Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

lapjesendraadjes  wat rot zeg! sterkte!knap dat je jezelf bijeen geraapt hebt en naar je werk bent gegaan, ik ken het gevoel. Hoe was je dag vandaag?

Daantjevijfendertig,  ja dat is natuurlijk ook wel een idee, maar moet ook zeggen dat ik juist toen ik het tegen niemand zei( zon 10 maanden lang) er juist opmerkingen werden gemaakt die ik niet fijn vond dus openheid leek me beter. Ik geef het bij sommige mensen wel aan, mensen die verder van me af staan(voor mijn gevoel) daar ga ik niet tegenin of de diepte in, dan laat ik ze praten. 

zwindo   , wat vervelende reactie ook, denk indd wel dat jouw theorie klopt, soort van dat kan niet bij hen. Bij ons zegt ook iedereen jullie zijn zoo gezond en zo sportief etc. ja, klopt, maar dat zegt dus helemaal niks!
overigens ik krijg ook wel lieve reacties hoor, maar die paar mensen die zulke onozele dingen zeggen, misschien ga ik indd maar eens wat minder aardig reageren. 

Wilkindje,  zo te horen kan jouw schoonmoeder beter haar mond houden, dit vind ik wel een heel pijnlijke reactie, is ze niet zo goed met woorden? of?  pff ik word soms ook echt gek van mensen die zeggen, komt wel goed, of je bent zo zwanger; joh hoe zie jij dat zo in 3 seconden misschien moet je waarzegster worden denk ik dan. maargoed. 
kan me trouwens voorstellen dat je het wachten nu zat bent en ga heel erg hard voor jou hopen op snel beter nieuws. 

PennyLane: bij mij is 4 dagen na de mk een echo gemaakt en gezien dat alles schoon was op wat bloed na, nu afgelopen vrijdag echo (5 weken na mk) en zag ze dat mijn baarmoederslijmvlies er gezond uitzag geen resten en dunner als de echo van 31-12 en dat kopte wel want ik verloor toen nog bloed. Ik heb ook pcos, ze heeft wel gekeken naar mijn eierstokken en wel een eitje opgemeten die iets groter was als de rest maar die was ook nog niet groot genoeg.. we gaan het nu toch maar gewoon gezellig maken om de dag, ovulatietesten laat ik even voor wat het is en we zien wel dinsdag.. ze had me al provera meegegeven om te starten na bloedprikken maar omdat er nog hcg is mag dat nu niet, het is veel wachten allemaal ?

Zwindo, jazeker! Ik ben heel blij. Het is alleen een beetje gek, omdat het al van september 2018 geleden is dat ik een spontane cyclus heb gehad, en nu plots 2 achter elkaar. Dus gewoon even terug wennen dat mijn lichaam normaal doet ;). Nu is het gewoon wat lastig, omdat ik dus met de PCOS niet weet of ik nu terug een cyclus ga hebben ja of nee. Heb ik er geen, moet ik terug clomid nemen maar dan starten we weer van vooraf aan. Ik ben sinds half december terug schoon na de curretages, dus zijn er zomaar 2 maanden 'verloren' gegaan om te kunnen proberen.. De ovulatietesten zullen wel wat helpen om te zoeken, maar dat verdomde wachten altijd! Ik heb het er gewoon een beetje mee gehad :'). 
Pennylane, het kan zeker hoor, heeft de gynaecoloog ook bevestigd! Nu met ovulatietesten bekijken of er deze maand ook 1 zal komen. Ik ga beginnen testen vanaf dag 12 denk ik, tot ik hem vind dan maar. Ik snap zeker je frustratie met die vreemde cycli! Ik heb PCOS en had gewoon géén cyclus. Ik ben nu 10kg kwijt en het lijkt wel alsof mijn lichaam zich herstart heeft. NU toch al 2 cycli op rij 28-29 dagen dus we zijn hoopvol!

Wat een geruststelling dit,
ik zit op ronde 7 maar ben zo'n doemdenker dat ik telkens denk dat wij het gewoon niet kunnen. En dat is geen leuke gedachte.
Maar goed, nu ongesteld (wat is dat een rottijd als je zwanger wilde worden), en straks gaan we er weer voor. Nu ook ovulatietesten gekocht. Misschien dat dat helpt!

Succes allen!

xx

Wilkindje indd echt zo vervelend al dat wachten. Maar die HCG is dat echt nog van de mk of kan het toch een prille zwangerschap zijn? Hopelijk krijg je dinsdag meer duidelijkheid dat je gewoon door mag en niet meer hoeft te wachten. 
Pennylane die cup is ervoor gemaakt om de zaadjes te helpen met hun weg richting de baarmoeder, dus neem aan dat het niet ophoopt en blijft zitten. Weet niet of je die menstruatiecups kent, maar je kan het een beetje daarmee vergelijken alleen dan minder diep. Wat echt net om je baarmoeder heen valt.
Ikbendoutzen hier over het algemeen veel positieve verhalen en steun hoor, maar sommige mensen denken gewoon niet na. En merk dat ik daarin wat harder ben geworden haha. Als het antwoord je dan niet aanstaat had je de vraag niet moeten stellen. 
Chacha hier dus verhoogd testosteron maar geen poli eierstokken (om het maar even zo te noemen). Hier ook cyclus waar geen peil op is te trekken hoewel ik nu dus ook ineens 2x een cyclus van rond de 30 dagen heb en mn eisprong zelfs heb gevoeld voorheen nog nooit gehad. Nu dus weer (denk ik) gevoeld maar daar komen we over 2 weken achter. Zo gek dat je lichaam het eerst niet normaal doet en dan uit het niets besluit het wel (even) weer normaal te doen. Hoe ben je die 10 kilo kwijt geraakt? Ik heb vrijdag een intake bij een diëtist. Ik ben niet heel erg te zwaar balanceer op de grens gezond en overgewicht. Ene keer zit ik goed andere keer er iets boven, maar wil heel graag weer onder de 70 kilo komen. Ik hoop voor je dat het nu toch ook ineens spontaan raak is en je niet aan de clomid hoeft.

WilKindje, dan hoop ik voor jou dat je hcg snel verdwijnt zodat je verder kan. Die wachtperiode is alleen maar frustrerend. Ik weet nog dat ik me toen - zonder aanleiding - plots heel neerslachtig kon voelen. Mijn arts zei dat dat aan die veranderende hormoonlevels lag. 
ChaCha, vanaf dag 12 testen en zo ongeveer om de dag het gezellig maken, is onze 'tactiek'. Vanaf de positieve test elke dag gedurende een dag of 4. En daarna heb ik er even genoeg van.. ?

Gebruiker102 Welkom! Je hebt ook al de nodige teleurstellingen moeten verwerken. Het kan zomaar ineens raak zijn, dus zeker de hoop niet opgeven. Tot een jaar proberen wordt hier als normaal beschouwd (maar niet fijn dus). Ovulatietesten zou ik niet meer kunnen missen. Ik hou ook alles mooi bij in de Flo app. Succes ermee!

Geheel onverwacht had ik vanavond een positieve ovulatietest op dag 14. Ik heb zitten juichen op het toilet ?. Dan toch geen lange cyclus! En ik heb maandag ook een afspraak bij mijn gyn kunnen regelen. Wil wel eens weten hoe hij het verdere verloop ziet.

Wilkindje, wel gek dat je HCG een beetje verhoogd blijft hé? Dat wachten telkens is ook zo frustrerend! Moet je dan nu nog terug op controle om te bekijken of het een prille zwangerschap is of gaat je arts er sowieso van uit dat dit nog van de miskraam is? Het is al zo'n kaksituatie en dan telkens nog dat wachten bij maakt het alleen maar moeilijker.. 
Zwindo, ik ben ook naar een diëtist aan het gaan sinds de tweede miskraam. Met het motto van 'een gezond kind in een gezond lichaam dan maar?'. Lukt wel aardig zo, ik moet eigenlijk vooral gezonder en vaker eten :). Ik had eigenlijk geen cyclus en nu dus plots 2x achter elkaar. Volgens de gynaecoloog is dit perfect mogelijk nu, aangezien er in buikvet veel hormonen zitten die PCOS kunnen versterken. Onder invloed van clomid voel ik mijn eisprong ook, nu dus niet meer. Wel gek, want ik had alle symptomen van een eisprong, maar pas een week later is het echt gesprongen. Dus de testen zullen wel wat duidelijkheid geven denk ik!
Pennylane, wij gaan het idd ook zo aanpakken! Met clomid moesten we 2 dagen voor/dag van eisprong/2 dagen na het gezellig maken. en eerlijk, na die 5 dagen was het even goed geweest :'). Ik heb nu clearblue testen gekocht, ik denk dat deze het duidelijkste zijn! Wordt wel een duur grapje zo, eerst ovulatietesten en dan de zwangerschapstesten :'). Vorige keer kon ik me niet inhouden en heb ik ongeveer 10 zwangerschapstesten gebruikt. Ik hoop het nu iets rustiger te houden ;).

ChaCha: de fertiliteitsarts sluit niets uit, prille zwangerschap, bbz of nog van de miskraam daarom moet ik volgende dinsdag weer prikken, wil zelf dat ze ook op progesteron prikt zodat ik niet toevallig een eisprong gehad kan hebben en dan troep ga slikken (provera) maandag nog een test gedaan en die was echt amper zichtbaar dus ik verwacht geen nieuwe zwangerschap maar heb wel veel doorzichtig rekbaar slijm vandaar dat ik twijfel of er toch geen eieprong komt ☺️ 
Gebruik jij nu geen clomid deze ronde dan? Of lees ik dat fout ?

Terug
Bovenaan