Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Ik merk dat ik toch een beetje boos word om de opmerking van Jaukje. 
Lief dat je probeert mee te denken Jaukje, maar er is bij mijn man iets lichamelijke mis. Het probleem is alleen dat wij vrouwen met de gevolgen zitten en dus in behandeling mogen. Ik weet al 8 maanden dat al het loslaten van alle maanden daarvoor dus geen enkele zin heeft gehad! Ik kan mij bezig houden met mijn werk of mijn as verhuizing, maar dat zorgt er niet voor dat mijn vent opeens superveel zwemmers heeft die ook nog eens van goede kwaliteit zijn! Zoals mijn arts keihard zei, op de natuurlijke manier gaat t nooit lukken. Probeer je eens in te denken hoe dat aankomt ? en denk dan even aan de posting die je hebt gedaan ?.
Ik geloof dat de meeste meiden in dit draadje wel een aantoonbare oorzaak hebben. Wij zijn keien in het verwerken van teleurstelling en het onder controle houden van onze verwachtingen! Omdat wij weten wat er speelt bij ons en onze partners.
Echt super fijn dat je uiteindelijk op de natuurlijke manier zwanger bent geworden. Van het derde kind. Het heeft bij jou lang geduurd, maar het is je gelukt en dat is geweldig! (En dat meen ik echt!). Dat was mijn droom. Die droom is keihard uit elkaar gespat en dat doet nog elke dag pijn.
Want weet je hoe ik zwanger moet raken? Door maandelijks bij te houden of het al zo ver is. Door maandelijks op de meest ongelegen momenten in zo'n stoel te hangen met mijn benen wijd. En dan word ik opengesperd door een eendenbek en dan wordt er zaad wat mijn man in een potje heeft moeten deponeren ingebracht. Niks romantiek, maar mijn doos op ooghoogte van een verpleegkundige en met een felle lamp erop. Inmiddels hebben er al 6 personen mogen kijken naar mijn vagina. Met mij is niets mis, maar het gebeurt me wel!!! 
Mocht ik ooit zwanger worden, dan zweer ik dat ik al mijn plas zal opvangen om aan Moeders voor Moeders te geven. Om vrouwen zoals ik te helpen om zwanger worden. Want dit is een hel.
Maar goed, dank voor de tip om mij op iets anders te concentreren. Kende ik nog niet, maar gaat vast helpen.
Aan de andere meiden op dit draadje: sorry, ik merk dat ik mijn grens heb bereikt voor dit soort goedbedoelde, maar domme opmerkingen. Het doet pijn en het maakt mij van slag. Fijn dat jullie nog wel positief kunnen reageren. Love you ❤

ChaCha, ja die CB testen zijn erg duur! Ik koop ze nu via de kliniek, scheelt toch zo'n 10 euro geloof ik! Ik gebruik die pas 2x per dag als de streep van mijn andere test wat dikker wordt. Vorige maand ging er een doos doorheen, maar deze keer dus maar 1 test hahaha. Ik ga voor je duimen dat t snel bevestiging geeft!!
Knuffeltjeee, ik heb het idee dat de maand februari in het algemeen niet zo'n goede maand is ofzo? Er zijn veel mensen ziek, en iedereen is wel klaar met de winter. Ik hoop toch op een wonder voor je!!

Lapjesendraadjes, ik snap je wel hoor meid! Dikke knuffel. Soms is het nu eenmaal gemakkelijker om met zulke opmerkingen om te gaan dan andere momenten. Loslaten bestaat jammer genoeg niet meer voor ons hé, eens je in een medisch traject terecht komt.. Gelukkig hebben we elkaar nog! En af en toe eens een slechte dag moet kunnen, dan kom je hier maar je frustratie neerpennen en zijn wij er om je te ondersteunen ;)
Ik heb de cb nu online besteld via farmaline, scheelde €15! Ik heb er nu ook al bijna een volledige doos doorgedraaid, op dag 4 met een knipperende smiley. In de avond doe ik dan de test van de action, gisteren was er al wel een streepje zichtbaar maar niet zo fel als de controlestreep. Hopelijk veranderd dit snel!
Knuffeltje, ook voor jou een dikke knuffel meid! Enorm frustrerend, het gevoel van een 'verloren' maand te hebben.. Ik duim in elk geval!

Jaukje ik denk dat een reactie verder niet echt merr nodig is gezien de andere meiden al hebben gereageerd. Blij da het voor jullie 3e toch gelukt is. Hier zit nog iemand die na een vroege mk en nu in een medische molen zit te wachten tot het wonder voor een 1e gebeurt en waarbij loslaten helaas geen wonderlijk middel is.
Chacha nog steeds een knipperende smiley dus, hopelijk is hij morgen vast en in de tussentijd gewoon lekker gezellig blijven maken?. Die onzekerheid of de hormonen van PCOS aan de haal zijn ken ik ook. Ben erg benieuwd of die van cb bij mij duidelijk iets gaan aangeven of niet. 
Pennylane spannend vrijdag NOD hopelijk is het raak zou wel echt mooi zijn. Zeker op zo'n datum. Dat er dan toch even iets moois is op die dag zou fantastisch zijn.
Lapjesendraadjes wat ontzettend balen dat de verhuizing is uitgesteld. Ik vindt het knap dat jullie r nog mee wachten tot na de verhuizing. Snap het aan een kant wel maar mijzelf kennende had ik dat niet gekund. Zo'n man met een zwakke rug ken ik hier trouwens ook? snap reactie op het verhaal van jaukje. Ze bedoelt het volgens mij goed maar heeft niet goed gelezen wat onze verhalen zijn en is daarin wat ontwetend over wat wij allemaal doormaken. 
Knuffeltje wat balen dat jullie een ronde overslaan. Hopelijk snel weer beter.
Ik begin mij langzaam aan weer op te krabbelen na deze helse menstruatie. Opzich viel de pijn deze keer wel mee, maar overgeven door een menstruatie is echt iets nieuws. Hierdoor maak ik me wel steeds meer zorgen over wat ze van binnen zullen aantreffen. Waar zitten alle verklevingen en hoe erg gaat het zijn? Helaas nog heeel veel geduld hebben om daar achter te komen.

Chacha, helemaal eens, we zijn hier om elkaar te ondersteunen dus schrijf al je frustraties maar op.  wat die ovulatietesten betreft, ik gebruik die van sensitest en dan de extra gevoelige, bij mij zijn ze duidelijk, maar ik weet niet of het voor jou ook goed werkt natuurlijk. Als ik er dan bijna ben dan doe ik voor de zekerheid een cb...dat scheelt in kosten. Heb er al weet ik hoeveel gebruikt, dus had dit als tip van iemand en vind het zelf prima werken.  lapjesendraadjes vet balen van die verschuiving van je opleverdatum, ik snap dat je dat eerst wilt klussen/verhuizen maar wel rot omdat je ook graag zo snel mogelijk door wilt.    Zwindo ik laat je weten hoe die laparoscopie+hsg ging.   Ik kijk er niet tegenop maar kreeg vandaag wel alle boekjes en die ging ik net lezen en toen dacht ik wel echt, hier heb ik zo n zin in (not).  Ik heb nog geen datum, moet bellen als ik weer ongesteld ben maar ik hoop natuurlijk dat ik niet ongesteld wordt...merk wel dat ik nu steeds meer denk tlukt toch niet natuurlijk... hoop op goede uitslag zodat we eindelijk behandeling kunnen starten.  Ze zien bij mij op de echos telkens vocht en een grote cyste rondom mijn eierstok...maar hopen dat dit niks is.  Die onzekerheid is echt killing en sommige mensen in mijn omgeving zijn echt compleet incapabel als het om opmerkingen maken gaat. Hoop snel op meer duidelijkheid! 

Alle hoop op vanavond deze maand. 
Vanmiddag ineens enorm veel helder slijm en een pittig absance (Epilepsie). Eisprong? We hebben er iniedergeval een hele fijne avond van gemaakt. Daarna weer een paar minuten een kussen onder. En wie weet... 

Terug
Bovenaan