Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Vandaag gebeld naar de huisarts.... en wat denk je? Praktijk gesloten... potverdorie. Maandag natuurlijk Pinksteren, dus dat wordt dan pas dinsdag. 
Misschien is het wel een teken dat het niet nodig is ;-) hahaha

Bij mijn kliniek 'doen' ze ook alleenstaande moeders en lesbische stellen. In ons geval zullen we denk ik allebei moeten betalen voor de intake, want blijkbaar wordt er per persoon een dossier opgebouwd. En ik ben benieuwd of de verzekering van mijn partner de kosten vergoedt (blijkbaar worden dat soort zaken tot 43 jaar vergoed en daarna minder? Ik weet t binnenkort!). Ik heb de prijslijst al wel binnen. Netjes dat ze dat doen maar ik dacht wel gelijk ?
En ik ben het helemaal eens met ElsieJoy Tulpje , het kan altijd nog spontaan komen voor of na je gesprek maar nu blijf je toch in onzekerheid en dat is killing!

[quote quote=10208742]@JoCos, Is jouw PCOS echt uitgekomen uit een bloed onderzoek of alleen via een echo? Want! Ze beweerde bij mij in januari ook dat ik Pcos heb, en alleen via een echo. ik heb vanaf januari tot mei 2x een positieve test gehad (wel 2x miskraam) en met Pcos heb je dat niet. Zelfs de verloskundige zei dat ik niet snel moet geloven dat het echt Pcos is. En er was geen spoor te zien van Pcos.[/quote]
Ik heb 2 echo's gehad en daarna kreeg ik de uitslag zegmaar. Heb daarna wel bloed moeten laten prikken, waarbij ze testen op diverse hormonen en schildklier functie. De uitslag krijg ik dinsdag & als ik het goed begrijp krijg ik dan ook mijn behandelschema te horen. Ik ben hier al 1,5 week zenuwachtig voor haha..

Ik had overigens op mijn werk tegen mijn manager wel verteld dat we zwanger proberen te worden maar dat het niet zo wou lukken en we dus onderzoeken hadden in het ziekenhuis. Van de week riep de directeur mij en vroeg of er iets aan de hand was omdat hij het idee had dat er iets speelde. Ik had het niet zo door, maar blijkbaar is het (onbewust) zichtbaar dat ik ergens mee zit.. vond ik wel confronterend om te horen.
Kunnen jullie het goed van je af zetten of denken jullie er ook veel over ?

@JoCos ik bedoelde het juist goed hoor. Omdat de artsen soms zonder diagnose het kunnen schuiven op (in dit geval) Pcos. En daarbij wilde ik zeggen misschien kan je een seconde opinion vragen.

[quote quote=10210323]@JoCos ik bedoelde het juist goed hoor. Omdat de artsen soms zonder diagnose het kunnen schuiven op (in dit geval) Pcos. En daarbij wilde ik zeggen misschien kan je een seconde opinion vragen.[/quote]
Ja zo heb ik het ook opgevat hoor! Ik heb natuurlijk ook liever geen pcos dan wel! 
Hebben ze bij jou nog wel een andere diagnose gesteld? Of zag alles er gewoon goed uit?

[quote quote=10210417] Ja zo heb ik het ook opgevat hoor! Ik heb natuurlijk ook liever geen pcos dan wel! Hebben ze bij jou nog wel een andere diagnose gesteld? Of zag alles er gewoon goed uit?[/quote]
Bloed was goed, gyna zei dat hij alleen een vermoedde had maar vk zei dat ze niks van PCOS zag. En ik moest wat afvallen dat was gelukt met resultaat zwanger... maar ook snel een miskraam.

Nou ik heb vandaag mijn onderzoek gehad en ik kwam er helemaal opgelucht vandaan! Uit mijn gegevens kon de arts geen problemen halen, de luteale fase is prima qua lente en uit de echo bleek dat ik meer eicellen dan gemiddeld bij een vrouw van mijn leeftijd heb. Voor mij reden voor een feestje, dat wilde ik weten! Verder wel een cyste op mijn eierstok ontdekt, iek! Die moet ik over 3 maanden laten controleren op groei, maar daar maakte ze zich geen zorgen over, ook omdat ik verder geen klachten heb. Hij zat er dus op, niet in.
Morgen levert mijn man zijn sample in. Bij hem zou het probleem, als het al een probleem is, kunnen liggen. Hij slikt bepaalde medicijnen die invloed zouden kunnen hebben op de vruchtbaarheid. Dat wordt verder nagekeken en evt gaan we de dosis verminderen of een ander middel nemen. Stoppen is geen optie. De arts zag geen groot probleem, ook omdat er verder geen seksuele problemen zijn.
Ik merkte bij mijn man ook een grote opluchting! Wij kwamen er zondag via Google achter van die bijwerking en zaten toen echt even in de rats. (Ik werd zelfs nog bozer op zijn huisarts dan ik al was, al zei mijn man wel dat de huisarts al had gezegd dat de medicatie wellicht verminderd zou moeten worden). 
En verder ben ik ook zo heerlijk naïef. We zaten te wachten en ik bestudeerde zo een beetje de andere wachtenden. Je gaat dan toch, ik wel, verhalen verzinnen in je hoofd. En ik dacht zo 'Oh wat lief, een moeder die haar dochter steunt' en 'Oh kijk daar, een beste vriendin die mee gaat'. Echt, soms heb ik zo'n bord voor mijn kop voor relaties! Hahaha het duurde even maar uiteindelijk viel het kwartje dat er natuurlijk ook lesbische stellen zaten. Schaamschaam.

Terug
Bovenaan