Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Hey meiden!
Misschien beetje gek om hier te reageren, maar wilde jullie allemaal toch even een hart onder de riem steken! Laat jullie niet gek maken over hoe snel of hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Het komt echt goed, ook al voelt het soms niet zo. Doe vooral wat goed voelt, er is geen goed of fout.
Ik was mei 2018 na 1 ronde zwanger, helaas na 6 weken een miskraam gehad. Ik was zooo hoopvol daarna omdat het snel raak was, maar helaas heeft het toen 9 rondes geduurd! Enkele dagen voor mijn oorspronkelijk uitgerekende datum had ik weer een positieve test in mijn handen. Dat waren écht de langste 9 maanden van mijn leven en tot de 12 weken duurde zo mogelijk nog langer. Maar nu ben ik 19+3 weken zwanger van onze dochter en ik beloof jullie, het komt allemaal goed! Linksom of rechtsom, ook al voelt het soms als een eindeloze weg. 
Dikke knuffel voor jullie allemaal en ik duim dat het snel raak is voor jullie!

Heel herkenbaar! Ik heb ook redelijk lang geprobeerd (een jaar), maar het wilde maar niet lukken. Ik zat er echt doorheen en kon mijn babyfocus niet gemakkelijk loslaten. Hier schreef ik dan laatst ook een blog over, om mijn ei even kwijt te kunnen. Het leek wel een obsessie. Toch probeerde ik het een beetje los te laten, wat wel aardig lukte. En raadt eens: ik ben nu 12 weekjes zwanger! Dus: probeer positief te blijven, probeer lekker veel leuke dingen te doen als afleiding en probeer het los te laten.. Het komt wanneer het komt! En een half jaar is echt geen reden om je zorgen te maken! Dat is heel normaal!
Veel succes ermee, het komt goed!
En mocht je het leuk vinden om mijn blogje te lezen: https://mybabywatcher.com/zwanger-raken-lukt-niet

Wat lief! Gebruiker10126470 :) Wij zijn nu net een jaar bezig, afgelopen maand een positieve zwangerschaps test maar helaas is dat een miskraam geworden. Dus we gaan maar weer verder aan de slag. Ik kon het de afgelopen maanden goed loslaten maar deze maand vind ik het toch lastig, denk dat het door de miskraam komt en dat is nu geen idee heb van mijn cyclus. Ik wil ook geen maanden “verspillen” ofzo, je hebt er toch al maar zo weinig. 

Aahhh ik ben vrijdag dus bij de gyn geweest, nou ze gaan ons helpen hoor. Echt super fijn. Ik krijg morgen een HSG zodat ze zeker weten dat mijn eileiders schoon zijn, en dat een eventuele blokkades een behandeling niet hinderen. Uit voorzorg zegmaar. En volgende cyclus start ik met Clomid 100mg en onze eerste IUI poging. Spannend! Vind de HSG voor morgen echt mega spannend...  ik herinner me nog het plaatsen van mijn spiraaltje, ik ging bijna out vd pijn en zelfs het verwijderen ervan deed zeer. iemand hier die een HSG gehad heeft?

Welkom nieuwe meiden.. ik heb veel steun aan dit forum en hopelijk jullie ook.
Mandareintje wat fijn dat ze jullie gaan helpen. Mag ik wat vragen over de IUI? Waarom doen ze het bij jou meteen met Clomid? Jij hebt toch een normale cyclus met een regelmatige eisprong? 
Pippalotta snap je gevoelens goed. Ik had het ook zo graag gewild. Ik heb me heel erg gefocust op mijn eigen moeder en ben zo de dag door gekomen. 
Ik heb een negatieve early test :(
Voor mij breekt ronde 10 binnekort aan :(

Mandareintje succes morgen! Ik heb een HSG gehad tijdens een laparascopie, dus weet niet hoe het voelt.. Slik van te voren paracetamol, dat schijnt te helpen. 

ElsieJoy: Oef klinkt heel heftig... rot dat je er ook zo lang last van had. Weet je hoe het komt dat jouw eileider zo dicht zat? Kwam dat door die bbz? Bedankt voor het delen van jouw ervaring... ik heb al flink pijnstillers genomen dus ben benieuwd morgen. De afspraak staat om 12u, fingers crossed dat het meevalt!
Taaraa Dankje! ik krijg Clomid omdat ik een genetische aandoening heb (translocatie) waardoor 50% van mijn eitjes niet levenvatvaar zijn. Met Clomid gaan we proberen 2-3 eitjes per cyclus te rijpen. Balen joh van jouw negatieve test.. ik duim voor je dat je te vroeg getest hebt!! 

@ElsieJoy ja precies daarom gebruikte ik ze inderdaad. Daarmee kwam ik erachter dat deze cyclus weer langer ging zijn. Ga dan nu in de volgende ronde (want denk dat die er wel aan zit te komen ?) geen testen meer gebruiken en kijken of m’n lichaam het weer zo goed aangeeft. 

Terug
Bovenaan