Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Ik heb vorige week helaas de diagnose pcos gekregen ? volgende week hoor ik mijn medicatie plan.... Had er al wel rekening mee gehouden maar als je dan de diagnose echt krijgt, is het toch flink balen..
Ik zou er ook graag met mensen over willen praten aan de ene kant. Aan de andere kant geef ik dan heel veel van mezelf prijs en dat vind ik ook geen fijn gevoel. Lastig allemaal.
Mijn man denkt dat ik nu gewoon medicijnen moet innemen en dat we dan hoppatee meteen zwanger zijn. Zou voor hem tegenvallen als het niet zo zou zijn. Ben benieuwd. 
Iemand hier ervaring met de eerste keer medicatie en de hoeveelheid ziekenhuisbezoeken die daarbij hoorden ?

[quote quote=10208616]@Marisha ja idd heb ik ook hoor! Het is niet zozeer een taboe hier en mensen mogen het best weten. Maar ik vind het al moeilijk om er over te praten laat staan op een verjaardag ofzo. Er zit altijd wel een tante/oom met grote oren in de buurt.[/quote]
Nou daarom. Ik beperk het toch liever tot het handjevol mensen die ik zelf uitgekozen heb zeg maar. En bij die goeie vriendin en mijn zusje kan ik altijd terecht voor alles wat mij bezig houdt met betrekking tot het hele zwanger worden en alles wat erbij komt kijken. 

@JoCos, Is jouw PCOS echt uitgekomen uit een bloed onderzoek of alleen via een echo? Want! Ze beweerde bij mij in januari ook dat ik Pcos heb, en alleen via een echo. ik heb vanaf januari tot mei 2x een positieve test gehad (wel 2x miskraam) en met Pcos heb je dat niet. Zelfs de verloskundige zei dat ik niet snel moet geloven dat het echt Pcos is. En er was geen spoor te zien van Pcos.

Zucht.... vandaag ongesteld geworden. Nog 2 dagen te vroeg ook. Had nu een cyclus van maar 25 dagen. Eigenlijk wist ik al dat dit zou gebeuren, want mijn eisprong was ook eerder dan normaal. 
Nu dus ronde 11 alweer....
2 rondes geleden riep ik al dat ik de huisarts zou gaan bellen, maar dat heb ik niet gedaan. Morgen ga ik het echt doen, want ik geloof er gewoon niet meer in. Ik ben ook 'al' 34 jaar..... 
Daarnaast heb ik een hele lichte en korte menstruatie. Alleen een inlegkruisje de eerste 1,5 dag is voldoende. Dat maakt me eigenlijk ook onzeker. Is mn baarmoederslijmvlies niet te dun? Dus toch maar naar die huisarts!!

Aahh Tulpje, rot is dat hè? Ik snap heel goed dat je geduld op is met 11 rondes, (ik zit ook in ronde 11). Ik zou inderdaad je huisarts eens bellen, als ze je doorstuurt kunnen ze bij gyn eens wat echo's maken om te controleren of je bms wel dik genoeg is enzo. Hopelijk stelt dat gerust, of wie weet vinden ze iets en dan kunnen ze er iets aan doen. Mijn geduld was al veel eerder op, ronde 7 zat ik al bij de huisarts. Ben blij dat ik dat gedaan heb! En wat betreft je leeftijd.. 34 valt reuze mee! Een vriendin van mij van 33 is in de eerste ronde zwanger geraakt, en onderzoeken die zeggen dat na je 30e je vruchtbaarheid daalt schijnen achterhaald te zijn. Het komt allemaal goed meis, nog even geduld!

Ik heb me net ook gemeld op je NOD topic Tulpje! Moedeloos word ik er van.
Ik heb dinsdag mijn/onze intake bij het fertiliteitscentrum. Ik heb me half april aangemeld... Ik zou idd naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing. Laat je partner dan ook gaan want je hebt voor allebei een verwijsbrief nodig (dat leverde bij mij een week vertraging op)

Het voelt ook een beetje dubbel. Ben net van de gynaecoloog af.... ben 3 jaar onder behandeling en controle geweest wegens afwijkende cellen. Nu was eindelijk alles in orde en nu dit weer. Ik heb me daar echt op verkeken. 
Maar jullie hebben gelijk! Ik ga het morgen doorzetten en de huisarts bellen. Moet mijn partner echt mee naar de huisarts voor een verwijzing? 
Ik hoop dat jullie snel positief nieuws hebben!! 

Tulpje Toen ik belde om mij in te schrijven, kreeg ik gelijk de vraag of mijn partner ook een verwijsbrief had en eerder zouden ze mijn aanvraag niet in behandeling nemen. Dus ik zou even bij je huisarts informeren of hij/zij weet hoe het ziekenhuis waar hij naar verwijst erin staat.

Terug
Bovenaan