Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

@lapjesendraadjes  Nou precies! Wat fijn om herkenning te lezen! Ik praat er wel over met vriendinnen maar zij snappen toch nooit helemaal wat ik bedoel. Ze zijn dan wel begripvol e.d. maar je snapt het pas echt als je in dezelfde schoenen staat.
Ook hier is hun moeder niet echt favoriet bij ons, zij heeft destijds mijn vriend verlaten maar bleek later enorm gefrustreerd toen hij na verloop van tijd verder ging met mij. Hij pakte zijn leven weer op en werd weer gelukkig. En oei... dat kwam niet goed!! Gevolg; continue dwars liggen e.d..... heel vervelend. Maar ook wij praten nooit negatief over haar, we wensen de kinderen veel plezier als ze heen gaan en vragen of ze het leuk gehad hebben als ze weer terug komen. 
Helaas is dat andersom niet het geval. Hun moeder heeft mij wel eens een k*twijf genoemd in het bijzijn van de kinderen. Ik was daar zelf niet bij overigens, zo praatte ze over mij tegen mijn vriend. 
Gelukkig merken we niks aan de kinderen. Ze lopen beiden met mij weg en hebben mij volledig geaccepteerd. En wij zijn van mening dat onze neutrale houding zijn vruchten nog wel af gaat werpen. En dat haar negativiteit haar nog wel op gaat breken. We moeten gewoon een lange adem hebben.
Ik snap dat je af en toe een jank momentje hebt bij dergelijke momenten. Dat doet je dan zo goed..... even de bevestiging waar je het ook allemaal weer voor doet.
Maar ook ik zou graag een eigen kindje aan het gezin toegevoegd zien worden. Dan zijn we compleet...

Hoihoi,
Ik lees hier even mee.
Ik ken het gevoel heel goed. Wij zijn nu anderhalf jaar bezig en heb 4 vkm gehad helaas. Soms heb ik het gevoel dat ik faal als vrouw omdat het nog niet gelukt is. Ik weet dat er vrouwen zijn die er al veel langer over doen, en dan vind ik dat ik me aan stel ofzo.
Ik ben nu 3 dagen overtijd maar heb nog geen duidelijke positieve test gehad, ook heb ik nu last van heel licht bruinverlies. Zijn er nog meer dames die dit herkennen?
Liefs

Oh Quukske wat heftig! Ik kan me goed voorstellen dat je je dan afvraagt waar het door komt! En dat je gaat twijfelen aan jezelf. Niemand hier stelt zich aan, het hele zwanger worden is een behoorlijk zwaar proces vind ik. Je wilt het graag en als het dan lang duurt... Ik kan je niet helpen met je vraag. Ik ben nog nooit overtijd geweest, maar licht bruin verlies ken ik als een voorbode van ongesteldheid. Is je temperatuur laag of hoog? Als ik bruin verlies heb en mijn temp is verlaagd dan weet ik dat ik niet hoef te testen en dat ik ongesteld word.

Hey Lapjesendraadjes,
Ik heb dat meestal ook als voorbode van ongesteldheid, maar het rare is dat het nu dunner is dan normaal, waterig zelfs terwijl het normaal (sorry voor de details) dik en klonterig is. Ik heb redelijk wat symptomen waardoor ik best wel gek word van de onzekerheid. Ik heb menstruatie achtige krampjes die m'n liezen ook lastig vallen, sommige geuren zijn niet te harden, stemmingswisselingen, opgezette buik die wat stevig aanvoelt en nog wel meer kwaaltjes. Ik probeer mezelf voor te houden dat het tussen m'n oren zit, hoe moeilijk ook met de hoeveelheid hoop die ik heb. Mijn fertiliteits arts heeft me ook wel heel veel hoop gegeven door te zeggen Dat ze er zeker van was dat ik haar na 3 weken zou bellen met een positieve test. Ik heb bijna 3 weken geleden een inwendige echo gehad om te kijken of alles wel in orde was, en dat was gelukkig het geval. We zagen zelfs dat er een ei op knappen stond, dus bij thuiskomst meteen aan het klussen gegaan. De volgende dag voelde ik m'n ei springen, dus aan de timing zal het niet liggen :)

@Quukske  Spannend zeg...het klinkt wel heel verdacht.... ik snap wel wat je bedoelt, je gaat je ineens van alles in je hoofd halen als je je net even anders voelt. Maar als jouw arts ook al zo'n opmerking maakt....
@ElsieJoy  Hmm.... leuk hè als je zulke vragen krijgt.... ik snap niet wat mensen beweegt om zoiets te zeggen. Zij hebben zelf overduidelijk nog nooit met dergelijke ervaringen te maken gehad. Anders zou je wel 2x nadenken voordat je zoiets zegt.
Ik was gisteren op een verjaardag en daar was dus ook een babytje...net 3 weekjes oud. Die werd vol trots in mijn armen gelegd en hoorde meteen iemand zeggen; probeer je haar over te halen om ook een kind te nemen? Ten eerste al dat 'nemen'... ook zoiets waar mensen niet over nadenken omdat ze zelf blijkbaar in een zucht zwanger geraakt zijn. En ten tweede... zo'n opmerking kan best pijnlijk zijn. Ik zou zelf nooit zo'n opmerking maken tegen een andere vrouw. Maar ook hier zal het wel weer een gebrek aan ervaring zijn op dat vlak. 
Moet wel zeggen dat ik er 'nog' geen moeite mee heb als mensen aansturen op wanneer wij aan kinderen beginnen. Dat wimpel ik gewoon af met een vage opmerking.

@ElsieJoy  ik praat er ook wel over hoor. Een goede vriendin en mijn zusje zijn helemaal op de hoogte. En er is nog een handjevol die weet dat we proberen zwanger te raken. Mijn ouders bijvoorbeeld ook gewoon.
Het voelt gewoon een beetje vreemd om op een verjaardag te zeggen; "oh maar we zijn al bijna een jaar bezig hoor, maar je hebt het niet in de hand hè"... Mocht het voor ons niet weggelegd zijn dan wil ik niet dat iedereen me aankijkt van; och wat sneu... ze is ongewenst kinderloos.... 
Ik ben wel benieuwd naar dat boekje, ik ga eens kijken of ik hem kan vinden ergens..

@Marisha ja idd heb ik ook hoor! Het is niet zozeer een taboe hier en mensen mogen het best weten. Maar ik vind het al moeilijk om er over te praten laat staan op een verjaardag ofzo. Er zit altijd wel een tante/oom met grote oren in de buurt. 

Terug
Bovenaan