Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Kirstiekirst Ik was ook bang voor een korte luteale fase en ben toen de ovulatietesten van sensitest gaan gebruiken. Die kun je via bol bestellen, zijn scherp geprijsd en worden ook bij medische trajecten gebruikt. Het heeft mij mooi inzicht gegeven! De dag van mijn eisprong verschilt nog weleens een paar dagen, maar mijn luteale fase is altijd hetzelfde aantal dagen. Als uit je testen blijkt dat er echt te weinig dagen tussen eisprong en menstruatie zit moet je echt even naar de huisarts. 
He, en niet vergeten dat schijnbaar 75% van de vrouwen pas na een jaar proberen, zwanger raakt! Dat vergeet ik soms ook weleens, waardoor ik behoorlijk gefrustreerd kan raken. Zeker als er dan weer eens berichten langskomen van vrouwen waarbij het de eerste ronde al raak is.

ElsieJoy: ja ik hoop jou ook snel te kunnen vergezellen in een Uitgerekend topic! Ik hou jullie uiteraard op de hoogte, ;-). Weet je al meer over je vroege echo inmiddels? Hoop dat je snel terecht kunt, want die onzekerheid lijkt me ook erg rot. Ik duim voor je dat het gewoon in je baarmoeder zit, en blijft zitten de komende 8 maanden!
Kirstiekirst: Het schijnt dat tarwekiemolie capsules je LF eventueel kunnen verlengen. Heb dit van veel vrouwen gehoord en zelf ook geslikt. Mijn LF was al prima qua lengte (12-13 dagen meestal), en is zo gebleven. Je kan het kopen bij Holland en Barret of online ergens. Kruidvat/Etos etc hebben het in ieder geval niet.
mttm/Bo-Belle: Ik vond temperaturen en ovutesten in het begin ook vet veel gedoe, maar het went echt enorm. Het zit helemaal in mijn systeem, en nu ik gestopt ben met temperaturen moet ik het mezelf echt afleren. Als een soort Pavlov reactie grijp ik nog steeds naar die thermometer zodra ik wakker wordt haha! Het heeft me heeeeel veel inzicht in mijn cyclus gegeven. 

Elsiejoy, wat superleuk om te lezen, gefeliciteerd!! 
Ik sta trouwens wel te kijken van de foto’s 
waarschijnlijk zou ik zelf gedacht hebben dit is niks.. maar dus echt zoooo een licht streepje kan al iets zijn dus, haha! Leermomentje ☺️
Ik ben echt zo benieuwd of het bij mij nu ook eens wil lukken, voel me super ongeduldig! 
Ik hoop dat io nu weer een cyclus van 31 dagen heb.. dan lijkt het eindelijk een keer stabiel te worden qua lengte!
Hopelijk snel meer van dit soort “positieve testen foto” berichten te mogen zien op het forum
x Deetje

Gefeliciteerd ElsieJoy! hier gaan we vrees ik weer n ronde verder. Geen klachten maar ook niet t gevoel zwanger te zijn. De vorige x wist ik t natuurlijk al heel vroeg en alles wat ik toen voelde ontbreekt. Ga er dus vanuit dat t niet gelukt is :(

Hey Kirstiekirst, mijn cyclus schommelt een beetje tussen de 25 en 33 dagen. Met soms nog een uitschieter naar boven en die 25 dagen was echt exceptioneel kort. Maar eigenlijk is dat altijd afhankelijk van mijn eisprong, zodra die is geweest weet ik dat ik 14 dagen later ongesteld word. Maar inderdaad goed van je om opzoek te gaan naar je eisprong. Als je gaat testen dan zou ik verder ook goed je lijf in de gaten houden wat je erbij opmerkt (ik heb altijd meer trek, maar ben ook misselijk, typische buikpijn en natuurlijk het cervixslijm). Dan kan je hem later wellicht zonder testen vinden. 
Mandareintje ik kan 'm eigenlijk elke maand wel vinden, zonder testen en temperaturen. Alleen deze maand is ff gek. En toen dacht ik laat ik volgende maand eens een keer wel ovu testen gebruiken, meer om te zien of ik 't wel echt goed heb haha. 

KristieKirst ik heb het een tijdje geprobeerd, maar bij mij geeft het echt geen rust. Het is wat Bo-Bellen zegt, als ik dan een positieve test heb, wil ik er ook gebruik van maken en ik kan me dan heel rot voelen als dat niet kan. 
Het enige voordeel zou zijn dat ik weet wanneer mijn NOD is en daar twijfel ik nu wel eens aan. Maar dan laatste week zou toch spannend blijven als ik dingen ga voelen. Dan maakt het niet uit of ik wel of geen ovulatietests heb gedaan. 
Na die ene keer slijm gisteren is het hier weer vrij rustig. Gisteravond nog een beetje steken (als je het zo kunt noemen) rechts in mijn vagina en mijn borsten zijn wel weer gespannen, maar verder eigenlijk vrij normaal. Het is even afwachten of het wel of geen eisprong was.
Hoe gaat het met jullie? 

Goed! Ben wel onzeker, juist omdat ik niet temperatuur en dus bang ben dat mijn temp laag is. Verder hele zere borsten en veel afscheiding, lijkt meer dan anders. Vandaag is 6DPO dus ik ben alert ol krampjes ivm eventuele innesteling(en). Straks even naar action om goedkope zwangerschapstesten in te slaan!

@Mandareintje, ik hoop dat je het temperaturen een beetje los kunt laten. Lijkt me toch wel vervelend als je daardoor onzeker wordt. 
Ik zou willen zeggen: ohja symptomen, goed teken dus. Maar helaas weten we hier allemaal dat die symptomen niets te zeggen hebben. Ik hoop het natuurlijk wel voor je. Heb jij volgende week donderdag je NOD? 

Terug
Bovenaan