Ben niet zo goed met het bijhouden en meepraten, maar heb even meegelezen.
Leuke berichten over wat lijkt op een positieve zwangerschapstest (voorzichtig gefeliciteerd) en plannen van een bruiloft!
Mijn tip voor de bruiloft: een receptie! (Het liefst in een ruimte die niet als trouwlocatie wordt aangewend en je zelf eten/drinken mag regelen. Het woordje ‘trouwlocatie’ zorgt er al snel voor dat de huur ineens verdubbeld)
Wij zijn twee jaar geleden getrouwd en wilde het ook klein houden. We wilde ook zeker niet de hoofdprijs betalen. Wat ik super leuk en makkelijk (en niet super duur) vond was de receptie die we het ‘ja-woord’ deden. Wij trouwde in de kerk voor de bruiloft en de ruimte naast de kerkzaal konden we na de bruiloft gebruiken voor een receptie. Hiervoor was dan iedereen uitgenodigd. We hadden zelf cava, fris, taarten, chocola’tjes enz. gekocht (dat kan je zo duur maken als je zelf wil). Op die manier geen scheve gezichten en konden toch alle mensen komen die ons graag zagen trouwen. Na de receptie gingen we naar een andere locatie met naaste familie en goede vrienden.
Het blijft inderdaad lastig om iedereen gelukkig te maken op jullie dag. De meeste mensen respecteren jullie keuze wel, maar je zal altijd ook een paar mensen hebben die toch commentaar hebben. Zo was ik de eerste van mijn vrienden die ging trouwen en dan merk je toch een soort van jaloezie bij de ene, terwijl de andere staat te stuiteren omdat ze het zo leuk voor ons vond. Ook nodigden we niet alle familie uit voor het eten, daarover hoorde we ook wel het een en ander, maar ja, een daggast kostte zo’n 100€/pp dus toen ik dat liet doorschemeren snapte ze ook wel weer dat je niet even makkelijk tien extra mensen uitnodigt
Maar het is wel heel leuk om te plannen! En rondkijken wat je opties zijn is altijd goed & is gelijk een goede afleiding Haha. En het aller belangrijkste: doe wat goed voelt voor julliezelf.
Veel plezier ermee!