Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

ElsieJoy: jeej! Snap dat het voelt als een nieuwe ronde 1, ja. Het probleempje is verholpen en de kansen zijn nu groter. Ik duim voor je dat het snel raak is! 

Hallo lieve meiden,
Ik ben nu bijna 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. Ben al bij de gynaecoloog geweest. Mijn vriend en ik zijn allebei getest. Het zaad van mijn vriend  was meer dan goed en ze hebben bij mijn bloed geprikt en dat was ook allemaal goed. 
Ik ben weer na huis gestuurd en moest eerst maar een paar kilo afvallen (gaat om ongeveer 5kilo dat ik te zwaar ben) ik voel me een beetje gediscrimineerd. Ze willen me daarom nog niet veder helpen. Maar heb nog steeds onregelmatige cyclus. Soms wel 45dagen of meer.
Soms heb ik het idee dat ik vaal als vrouw. En als je terug gaat na de huisarts krijg ik te horen dat ik nog jong genoeg ben en dat is helemaal niet wat je wilt horen. Het enige wat je wil horen is dat je geholpen word.

ElsieJoy, wauw wat weet je veel van voeding, en wat goed dat je op die manier bent afgevallen en je cyclus weer in het gareel hebt gekregen! Dat het westerse dieet veel ongezonde gewoontes bevat weet ik inmiddels, ik probeer zelf ook suiker te minderen, meer water te drinken en meer vezels, groente (met name knolgewassen) en fruit te eten. Vis krijg ik echt niet door mn nek, dus dan maar omega 3 capsules (hoge dosering). Heb je het boek 'innesteling' al gelezen? Dat is écht een aanrader als het op voeding en zwanger worden aankomt, allemaal evidence-based ook. 

Wat duurt wachten lang zeg.. mijn cyclus is sinds 2 maanden gelukkig weer normaal, maar des te meer dat ik dus ook het idee heb dat het nu moet kunnen lukken en ik dus niet kan wachten tot nod. Ik zit nu op cd21, aflopen weekend eisprong gehad en netjes om de dag seks gehad. Nu voel ik dus weer elk steekje en gaat er vanalles door mijn hoofd. Wordt moe van mezelf... Ik merk dat de teleurstelling steeds groter wordt als t niet lukt.. Nu zo'n 9 maanden bezig. 

Hoi dames,
Mag ik me bij jullie voegen op het forum?
Ik lees zo af en toe al mee, maar merk dat ik behoefte krijg om wat actiever deel te nemen.
Ik zal mijzelf even voorstellen :
Jaren geleden op basis van mijn klachten tijdens menstruatie dacht de gynaecoloog aan endometriose. Destijds werd dan ook geadviseerd om geen stopweek in te lassen. Dit heb ik dan ook jaren gedaan, en ook met enige verbetering wat betreft de pijn. Vorig jaar juni ben ik met de pil gestopt ivm een kinderwens. Ik wist al wel dat dit een heftige tijd zou gaan worden omdat de pijn weer terug zou keren. Nou dat heeft het ook!! Wij gaan nu ronde 12 in en helaas blijft tot nu toe een zwangerschap uit. In april heb ik een kijkoperatie gehad en hebben ze verklevingen bij mijn linker eierstok en eileider gevonden. Wanneer het eitje aan deze kant springt is er geen kans op een zwangerschap. Ook zitten er veklevingen aan de achterzijde van mijn darmen. Ze hebben tijdens de kijkoperatie een hsg gedaan en mijn rechter eileider was wel in orde gelukkig. Ook is het zaad van mijn vriend goed dus gaf de arts aan dat ik natuurlijk zwanger kan raken. Hele opluchting.. maar goed na een jaar ga je toch wel een beetje twijfelen alsnog, en de pijnen worden er niet minder op. Binnenkort krijg ik een mri om te kijken hoe de volgende operatie er uit komt te zien. Ik wil ook graag acupunctuur gaan proberen, hoor er goede verhalen over! Heeft iemand daar hier ervaring mee? Verder probeer ik op voeding te letten en hou ik mijn temp bij. Hoe vinden jullie afleiding? Ik merk dat ik het steeds lastiger vind worden, vooral nu het bijna een jaar is en om mij heen iedereen zo makkelijk zwanger lijkt te raken. Vooral een dooddoener als mensen zeggen: probeer het los te laten. Ja alsof je dat zelf niet weet, gaat natuurlijk heel goed ook als het 1 lang duurt en 2 je kampt met pijn en alle dagelijkse ongemakken die er ook bij komen kijken. 
Liefs xx

Hallo, 
ik zou hier graag ook willen meepraten. Sinds september 2018 gestopt met de pil en vanaf oktober 2018 voor het eerst geprobeerd. Eerst had ik geen verwachtingen vanwege het net stoppen met de pil. Toch hoop je dan alsnog dat het snel mag lukken. Ik heb altijd wel een eisprong gehad en ondertussen alweer een paar maanden een cyclus van 30 dagen, dus ook dat loopt goed. Toch is het nog niet gelukt. Morgen NOD van ronde 7, maar verwacht ongesteld te worden morgen. Dus ik denk op naar ronde 8. Hoop volgende maand op een mooi verjaardagscadeau. 

Terug
Bovenaan