Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Wilkindje, wat lastig zeg! Hopelijk brengt dinsdag meer duidelijkheid.
Ik gebruik idd geen clomid nu. Ik heb 2 cycli gehad achter elkaar van 28/29 dagen, dus perfect normaal. Gynaecoloog wilde even afwachten of ik deze maand opnieuw zelf een eisprong ga aanmaken of niet. Dus volgende week beginnen met ovulatietesten, heb ik dan binnen de twee weken geen eisprong gevonden wordt het een lange cyclus en waarschijnlijk toch opstart clomid. Dus mijn lichaam houdt de spanning er even in ;). PCOS is toch een vreemd iets!

Hier nog 7 dagen wachten tot NOD. Gisteren een klodder crème achtige afscheiding, wit van kleur met een vleugje roze er door verloren. Sindsdien ook het gevoel van kleine kraampjes, net of word ik ongesteld. Maar dat duurt nog een week. (Weet ik zeker door ovu test en altijd zelfde cyclus) Ook borsten beginnen weer wat zeer te doen, maar dat is de afgelopen 4 cyclussen telkens zo. Pff hoop zo op een keer goed nieuws. Zitten al in ronde 16, mocht het niet lukken ga ik toch vragen aan de huisarts of ik ook onderzocht mag worden. 

Nwj, hoe gaat t nu? Is je menstruatie uitgebleven tot nu toe, of? 

Ik heb deze week weer een inw. echo gehad en bloedprikken, was alleen maar vocht in en rondom de eierstokken zichtbaar, zat op dag 14 en geen eitjes te vibden, heeft 10 mibmnuten lopen porren en zoeken. Nu willen ze waarschijnlijk toch gelijk voor een laprascopie gaan en dan tegelijk die hsg.  Maandag weer hetzelfde, komende week zo n 2 a 3x. Ik heb me er maar op ingesteld dat dit onderzoek gebeuren nog heel lang gaat duren en steeds meer wijst erop dat er problemen bij mn eileiders zijn:( 
Ondertussen vertelde collega 2 dat ze zwanger is, vd 3e, die haalt me dus gewoon tot 2x toe in... al gun ik het haar, het deed toch even pijn. 

Lief dat je het vraagt ikbendoutzen. Tot nu toe geen menstruatie. Wel zo nu en dan wat vage krampjes. Ik hoop zo op een innesteling. Het zal een lange week wachten worden. 
Wat vervelend dat er misschien toch meer aan de hand is. Hopelijk komen ze er gauw achter en kunnen jullie bezig met een gericht traject richting zwanger worden. Dat van de collega's herken ik, ook van het inhalen. Je gunt ze het inderdaad van harte, maar jezelf ook! 

NwJ, ik hoop met je mee! Fijn dat t niet heeft doorgezet, tzou zomaar kunnen een innesteling! Spannend! 

Ja, ik zou blij zijn wanneer we indd duidelijkheid hebben en echt kunnen starten, maar goed, we zijn er nog lang niet. 

Wilkindje had je niet al eerder een negatieve test gehad? Nog even en dan heb je hopelijk meer duidelijkheid. Ik hoop natuurlijk dat het toch een zwangerschap is.
Chacha ik ben nu op een bijna een soort veganistisch dieet gezet. Geen suikers, geen gluten, geen lactose en matigen in vlees/vis (liefst helemaal geen rood vlees). Het is meer om te kijken of we de endometriose klachten kunnen verminderen. Afvallen is daar een mooie bijkomstigheid. Gezien dit dieet dus voornamelijk uit groentes en fruit bestaat zullen die kilo's er ook wel vanaf gaan?
Ikbendoutzen wat balen zeg dat er nog zoveel ontduidelijkheid is. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Ik krijg zelf deze week te horen wanneer ik wordt ingepland voor mijn kijkoperatie. Zal denk ik ergens in maart zijn.
NWJ spannend hopelijk gaat de tijd snel voorbij. Wanneer mag je testen? Ik heb zelf het idee rond de 14e mijn NOD te hebben maar mijn lichaam is raar en doet wel vaker dingen anders. Ik ga wel testen voor de zekerheid die do of vrij. Laatste 2 rondes toen ik mn eisprong voelde zat ik rond deze dagen onwijs snel al te zweten, maar nu nog nergens last van. Dit betekend dat ik of toch niet mn eisprong heb gevoeld of wel maar dat mn lichaam weer anders doet of iets heel positiefs. Zit mezelf ook gek te maken want heb aan een kant de stille hoop nu dat ik dan toch niet onder het mes hoef.
Hoe gaat het met de andere meiden hier? Ondertussen al iemand met een mooie positieve test of ander goed nieuws?

Ikbendoutzen; die onzekerheid is het moeilijkste hé. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Het gevoel dat je ingehaald wordt is heel herkenbaar. Ik was de eerste van al de vriendinnen/nichten om te stoppen met de pil en ben de enige zonder baby.. De vraag 'en, wanneer zijn jullie aan de beurt?' vind ik ook zo'n kutvraag. Alsof we zelf niet door hebben dat er bij ons nog geen kind is.. Mensen denken soms te weinig na over de impact van een lang traject om zwanger te geraken. Gelukkig wel heel veel steun van vriendinnen en familie! 
NWJ, klinkt wel positief! Ik had tijdens mijn zwangerschappen redelijk snel na de innesteling pijn aan de zijkant van mijn borsten en heel duidelijke aders er op. Ik duim voor je!!
Zwindo, ik wist zelfs niet dat je voeding invloed kan hebben op endometriose? Vooral op de klachten die dit met zich meebrengt dan of kan het ook de endometriose verkleinen? Bij PCOS kan voeding en gewicht wel degelijk de PCOS laten verdwijnen. Ik zal deze week weten of ik 2x geluk heb gehad of mijn cyclus terug op gang is :). Vanaf morgen beginnen met de ovulatietesten, zit op cd11 dan. Heeft er nog iemand ervaring met de ovulatietesten van Clearblue? Doen jullie er 1 per dag of meer? Want dit wordt wel een kostelijk plaatje, maar mijn gynaecologe raadt deze wel aan omdat die het duidelijkste zijn..

Terug
Bovenaan