Nou ik heb vandaag mijn onderzoek gehad en ik kwam er helemaal opgelucht vandaan! Uit mijn gegevens kon de arts geen problemen halen, de luteale fase is prima qua lente en uit de echo bleek dat ik meer eicellen dan gemiddeld bij een vrouw van mijn leeftijd heb. Voor mij reden voor een feestje, dat wilde ik weten! Verder wel een cyste op mijn eierstok ontdekt, iek! Die moet ik over 3 maanden laten controleren op groei, maar daar maakte ze zich geen zorgen over, ook omdat ik verder geen klachten heb. Hij zat er dus op, niet in.
Morgen levert mijn man zijn sample in. Bij hem zou het probleem, als het al een probleem is, kunnen liggen. Hij slikt bepaalde medicijnen die invloed zouden kunnen hebben op de vruchtbaarheid. Dat wordt verder nagekeken en evt gaan we de dosis verminderen of een ander middel nemen. Stoppen is geen optie. De arts zag geen groot probleem, ook omdat er verder geen seksuele problemen zijn.
Ik merkte bij mijn man ook een grote opluchting! Wij kwamen er zondag via Google achter van die bijwerking en zaten toen echt even in de rats. (Ik werd zelfs nog bozer op zijn huisarts dan ik al was, al zei mijn man wel dat de huisarts al had gezegd dat de medicatie wellicht verminderd zou moeten worden).
En verder ben ik ook zo heerlijk naïef. We zaten te wachten en ik bestudeerde zo een beetje de andere wachtenden. Je gaat dan toch, ik wel, verhalen verzinnen in je hoofd. En ik dacht zo 'Oh wat lief, een moeder die haar dochter steunt' en 'Oh kijk daar, een beste vriendin die mee gaat'. Echt, soms heb ik zo'n bord voor mijn kop voor relaties! Hahaha het duurde even maar uiteindelijk viel het kwartje dat er natuurlijk ook lesbische stellen zaten. Schaamschaam.