij maken gebruik van de concieve mede omdat ik echt glijmiddel moet hebben omdat het anders zeer doet maar dat is een ander onderwerp. Gebruiken het al die maanden en ook de ovulatietest heb ik afgelopen maand voor het eerst gebruikt in combinatie met glow.    Verder is het weer afwachten, ondertussen nieuws gehad dat naast mijn zusje ook mijn schoonzus al een tijdje zwanger is.   

Ik heb het medische traject van mijn zusje meegemaakt en na 3 jaar proberen (na 1 jaar ha geweest ) pas in de medische molen geraakt  omdat ze nog jong waren en het de eerste x zo raak was.

We houden hoop de 29e is het nod tijd dus ga deze keer jullie advies opvolgen en geen test doen voor de 29! 

Welkom suusjepluusj
liever had ik je niet welkom hoeven heten op dit forum, maar ik denk dat je hier ook enorm veel steun aan kunt hebben. Zitten hier allemaal met een kinderwens die langer duurt dan verwacht, voor iedereen om een andere reden. 
Het idee dat je in de mm moet ik natuurlijk wennen, het spontane romantische is ervan af, maar je krijgt meer duidelijkheid en in Nederland kunnen ze veel. 
Wij hebben samen de afspraak gemaakt om positief en strijdbaar te blijven wat er ook komt. Voor ons helpt dat, zo nu en dan maken we er ook maar een grap over en lachen we en verder lucht ik hier mijn hart wel eens . 

Hier een luteale fase van tot nu toe 8 dagen!!! Kan het bijna niet geloven, en nog niks te bespeuren???
Voelt echt alsof we nu ein de lijk eens een kans hebben! 

[quote quote=10286373]Hier een luteale fase van tot nu toe 8 dagen!!! Kan het bijna niet geloven, en nog niks te bespeuren??? Voelt echt alsof we nu ein de lijk eens een kans hebben![/quote]
Ik ga heel hard duimen voor je !

Terug
Bovenaan