Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Zwindo, vervelend dat je niet goed weet wanneer je nod is. Heb je nog eens getest vandaag?
WilKindje, wat een opluchting moet dat geweest zijn! Ik hoop met iedereen mee dat je binnenkort een positieve test in handen hebt.
NWJ, het kan geen kwaad om al eens je bloed te laten testen. Kans is heel groot dat ook die resultaten ok zullen zijn (zeker gezien je regelmatige cyclus), maar dat kan je toch maar weer schrappen van je lijstje met 'mogelijke oorzaken'.
Mandareintje, hoe gaat het met jou? Nog buikpijn? Denken jullie aan ronde 2 of even pauze?
Maandag ben ik bij de gyn geweest om te vragen hoe het nu verder moet (ronde 6 na de ma). Ik vond het wel fijn dat hij begreep dat ik klaar ben voor een volgende stap en het lijkt erop dat we snel verder kunnen.
Volgende cyclus nemen ze al een baarmoederfoto (HSG). Daar heb ik al veel over gelezen, hopelijk valt de pijn mee...
Diezelfde cyclus krijg ik 1x ovulatie-inductie met 100 mg clomid en pregnyl. Ik heb vorig jaar al eens  2 rondes 50 mg clomid geslikt en toen sprong er telkens 1 eitje, maar met 100 hoopt de gyn dat er 2 springen en ik zo wat meer kans heb. Hij beschreef het als een ultieme laatste poging vooraleer we worden doorgestuurd naar een fertiliteitscentrum voor IUI. Volgende cyclus maak ik dus ook alvast een afspraak bij die laatste.
We kregen ook de resultaten van het zaadonderzoek eens op papier mee (tot nu toe wisten we enkel de aantallen), maar ook motiliteit en vorm waren uitstekend. Natuurlijk ben ik daar heel blij mee, maar tegelijkertijd maakt het me ook verdrietig dat mijn lichaam niet zo goed meewerkt als het zijne. All eyes on me :-(.

Pennylane zo herkenbaar alles bij de man goed maar bij jezelf niet. Hier precies hetzelfde, voelt soms echt als een gevecht met je eigen lichaam. Voor mij heb ik een tijdje geleden de knop omgezet dat ik ga voor een gezond lichaam waar ik mij happy bij voel. Vandaar dat ik de afspraak bij de dietist heb gemaakt die mij helpt om de endometriose klachten onder controle te krijgen. Het is ook fijn dat ik hier soms even kan luchten. Ik merk dat ik het er wel met vriendinnen over kan hebben maar die snappen het soms niet. Plus een is zwanger dus praat er daardoor minder over merk ik. 
Ik heb niet opnieuw getest gisteren veel last gehad van mn darmen en savonds had ik ook even wat licht bruine afscheiding. Dus denk dat het morgen ergens echt gaat doorzetten. Zou dan wel weer precies 14dagen nadat ik dacht mn eisprong te hebben gevoeld zijn. Dus aan een kant positief dat ik nu 3 cycli achterelkaar een normale cyclus van 30 dagen heb gehad. Alleen jammer dat het dan toch niet raak is. Ik ben nu in afwachting van een telefoontje wanneer de operatie wordt ingepland krijg dan trouwens gelijkertijd de hsg waar ik wel blij om ben want ben dan toch al onder narcose dus merk er niets van. Ik hoop dat het bij jou meevalt. Ik hoop aan een kant dat ik snel ingepland wordt aan de andere kant hoop ik dat er misschien nog een (normale) rond tussen komt en dat het misschien toch niet nodig is ? mocht ik zaterdag nog niet ongesteld zijn geworden dan ga ik wel nog een testje doen, maar denk dat het gewoon gaat doorzetten.

Pennylane, is er een oorzaak gevonden waarom je cyclus zo onregelmatig is of hebben ze dit nog niet onderzocht? Ik heb PCOS en moest dus ook clomid 50mg nemen. Dit werkte bij mij perfect, van de gyn moesten we vanaf 2 dagen voor de eisprong elke dag seks hebben tot 2 dagen nadien. Dit heeft wel 2x goed gewerkt ;). Ik voelde mijn eisprong ook goed onder invloed van clomid, dus dat helpt natuurlijk wel. Hopelijk heeft de 100mg bij jou het gewenste effect!
Zwindo, jammer wel dat je het gevoel hebt dat het gaat doorzetten. Ik heb al vaak gelezen dat vrouwen na een hsg vruchtbaarder zijn, toch? Als het dan toch nodig is, hoop ik dat het voor jou hetzelfde effect zal hebben ;).
Ik ben ondertussen al 3 dagen aan het testen, voorlopig nog geen (aankomende) piek te bespeuren. Ik heb wel de indruk dat de testen donnkerder worden, dus hopelijk komt er snel een duidelijke piek. We maken het in elk geval gezellig genoeg, onder het motto: niet geschoten altijd mis :'). We hebben voor het eerst in een jaar ook terug plezier in het 'proberen', wat ik toch wel gemist heb in 2019 (en mijn man ook). Op dit moment kunnen we het redelijk stressvrij houden, hopelijk helpt dit! 

Pennylane fijn dat je arts je goed begrijpt en dat jullie nu door kunnen, die hsg lees je heel verschillende dingen over, ik denk dat je vooral vantevoren genodg pijnstilling moet nemen, hoop dat ie wat meevalt! Heel herkenbaar ook, maar weet je, dit is je gezondheid, je hebt hier niet voorgekozen en het is een gezamelijk probleem, niet alleen de joues! 

Zwindo ga toch hopen dat t niet doorzet bij jou! Wel echt fijn hier inderdaad, meiden voelen elkaar hier veel beter aan dan sommige vrienden/familie. Je krijgt een laparoscopie? Vind je het spannend?

Ik heb net deze week gehoord dat het een laparoscopie wordt en dan inclusief een hsg. Ben daar ergens wel opgelucht over omdat ik erg opkeek tegen de hsg en ze nu alles nog beter kunnen onderzoeken. Op de echo is constant vocht zichtbaar rondom mn eierstokken, dat gaan ze dus ook uitzoeken. Vandaag mn eisprong waarschijnlijk gehad, deze week 4 bezoeken gehad voor echos en bloedprikken pff. 
Mandareintje Hoe gaat het nu met jou?

Zo even mn frustratie kwijt vandaag gebeld door het ziekenhuis en kan pas 2e week van april geopereerd worden. Dus gewoon 2 maanden wachttijd terwijl ik een paar weken geleden had gebeld en de wachttijd toen ongeveer 4 weken was. Dus was helemaal uitgegaan van maart. En nu dus pas april. Baal aan een kant echt best wel dat we weer zo lang moeten wachten. Aan de andere kant hebben we misschien toch nog een kans dat het ineens raak is. Zeker als ik weer een normale cyclus heb. Als er iemand uitvalt kan het zijn dat ik nog wordt gebeld maar was wel echt even een domper.
Chacha ja vandaag al de hele dag een beetje lichtbruinige afscheiding en zojuist zelfs al een beetje roodachtig. Dus denk dat het morgen echt doorzet. Zou dan wel echt weer stipt 14 dagen nadat ik dus (waarschijnlijk toch gewoon) mn eisprong gevoeld heb. Dat is dan wel weer het positieve eraan.
Ikbendoutzen oeh jij ook een laproscopie en hsg in een keer. Ben zelf ook blij dat dit gelijk in een keer wordt gedaan. Ik ben er nu eigenlijk nog aardig nuchter over en heb zoiets van ik laat het allemaal wel op me afkomen. Kan naarmate het dichterbij komt ook wel weer anders zijn. Ik kijk zelf ook altijd veel medische series en heb zelfs ook even een filmpje opgezocht van een laproscopie over endometriose en hoe dat er van binnen uit kan zien. Gewoon omdat ik voor mezelf een idee wilde hebben van hoe het er van binnen uit zou kunnen zien. Ik ben vroeger (ergens op de basisschooltijd) een keer onder narcose geweest. Dat is toen ook allemaal goed gegaan. Ben eigenlijk meer benieuwd in wat ze zullen gaan vinden daar binnen in mn lichaam haha. Maar denk dat als het dichterbij komt de zenuwen er misschien wel gaan komen. We gaan het zien. Hoe ben jij eronder?

Ik heb de afgelopen 2,5 week even niet gereageerd.. moest het even allemaal los proberen te laten maar het is lastig. 

Ik heb de tweede week van maart, over 4 weken een afspraak staan bij de gynaecoloog. Ik heb dan een intake of eerste onderzoeken, dat weet ik eigenlijk niet. Ik mag me dan in ieder geval melden. De wachtrij was 6 weken.
Nu is het dag 119 van mijn cyclus, hoezo een regelmatig cyclus? Hahaha, laat ik er maar om lachen. De laatste tijd veel gelezen op internet, het zou goed kunnen dat ik PCOS heb. Ik kan mij hier wel in vinden, We zullen de afspraak van de gynaecoloog af moeten wachten.
pffff.. lastig.. Oja ook de afgelopen 3 weken te horen gekregen dat er 2 vriendinnen zwanger zijn van de 2de! 
Nu zit ik erg in twijfel of ik mijn omgeving moet gaan vertellen dat het bij ons niet zo makkelijk gaat, we krijgen namelijk regelmatig te horen; nu zijn jullie aan de beurt of het zou je goed staan. Opzich is het nu ook wel prettig dat niemand het weet want anders gaan ze extra op je gaat letten in alles wat je doet. Als ik mijn omgeving iets ga vertellen wil ik eerst een oorzaak/behandel plan weten, anders krijg je ook steeds maar vragen.
Ik kan er zo niet tegen dat ik ergens geen controle over heb! 
(Sorry, schrijf hier even alles van me af)

Ikbendoutzen, het is een heel geloop en geregel inderdaad. Hopelijk wordt er wat duidelijk na de onderzoeken en kan je verder.
Zwindo, fijn dat je cyclus dan toch redelijk stabiel lijkt, maar jammer dat het niet gewoon raak is. Wat een lange wachttijd in het ziekenhuis! Snap dat dit een domper is. Het wachten maakt de lange trajecten alleen maar lastiger vind ik zelf. Ik duim dat het gewoon snel raak is, wie weet met een regelmatige cyclus gaat het toch ineens snel!
MJ, als je tijd nodig hebt voor jezelf moet je die zeker nemen. Het is al zwaar genoeg, selfcare is heel belangrijk! Je verhaal van de lange cyclussen is heel herkenbaar. Ik ben zelf gestopt na 130 dagen tellen.. Ik heb effectief PCOS en had gewoon géén cyclus. Dit kunnen ze heel snel zien op echo, je hebt dan allemaal vochtblaasjes rond je eierstokken. Ik had bij mijn eerste afspraak bij de gyn gewoon mijn verhaal gedaan en dan echo, dan was ze al redelijk zeker. Voor zekerheid ook nog bloedname gehad, dan checken ze bepaalde hormonen. Eens je diagnose hebt kan het snel gaan, na 2 maand was ik al zwanger (onder invloed van clomid). Hopelijk brengt je afspraak meer duidelijkheid!
Hier nog steeds op zoek naar een piek, ondertussen cd14 en zelfs geen flikkerende smiley. Ik hoop gewoon snel duidelijkheid te hebben, ik wil gewoon terug verder in het traject dat we lopen.. Langs de andere kant hebben we wel terug plezier in het 'proberen', wat toch ook al een tijdje geleden is! 

Terug
Bovenaan