Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

@Gebruiker10133442 Hi, welkom! Ik ben niet zwanger hoor, een andere Tara op het forum is zwanger. Wat jammer dat je eerste IUI niet gelukt is. Hopelijk is de tweede raak!
@Yres Ja voor mij ook ronde 11 inmiddels. Het klinkt misschien gek, maar van verhalen zoals die van jou, krijg ik echt een sprankeltje hoop. Ook al weet ik dat elke vrouw anders is enz enz. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe

ElsieJoy de arts zei dat het wellicht is dat er sperma in de urine komt ipv naar buiten. Dit kan komen door een urologisch incident. En dat heeft hij gehad, zo'n 10 jaar zat er opeens bloed in urine en sperma. Toen zijn ze met een camera naar binnen gegaan. Wie weet is dat t incident geweest en is er door het echoscopisch onderzoek een klepje ofzo beschadigd. Vrijdag moet hij een nieuw sperma sample en urine inleveren.
Als dat zo is, is er misschien wat aan te doen. Maar het kan ook heel goed dat er nooit een oorzaak gevonden wordt. We moeten maar even afwachten, meer kunnen we voorlopig niet doen. De uitslagen van bloed (hormoonwaarden), urine en sperma komen over 1,5 week.
Ik verwijt hem niets, ik denk dat dit gewoon dikke vette pech is. Al zei hij wel dat het misschien ook mis is gegaan met het sample. Hij had moeite met mikken (haha) en hij had het warm moeten houden. Er is dus ook kans dat het tweede sample wel beter is! Ik hou het voorlopig maar op de eerste uitslag, dan kan het altijd meevallen.
We hebben het er gisteravond uitgebreid over gehad. Vooralsnog zijn we allebei heel positief. Het enige verschil is dat ik mij nu enorm aan het inlezen ben en hij het liever over zich heen laat komen. Vanochtend belde hij mij na zijn onderzoek en zei dat het aan het doordringen is wat voor een impact het traject op mij zou kunnen hebben. Het zal voor hem ook nog wel moeilijk worden denk ik.
Uiteindelijk zal het ons vast gaan lukken en krijgen we natuurlijk 's werelds mooiste en slimste baby ?

@Taaraa, ik moest zo lachen om jouw
-___-
Dat is precies het gevoel wat ik bij zo’n opmerking had (& ook bij de opmerking: “dus wanneer NEMEN jullie kinderen?”). En natuurlijk is het goed bedoeld en fantastisch dat het bij sommige mensen dit echt een goede tip was, maar ook hier is iedereen weer anders... Sommigen bidden, sommigen ‘laten los’, sommigen zijn er heel intensief mee bezig totdat het lukt. Allemaal prima denk ik!
Ik hoop dat ik hier snel nog meer positieve testen voorbij zie komen! Wens het jullie stuk voor stuk! ❤️
En @Taaraa, ik begrijp helemaal wat je bedoeld met dat het hoopgevend is. Ik had begin vorige menstruatie zelfs een topic aangemaakt over mensen die na 9,10 of meer maanden toch zwanger zijn geworden! Toen nooit gedacht dat het vervolgens aan mij zou zijn om een positieve test in handen te krijgen!  

Deetje A hoe oud ben je als ik vragen mag? En zijn jullie gelijk na het stoppen van de pil begonnen met proberen of heb je eerst ontpild? Hoelang is je cyclus nu al stabiel? Wie weet telt de arts vanaf je eerste cyclus met 31 dagen.. Heeft de huisarts gezegd hoe lang je nog moet proberen voordat je een verwijzing kan krijgen?
Als je 35 of ouder bent, mag je al na een halfjaar een doorverwijzing vragen. Mijn huisarts zei ook dat ik nog tijd genoeg had, maar ik zei hem dat ik gezien mijn leeftijd het recht had om al na een half jaar verder te kijken. En dat hielp om t voor elkaar te krijgen. Hij noemde wel percentages, dat t heel normaal is dat zo'n 80 a 90% na een jaar pas zwanger raakt. Dat gaf mij wel een soort rust.

@lapjesendraadjes, wat goed dat jullie er wel zo openhartig met elkaar over kunnen spreken. Blijft inderdaad wel echt ‘dikke vette pech’, maar het klinkt in ieder geval alsof jullie er met zijn tweeen wel doorheen komen. 
Zo’n sample vullen lijkt me voor een man ook wel spannend. Kan me voorstellen dat het bij een eerste keer weleens fout kan gaan. Mijn man zei dat het erg stuntelend ging en het spul wel meer vocht had dan normaal. Hij was zich dustijds ook aan het opvreten daarover. Zou dus heel goed kunnen dat het tweede sample van jouw man beter is.
Heel veel sterkte en virtuele knuffels! Ik duim op een goede afloop en de mooiste baby’s! 

Vanmiddag even geen tijd om te lezen. Net even alles teruggelezen en dan word ik toch wel een beetje verdrietig. Vooral die ene opmerking die min of meer aangeeft dat we niet zo moeten zeuren. Als we net 3 maanden bezig zouden zijn, zou ik dat begrijpen, maar nu doet het me toch wel pijn. 
Lapjesendraadjes ik hoop dat er toch nog iets positief uit komt. Ik snap overigens wel dat je het nog even bij de eerste uitslag houdt. Ik blijf voor jullie duimen. 
Mijn NOD is aanstaande donderdag. Tenminste bij een cyclus van 28 dagen. Ik ben benieuwd. Vanmiddag tijdens een presentatie opeens echt het gevoel alsof ik ongesteld werd. Maar tot nu toe niets. Ik wil eigenlijk zaterdag pas eventueel testen als het nog nodig is. Ik ben overigens benieuwd of ik dat vol ga houden. Maar ‘s ochtends voor het werk vind ik niet zo fijn. 

Yres Zo'n sample vullen is niet mijn mans hobby zegmaar. En hij had geen goede instructies gekregen (en er dus ook niet naar gezocht). Wat dat betreft had ik het makkelijker met mijn interne echo en bloedprikken. We hebben de afgelopen jaren de nodige ellende gehad dus weten we wel hoe we verschillen qua primaire reactie. Al zat hij nu meer in de doe modus en ik nu meer in de denkmodus. Mooi om.te.zien hoe de rollen nu omgedraaid zijn en hij voor mij zorgt!
Mttm sterkte met wachten! Ik zou proberen te wachten met testen, is enorm moeilijk maar een negatieve test is verdrietig en kan ook nog eens niet kloppen (een dag later zou je misschien wel een streepje kunnen zien). Ik heb 1x een test gedaan, daar baalde ik zo van dat ik toen heb besloten pas te testen als ik meer dan 2 dagen overtijd ben en mijn temperatuur nog steeds hoog is. Uit zelfbescherming.
Ik duim voor je dat je dit weekend duidelijkheid hebt en 2 streepjes ziet!

Bedankt voor de tip lapjesendraadjes. Ik wil ook echt wachten. Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat het gewoon een menstruatie gaat worden. Misschien iets later dan verwacht.

Terug
Bovenaan