Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Nee we hebben geen idee, binnenkort een intake bij gynaecoloog, ben benieuwd. Fijn dat er meegekeken wordt. Ook wel pittig moment, zonder 'gedoe' zwanger worden lijkt steeds verder weg. Dat immune herken ik wel ja, gevoel/angst dat het anderen wel gegund is en ons niet? Hoe is bij jou de dag verlopen?

Ik keek naar dat moment uit. Ik dacht te gaan horen dat er niets aan de hand was en dat we het nog gewoon een half jaar zelf zouden moeten proberen. De uitslag was dus een beetje een tegenvaller, maar ergens ook een opluchting om te weten dat t toch ergens door komt.
Inmiddels weet ik zeker dat ik ongesteld ga worden, ik had vanochtend een enorme daler in temperatuur en zit nog maar 0,1 boven mijn schakelpunt. 

Ik had het even te druk om te reageren, maar ben weer helemaal bijgelezen!

Mandareintje, echt spijtig dat geen enkel embryo het heeft gehaald. Ik herken het gevoel dat je beschrijft wel een beetje. Je kan gewoon niet anders dan de tegenslag incasseren en verder gaan. Ik hoop dat poging 2 beter nieuws voor jullie brengt. Kunnen jullie wat bij elkaar terecht in dit proces?

Proficiat met de goede echo's Bo-Belle, kvg en Yres! Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Het genieten kan beginnen ☺️.

Wilkindje, morgen weet je dus meer. Ik snap dat je zo snel mogelijk wil weten waar je aan toe bent! 

Lapjesendraadjes, straf dat je zo goed je temp kent. Meet je die elke dag? Ik heb me nog nooit aan tempraturen gewaagd. Het lijkt me nogal een gedoe als je niet elke dag op hetzelfde uur moet opstaan en ik wil er mijn wekker niet voor zetten ?.

Over mezelf: ik zou een afspraak maken bij mijn gyn, maar die heeft het erg druk deze maand. Het lukt moeilijk om nog deze cyclus een afspraak bij hem te maken, daarom overweeg ik om rechtstreeks een afspraak te maken bij een fertiliteitscentrum in de buurt. Ik zit nu op cd12, ronde 6 na de mk... Ons geduld wordt ook serieus op de proef gesteld ?.

Ik meet elke dag mijn temperatuur. Op zaterdag en zondag dus vaak wat later dan normaal, maar omdat ik het vooral gebruik om mij geestelijk voor te bereiden op de menstruatie vind ik dat dus niet erg. Het maakt ook niet zon wezenlijk verschil naar mijn idee. Vannacht heeft mijn partner dus de verwarming aan laten staan (sufkop), maar toch had ik een flink lagere temperatuur. En in december, toen ik mijn ovulatie had gemist, ben ik helemaal gestopt met temperaturen.

Wilkindje succes vandaag ben benieuwd wat je te horen krijgt. Hoop natuurlijk heel erg dat je stiekem toch pril zwanger bent.
Lapjesendraadjes balen dat alles aangeeft dat je toch ongesteld gaat worden. Zolang er geen bloed is is er nog hoop.
Pennylane jammer dat de gyn niet snel tijd had hier hetzelfde probleem. Ook bij het fertiliteitscentrum vaak een maand moeten wachten tot er weer een afspraak gemaakt kon worden. Dus als je die stap wilt gaan zetten zou ik de afspraak zo snel mogelijk maken. Je kan hem altijd afzeggen of verplaatsen.

lapjesendraadjes, kak dat je temperatuur gedaald is.. Hoe voel je je nu?
Pennylane, tegenwoordig kan je idd niet snel meer ergens terecht. Ik zou ook je afspraak bij fertiliteit al maken, gezien hun wachttijden ook.. kan je sneller bij de gynaecoloog kan je nog altijd afzeggen. Of stel dat die je doorverwijst, heb je je afspraak toch al!
mijn lichaam blijft me verbazen. Op de echo 2 weken geleden was een kleine (te kleine) follikel te zien van 16mm, maar blijkbaar toch 2 dagen later een eisprong gehad. Ben dit weekend ongesteld geworden. Dat is dus 2 cyclussen op rij van 28/29 dagen.. Heel gek mn lijf! Nu op aanraden van de gynaecoloog ovulatietesten gehaald bij de apotheek, om te bekijken of ik een eisprong heb binnen 2 weken, anders toch terug aan de clomid! En zo blijven we wachten ?

ChaCha Misschien zaten ze er toch ietsje naast met opmeten? Wel fijn dat je lichaam nu uit zichzelf een eisprong heeft gehad en het een normale cyclus is toch? 
Ik heb afgelopen vrijdag weer echt steekjes onderin mijn buik gevoeld en mijn tepels zijn ook weer wat gevoeliger als normaal. Heb nu 2 rondes gehad waarbij ik die steekjes en gevoelige tepels heb gehad die ook weer in de range van een normale cyclus vallen. Dus ben benieuwd of dit ronde 3 wordt. Enige wat ik mij nu ga afvragen is krijg ik nu ineens weer een normale cyclus en is mijn lichaam gewoon lang van het padje geweest door de vroege mk of is dit tijdelijk en heb ik straks ineens weer een uitschieter. 
Oja ik zou trouwens ook nog even terugkoppelen over die ferti-lily cup. Het is even een beetje wennen hoe in te brengen etc. (het is nou ook niet heel romantisch om er een stop in te douwen haha). ik moet wel zeggen dat het wel echt helpt om het zaad op de plek te houden om het maar zo te zeggen. Je kan er gewoon mee plassen (eerste keer voelde het vet vaag). Verder een beetje gekloot om het er goed in te krijgen en er weer uit te halen, maar gaat steeds soepeler. Verder kan ik er nog niet veel over vertellen of het ook echt daadwerkelijk zijn vruchten heeft afgeworpen. Wie weet kom ik binnenkort met positief nieuws en hoef ik ook geen operatie meer. Ga der alleen niet vanuit. 

Zwindo, toevallig moest ik vandaag nog aan denken, die fertylily cup, ik dacht wie was het nou ook alweer?! Haha, jij dus.
Maar merk je het dan niet tijdens de gemeenschap?? Dat lijkt mij tenminste. En hoe lang houd je hem in?
Even een update vanaf hier. Vorige maand een pauze in gelast, dat voelde goed. Nu zijn we alweer een maand verder, men wat gaat de tijd snel!! En ik denk dat we de pauze nog even voortzetten. Soms denk ik wel eens, er is nog zoveel stress in ons leven (huis, financiën, gezondheid) ...dat het daarom ook nog niet gelukt is. Ik wil eerst die stress naar beneden brengen!! En daar zijn we nu hard mee bezig. Hopelijk doet dat mijn lijf goed! En mocht het dan nog niet lijken te lukken dan misschien maar eens aan de bel trekken.
Ik vind het knap hoor hoe (de meeste van) jullie door zo'n traject heen gaan!!

Terug
Bovenaan