Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

De verwarring blijft lekker doorgaan. Vanmorgen bij het afvegen weer slijm. Naar mijn idee niet zoveel als woensdag, maar toch. Ik hoop dat dit niet betekent dat mijn eisprong niet eens is geweest. 
Yres, wat spannend om voor je NOD al een positieve test in handen te hebben. Super! Ik ga uiteraard duimen dat dit helemaal goed gaat komen.

@mttm, wat vervelend die onduidelijkheid zeg! Jij gaat wel volledig af op je slijm dan en niet mbv ovulatietesten? Of heb je het wel tijdens de vruchtbare periode om de dag gezellig? Ik merkte bij mij dat mn eisprong met ovulatietesten later bleek dan ik dacht in de laatste twee manden dat ik ze heb gebruikt (dag 17 en dag 21). We hadden het dan extra lang dagelijks/om de dag ‘gezellig’ om geen risico’s te lopen zeg maar Haha. Zo’n vrouwenlichaam blijkt zo complex dat dat onze oplossing was. Leuke oplossing wel Haha! 

Ohja en wat ook grappig is: ik las bij een ander topic dat zoete aardappel mogelijk ‘helpt’. Ik dacht eerst heel sceptisch: ja, natuurlijk joh! Maar toen ging in de supermarkt toch een klein stemmetje jin mijn hoofd: “misschien maar eens een zakje zoete aardappelen meenemen? Baat het niet, dan schaad het niet”. Of het nou toeval is (meest waarschijnlijke) of een placebo-effect, maar nu toch voor de eerste keer een positieve test. Haha, zo raar als ik er nu aan denk! 

Yres, ik heb in het verleden wel eens ovulatietesten gebruikt en toen viel het wel op dat ik rond mijn eisprong cervixslijm heb. Aangezien ik mezelf helemaal gek maak met die testen, ben ik gestopt. Ik weet dus ongeveer wanneer mijn eisprong zou moeten zijn en op die dagen maken we het gezellig als we daar zin in hebben. We zijn gestopt met het verplichte gedoe. Alleen door omstandigheden is het deze week niet meer gelukt. Dus als mijn eisprong echt pas deze week was/is, dan weet ik zeker dat het niet gaat lukken. Aangezien ik 5 dagen voor mijn NOD nog nergens last van heb, ga ik er dus vanuit dat mijn eisprong later is dan ik in eerste instantie dacht.

Ik moet overigens zeggen dat ik er deze keer bij rustig onder blijf. Ik heb zoiets van: we zien wel. Normaal zou ik helemaal vol spanning zitten. 

Over die zoete aardappel had ik ook gelezen. Als ik het goed begrijp heb jij het dus geprobeerd. Een keertje of meerdere dagen? 

@mttm, dan zou je er normaal inderdaad wel goed zicht op moeten hebben. Jammer dat je lichaam je deze maand een beetje fopt! Wel goed dat je er nog rustig over blijft. Snap wel dat het op een gegeven moment een gedoe wordt met die testen (ik ben een beetje een geval apart en vind het juist leuk om te doen Haha). En verplicht seksen is natuurlijk ook niet heel romantisch ;) Maar we probeerde het niet zo te zien en maakte het gewoon leuk, waarbij je minder snel toegeeft aan moeheid enzo.
Hoe lang zijn jullie nu bezig? Is het ook voor een eerste kindje? 
Die zoete aardappel heb ik idd meermaals gegeten afgelopen weken! Had een kilo gekocht en 1x voor avondeten klaargemaakt voor mijn man en ik met wortels/pastinaak uit de oven. Daarna de rest van de aardappels verspreid over anderhalve week af en toe als lunch uit de over gegeten. Geen idee of het effect heeft hoor, maar het is wel lekker! 
Daarbij gebruiken we ook conceive plus sinds twee maanden. Daarvoor hadden we een siliconen spul, maar dat schijnt toch niet zo optimaal zijn voor de zwemmers!

Ja, ik begon de maand al niet zo lekker. Vorige maand had ik hele goede hoop en het duurde even voordat ik dat echt kon loslaten. Daarna zijn er thuis nog wat dingen gebeurd, dus het is ook niet helemaal raar dat mijn eisprong later zou kunnen zijn. 
Wat is conceive plus? Wie weet heeft alles samen goed uitgepakt. Wellicht net op het goede moment gegeten. 

Terug
Bovenaan