Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Lopen jullie ook telkens tegen reacties van vrienden en familie aan? Ik heb dat dus heel erg, ook van die uitspraken waar ik dan nog dagen mee rondloop. Echt zoveel mensen bagatelliseren en doen alsof er niks aan de hand is, terwijl het best druk op jezelf, je relatie en je lijf legt. Wij zijn nu 13 maanden bezig en nog steeds roepen er mensen, nu al naar de arts? Of, komt goed, of je hebt niks om je zorgen over te maken, gewoon wat pillen erin en dan ben je vast snel zwanger. 

Ik vind het soms zo frustrerend en ontactisch dat mensen zo reageren. Hebben jullie dat ook? 

Daantjevijfendertig haha klopt ik was het. Maar je doet hem pas in na t vrijen. Het gaat erom dat hij al is gekomen en dat het zaad dan goed op zn plek blijft zitten zonder dat je hoeft te blijven liggen of je benen omhoog gooit enz. Je houd hem 20 min tot een uurtje in en dan haal je hem er weer uit. Moet wel zeggen dat ik echt het idee heb dat hij goed om de baarmoeder mond heen een soort van vacuüm trekt  kan het niet anders omschrijven ?
Zoals ik al zei gaan we het denk ik over 2 weken zien of het heeft geholpen afhankelijk van of ik nou afgelopen vrijdag wel of geen eisprong heb gevoeld. Krijg soms nog niet echt hoogte van wat mn lichaam aan het doen is.

Zo, dat is ook weer duidelijk. Ongesteld. Man, wat wil ik morgen graag ziek thuis blijven om in bed te liggen. Dit gaat ronde 17 worden. 17! Hoeveel gaan er nog komen? Pfff. Knallende hoofdpijn nu.

Lapjesendraadjes, balen zeg!! Ja even een dagje thuis, filmpje kijken in bed, even lief zijn voor jezelf! Kun je een paar uurtjes vrij nemen? Of je echt ziek melden als je hoofdpijn zo erg blijft...  Sterkte 
Ik hoop op een goede nieuwe start voor jou komende poging (na de verhuizing?)

Ikbendoutzen,  ik kan het me wel voorstellen! Zelf heb ik het niet zo vaak, maar dat komt waarschijnlijk omdat niet veel mensen het weten. Lukt het je om aan te geven dat het voor jou niet okee voelt, zo'n reactie?

Ik ben toch maar op weg naar mijn werk gegaan. De hoofdpijn is over, ik heb redelijk geslapen en het moet gewoon maar! Misschien ga ik wel een paar uurtjes eerder naar huis ja. Ik kruip vanavond achter de naaimachine, daar knap ik altijd wel van op! Ik denk dat ik nog 2 pogingen kan doen voor mijn verhuizing. 
Gisteren zei ik nog tegen mijn partner dat ik toch wel erg blij dat ik tot nu toe geen hormonen hoef te nemen en dat we die ellende wel na de verhuizing gaan doen. Zoals mijn partner zei 'we hebben al zoveel shit gehad, dat kunnen we echt wel aan'. Maar soms denk ik toch wel eens stiekem dat we wel genoeg kruisjes te dragen hebben in ons leven. 

Lapjesendraadjes wat ontzettend klote zeg. Zou inderdaad gewoon even wat me time inplannen. Dat wat je zegt van genoeg kruisjes herken ik ook. Zeggen hier ook altijd we hebben steeds al zoveel gezeik met alles en moeten voor veel dingen knokken om het voor elkaar te krijgen dan kan dit er ook nog wel bij. We zijn sterk en knokken ons er doorheen geldt voor alle meiden hier. 
Ikbendoutzen ik moet zeggen dat ik de reactie nog niet vaak heb gehoord dat mensen het snel vinden. Ik merk wel heel erg aan mn moeder dat ze steeds zegt het komt allemaal goed, maar ik denk dat het voor haar ook een manier van goedpraten is voor haarzelf. Dat ze haar daardoor minder druk maakt enz. En het kan zijn dat sommige mensen het gewoon niet willen accepteren dat het niet goed zou kunnen zijn. Dat ze daardoor van die opmerkingen maken. Ik heb geen idee. Maar bij mij is het tegenwoordig stomme vraag, krijg je een stom antwoord. 

Ikbendoutzen: ja ik ben ook soms helemaal klaar met die reacties, me schoonmoeder zei na de 2e slechte echo “je moet hoop houden hoor anders voelt dat kindje het en gaat het sowieso fout” auw... ik voelde aan alles dat het niet goed zat ? nu heb ik dus gister de uitslag gekregen van bloed en zegt ze “eigenlijk heb je geen slecht nieuws gehad, hoop en vertrouwen houden dan komt het allemaal wel goed” uhm jawel en goed is het zeker niet..
ik heb dus gister de uitslag gehad, progesteron stond laag dat dus erop wijst dat ik geen eisprong gehad heb kort geleden.. hcg staat op 4,8 en nu kan dit dus nog van de mk zijn maar kan ook een bbz geweest zijn na mijn mk die zichzelf opruimt.. gelukkig zullen we dat nooit weten, volgende week dinsdag weer bloed prikken en hopelijk kan ik dan door ? ben dan al 6 weken en 4 dagen na mijn miskraam.. ben het zat! Ik wil verder, sta nu echt stil soort, mk is al kut zat na 14 maanden proberen, dan kan ik het ook nog niet afsluiten ?

Lapjesendraadjes, wat rot zeg. Leg jezelf maar eens goed in de watten, je verdient het! Ik herken het gevoel ook wel, we trekken steeds maar aan het kortste eind... We willen het zo graag eens anders zien.
ChaCha, een follikel groeit 1-2 mm per dag dus dan was hij mss wel al 20 mm toen hij sprong. Kan perfect! Of je luteale fase kan ook net iets korter zijn dan 14 dagen? Wel leuk he van die korte cycli, de vruchtbare dagen volgen snel na je menstruatie zo. 
Ik spreek alweer in de verleden tijd omdat ik vermoed dat mijn cycli weer langer worden. Voor de miskraam had ik +- 10 cycli van min. 29 max 34 dagen en 1 uitschieter van 42 dagen. Na de miskraam waren ze tussen 28-30 dagen, maar de laatste plots weer 38 dagen... Ik dacht dat het aan de griep lag, maar ik denk dat ik nu ook weer een late eisprong zal hebben. ?

Zwindo, klinkt wel gezellig zo'n fertilitycup!?
Hopen de zaadjes dan niet nog op in die cup? Ik zou het wel bijzonder vinden dat ook die zaadjes dan nog hun weg vinden richting de eileider. Ben benieuwd! 

Daantjevijfendertig, was ik nog geen 30 dan zou ik wel wat langer wachten met een traject, maar ik ben 34... No time to waste. ? Ik voel die klok nog niet zozeer tikken voor kindje 1, maar we willen er graag 2... 

Ikbendoutzen, ik praat er enkel open over tegen enkele goede vriendinnen. Mijn familie en collega's weten wel dat we aan het proberen zijn en dat we deze zomer een miskraam te verwerken kregen, maar iedereen laat ons een beetje met rust. Is er nieuws, dan weten ze het wel, daar moeten ze niet naar vragen. Ik vind het wel goed zo, zo bepaal ik zelf of ik iets kwijt wil of niet.

Sterkte Wilkindje... Laat het idd maar opschieten zeg. Bij mij werd geen bloed geprikt, wel enkele echo's en toen zag de gyn dat mijn eierstokken weer 'actief' waren.

Terug
Bovenaan