Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

@ELSIEJOY Dankjewel voor de goede tips.? Het scheelt inderdaad dat je een kenner in je directe omgeving hebt. Zelf eet ik sowieso nooit wit brood en ben überhaupt geen fan van rijst. Ik houd op zich wel van vis, makreel en zalm. Dat vind ik wel lekker. Ik zal me er eens in verdiepen, misschien dat ik recepten kan vinden met die vissoorten.

Ga jij ook voor je eerste kindje? En hoe oud ben jij als ik vragen mag?
Ik had gisteravond en vandaag wat pijn onderin mijn buik. Zat gisteren ook nog in mijn piek van de eisprong, vanmorgen was de test weer negatief. Maar die pijn kan ik niet echt verklaren. Heb het echt in het midden.

@Libelletje Jij bent ook net nieuw in dit forum zie ik. Wat je zegt over dat je je vriend pas later bent tegen gekomen. Ik ben zelf ook op mijn 30ste bij mijn vriend gekomen. Daarvoor lange tijd vrijgezel geweest en echt van mening dat ik geen kinderen wilde. Maar toen kreeg ik een serieuze relatie, moest ik ineens voor 2 kinderen zorgen en die combinatie maakte dat ik toch wel graag een kindje van mezelf wilde. Gelukkig wilde mijn vriend dat ook, hij is tenslotte al papa, en zodoende zijn wij sinds eind augustus bezig. Ik ben nu 32 en voor mijn gevoel loop ik toch ook een aantal jaren achter.. al hoeft dat helemaal niet zo te zijn omdat ik genoeg dertigers ken die zwanger worden. Op hoop van zegen zullen we maar zeggen. Ik zit nu in ronde 7 dus ik maak me nog geen zorgen. Al kriebelt het toch extra als je vrouwen uit je omgeving met een bolle buik ziet....

Wauw ElsieJoy een heel epistel geworden haha! Ik ga toch ook wat tips van je meenemen. Zo kan je natuurlijk makkelijk olie switchen, en misschien toch ook weer aan de visoliecapsules.. 
Ik ben ook (bijna) 32 Marisha lijkt me ook niet perse heel laat om voor een eerstje kindje te willen gaan. Ook niet heel vroeg natuurlijk ;) Ik had 'bedacht' dat ik wel een kindje zou mogen verwelkomen terwijl ik 31 zou zijn, leek me een mooie leeftijd. Ik was 2 maanden voor mijn 30e verjaardag gestopt met de pil. 
Maar we zijn nog steeds ons best aan het doen ;) 

@Bo-Belle nee daarom. Ik vind dit nog geen late leeftijd ofzo.. en het is nu eenmaal niet anders. Daarvoor was ik vrijgezel en was een kindje niet aan de orde. 
Jij bent nu dus bijna 2 jaar bezig als ik het goed begrijp? Laat je het nog aan de natuur over of heb je toch al hulp erbij gezocht? Ik denk zelf namelijk dat ik wel even een bezoekje aan de huisarts ga brengen als we een jaar bezig zijn. Toch even uitsluiten of er misschien iets is wat het nog in de weg staat. Maar dat is pas in augustus dus tot die tijd blijven we gewoon oefenen!
Een goede vriendin van mij is nu zwanger, ze gaf al aan dat ze het wel heel erg leuk zou vinden als het spoedig raak zou zijn bij mij, zodat we nog samen zwanger kunnen zijn. Lijkt mij natuurlijk ook hartstikke leuk, maar helaas heb je dat niet voor het zeggen..

@ElsieJoy jeetje... dan heb jij je portie ook al wel gehad zeg! Heftig hoor.. en nu heb je nog 1 eileider? Ik had al ergens gelezen dat het met 1 eileider ook prima kan nog, dat het geen probleem hoeft te zijn. Klopt dat? Dan ook voor jou enorm duimen dan maar dat je dit keer meer geluk hebt ?
Maar inderdaad, het blijft altijd afwachten of het je gegund is. Het is gewoon een wonder als je een kindje mag krijgen. Ik heb net mijn eisprong gehad en we hebben goed ons best gedaan, en ik betrap mezelf erop dat ik denk: zou het gelukt zijn...zou er een babytje gaan groeien nu... Op zich kan ik er nog wel nuchter mee omgaan, maar op zo'n moment suprême ben ik toch mee bezig. En helemaal als straks mijn nod komt...

Marisha wij zijn een maand of 2 geleden voor 't eerst bij de huisarts geweest. Die wilde beginnen met sperma onderzoek. De eerste uitslag was niet zo goed waardoor we 3 weken later weer moesten inleveren. Die was wel prima dus conclusie : wat dat betreft zou 't gewoon moeten kunnen lukken.
De huisarts wil het nog even aankijken, tot de zomer dus als ik eind juli niet zwanger ben krijg ik een verwijzing naar de gynaecoloog.
Dat in combinatie met het sperma onderzoek geeft me wel iets meer rust nu. Dus ik zou zeker eens bellen als je wilt. 

@Bo-belle Dat is inderdaad wel een geruststelling dan. Ik ben er nog niet helemaal aan toe om de huisarts in te schakelen. Kijk het nog even aan. Maar kan me heel goed indenken dat het een fijne gedachte is dat er verder niks in de weg staat wat dat betreft. En misschien geeft het inderdaad wel meer rust als je weet dat je met verloop van tijd doorverwezen gaat worden. Ik heb voor mezelf 'opgelegd' dat ik het tot augustus geef, mocht het dan nog niet raak zijn dan ga ik stappen ondernemen. Moet zeggen dat ik daar nu nog vrede mee heb.
Ik had vanmorgen steken in mijn linker zij. Gistermorgen de eerste negatieve ovulatie test dus misschien heb ik vanmorgen mijn eisprong wel gehad.. spannend hoor. 
@Mandareintje jij wacht op je NOD?

Kunnen jullie er een beetje goed over praten? Ik merk aan mezelf dat ik het soms moeilijk kan hebben. Vooral als er wordt gepraat over bijv. Problemen met baby's dan denk ik echt mens je moest eens weten... of over hun geluk. 

Terug
Bovenaan