Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Zwindo en ChaCha, ik ben inmiddels actief in ronde 17. Daarvoor al 8 jaar geleden gestopt met de pil, maar condooms gebruikt. Ik voel me opgelucht, zeker omdat ik geen vertrouwen meer heb in IUI voor onze situatie. Dat doe ik nu nog max 3x en dan mag ik eindelijk over. Ondanks dat ik bang ben voor naalden, kijk ik uit naar ICSI. Ik voel dat het daarmee wel gaat lukken!

Knuffeltjeeee, heel herkenbaar hoor! Zeker als je al zo lang aan het proberen bent, is het steeds lastiger om 'los te laten' en positief te blijven. Probeer lief voor jezelf te zijn!
Lapjesendraadjes, fijn dat je er zo positief naar kijkt! Ik hoop dat alles vlot verloopt en je snel een positief resultaat hebt ;).

Chacha echt zo raar snap mn lichaam soms echt niet. Heb verder niet echt kwaaltjes. Alleen dat mn darmen wat onrustig zijn, hoofdpijn (al een paar dagen op en af, maar heb ik vaker) en bruine afscheiding. Verder geen buikkrampen of pijn. En denk niet dat mn dieet zo snel al een effect heeft ben nog geen week bezig. Zit niets anders op dan het gewoon af te wachten wat er nu weer gebeurd. Er waren hier ook meer meiden die ook wel eens een rare niet echt helemaal goede menstruatie tussendoor hebben gehad toch? 
Hopelijk vindt je binnenkort toch nog je piek en hoef je niet weer terug naar de gyn. Op welke dag had je de vorige keer ongeveer spontaan je eisprong?
Lapjesendraadjes dat is een lange tijd dat jullie ermee bezig zijn. Zelf ben ik gestopt met rondes bijhouden omdat mn cyclus niet normaal is dus. Maar hopelijk biedt ICIS voor jullie een goede uitkomst. Ik hoop het in ieder geval. 

Even een tijdje afwezig geweest aangezien ik mijn focus op andere dingen wilde leggen. Jammer genoeg vanochtend, precies 12 dagen na ovulatie, ongesteld geworden. We gaan ronde 12 in, het doet zeer. Ondertussen komen er steeds meer zwangerschapsaankondigingen in onze omgeving. We gunnen het ze van harte, maar het steekt ook. Jullie kennen het gevoel vast wel. 
Vandaag is een *** dag met pijn zowel mentaal als fysiek, maar we gaan door en we hopen dat het ooit goed komt. Eind maart zijn we precies 1 jaar bezig. Mocht het niet gelukken in ronde 12 of 13 dan stappen we naar de huisarts. 

Zwindo, je kan inderdaad weinig anders doen dan afwachten. Ik zou zo graag af en toe eens binnen in kunnen kijken, gewoon om te weten wat er daar gebeurd.
Dat is moeilijk te zeggen. Ik heb vorige maand een echo gehad (na curretage) om te zien of al het restweefsel weg was. Ik zat toen op cd13 en er was een follikel te zien van 16mm. Ik heb diezelfde dag een bloedname gehad om hormoonwaarde te controleren voor eisprong en deze waren basaal, dus er zat niet direct een eisprong aan te komen. 16 dagen later is mijn menstruatie doorgekomen, dus is er toch ergens redelijk snel nadien een piek in mijn hormonen geweest waardoor de eisprong heeft plaatsgevonden. Ik weet dus niet of de PCOS misschien ervoor zorgt dat de waarden lang laag blijven maar dan toch plots pieken? De gyn wou het in elk geval even afwachten, omdat ik dus 2 cycli achter elkaar heb gehad van 29 dagen. Kan toeval zijn, maar kan ook zijn dat de PCOS-klachten verminderen dankzij mijn dieet dat ik volg sinds 3 maanden. Ook in spanning afwachten dus!
Zwaantje, heel herkenbaar je gevoel! Wees maar extra lief voor jezelf. Heb jij een regelmatige cyclus? 

@ChaCha Dat probeer ik vandaag zeker, heb gelukkig ook een weekje vakantie (zit in het onderwijs), dus kan het even rustig een plek geven.
Mijn cyclus is meestal 28-29 dagen met een eisprong rond cd 17. De afgelopen maanden was dit, vanwege mijn miskraam in oktober, net even anders. Deze waren langer en hadden ook een late eisprong (nov/dec. 35 dagen, dec/jan. 32 dagen en nu 30 dagen). Gelukkig kon ik mijn piek wel steeds vinden met ovulatietesten. 
Ik hoop dat wij snel weer wat geluk hebben en het dan ook blijft zitten! 

Bedankt damens voor jullie bemoedigde woorden. Ik blijf rustig door gaan en niet te vaak in mijn agenda kijken en de dagen te tellen tot de afspraak.
Ook veel respect voor jullie, allemaal volhouders en dat is natuurlijk ook het enige wat we kunnen doen!
Jullie ook veel succes gewenst! 

Holy f@£, ik test op dag 12 al positief! Ovulatietest bedoel ik. Normaal tussen dag 16 en 18. Wat ben ik blij dat ik gisteren begonnen ben met testen en dat ik vandaag dacht hmm dat streepje is best wel dik, laat ik er een CB tegenaan gooien. Mijn vent is net zo verbluft als ik.
En willen jullie lachen? Het is vandaag exact 3 maanden geleden dat hij koorts had en we gaan dus zien of dat echt effect heeft!

Terug
Bovenaan