Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Sorry taaraa, ik heb jullie dan door elkaar gehaald. 
Yres gefeliciteerd met je zwangerschap. 
Ik ga morgen naar een paragnost. Ik kreeg in een opwelling ineens een idee en heb gebeld en kon morgen terecht. Ik ben benieuwd hoeveel hoe kan en zal vertellen. Mijn leeftijd begint ook een beetje te vorderen. Ben net 39(voel me wel 28 mja dat telt niet bij zwanger worden) Ik geloof wel dat er mensen zijn die meer weten en zien. Dus ik hoop dat ik de goede heb. Ik hou jullie op de hoogte of hij iets fijns te vertellen heeft. Maar na bijna 2 jaar wil ik onderhand wel weten of t nog ooit gaat lukken.
Fijne avond, Brabander 

ElsieJoy, het wordt nu echt spannend. Al kan ik het vandaag weer iets beter loslaten dan gisteren. Bij 28 dagen is morgen inderdaad mijn NOD, maar ik weet het niet zeker. Ik twijfel enorm door het slijm dat ik opeens op woensdag had, maarja het slijm/de afscheiding is nog steeds niet echt over, dus misschien was dat helemaal niet van de eisprong. Ik ga proberen om tot zondag te wachten met testen als de menstruatie niet doorbreekt.

Brabander: welkom!! Klets hier maar gezellig mee meid. Nog steeds niet gelukt om een forumnaam aan te maken zie ik, haha. 
Deetje A: wat jammer dat jouw vriend en huisarts stellen dat je te hard van stapel loopt zeg. Je wil hey gewoon graag, nou en. En bent bijna een jaar bezig. Ik ben ook in juli 2018 begonnen en mocht al met IUI starten. De nodige onderzoeken (incl een HSG) hebben we al gehad in de afgelopen maanden. Als je graag een doorverwijzing wil, al.is het maar om alles eens te laten checken omdat je je misschien zorgen maakt en dat je rust geeft. Op die manier kreeg ik een doorverwijzing, en bij de gyn heb ik gewoon gezeurd. In eerste instantie had ik een mannelijke arts in opleiding, hij moest alles overleggen en bleef maar adviseren om na de zomer pas terug te komen. Ik heb toen gewoon een andere gyn gevraagd. Wat mij wel.geholpen heeft is dat ik weet dat ik weet dat ik een verhoogde kans op miskraam heb. Denk dat zd daardoor eerder met behandeling zijn gestart. Maar met een beetje zeuren willen ze je misschien best onderzoeken als jij dat wil.
Lapjesendraadjes: wat 'fijn' dat er misschien een reden is voor de slechte kwaliteit en dat ze er wellicht iets aan kunnen doen! Ik duim heel hard dat het meevalt! 
Mttm: wat spannend!! Knap dat je kunt wachten zeg... mijn geduld was op.. en je raad het al. Blanco. Naja vrijdag is pas mijn NOD bij 28 dagen (ovu op dag 15), dus het kan nog.... miaschien ga ik toch doe thermometer maar weer in mn kont stoppen de komende dagen, dat scheelt testen verpesten. Ik een beetje.. had zo'n goede hoop met die grote tepels. Tsja dat zal wel door de warmte komen dan..

Thanx mandareintje, en het is nog steeds niet gelukt mijn naam te veranderen. Ik heb het ook nog niet via de laptop geprobeerd wat je zei?. 
Mij heb wel n andere puntje, ik moet morgen mijn gonal f weer spuiten voor ronde 2, maar ik dacht doe ff een testje om te kijken of ik zeker niet zwanger ben. Geeft die test aan dat ik zwanger ben of iig hormoon in mij lichaam heb dat ik zwanger was. Iemand hier ervaring mee want ik ben ongesteld en een positieve test maar kan er niet veel mee nu. 
Grt Brabander 

Huh?? Das gek! Wanneer heb je voor het laatst hormonen gespoten en welke? En weet je zeker dat het een ongesteldheid is en geen bloeding? Komt wel eens voor en dat vrouwen daarvoor niet in de gaten hebben dat ze zwanger zijn. Misschien kun je het zkh eens bellen voor advies en een bloedtest? Wauw misschien is je eerste IUI toch gewoon gelukt!!

Oeh dat klinkt inderdaad verwarrend Brabander! Ik ga mee met het advies van Mandareintje :) spannend!!
En wat leuk Mandareintje toch 2 hondjes uit hetzelfde nest! 

@ Mandareintje,

Ik heb mijn huisarts doorgegeven dat ik mij zorgen maak en dat ik stress ervaar van het “niet lukken”. Ze gaf aan dat het bij sommige mensen wel tot 2 jaar kan duren maar mijn huisarts heeft niet gezegd hoelang ik moet wachten tot ik een doorverwijzing krijg. Vriend lief zegt constant, maak je niet zo druk, geef het wat tijd, doe eens rustig. Als ik bijvoorbeeld zeg ik heb dit en dit gelezen, of op het forum zeggen ze dit, dan zegt hij laat het toch eens een keertje rusten. Ik heb wel bedacht dat ik nog een keer contact ga zoeken met mijn huisarts in augustus.

@ lapjesendraadjes,

Zowel mijn vriend als ik worden allebei dit jaar 31. Ik ben in juli gestopt met de pil en 1 augustus was mijn eerste (nog “neppe”) menstruatie. Vanaf dat moment ben ik de lengte gaan bijhouden en die zijn als volgt: “36-28-33-37-38-35-34-31-31” en ik heb het idee dat de NOD nu ook weer 31 zal zijn (= dan 2-6).
Ik heb dus niet echt onpild zeg maar, maar ben direct begonnen. Hoe lang ik nog moet proberen van de huisarts is niet duidelijk maar in augustus wil ik weer een afspraak maken.

Misschien moet ik toch maar vast beginnen met ovulatietesten en temperaturen. Ik heb al eerder gelezen dat ze vaak zeggen dat je hiermee moet starten en dan heb ik dat maar vast.

X Deetje

Mandareintje, wat jammer dat de test negatief was. Hopelijk later in de week toch positief. 
Brabander, ik zou inderdaad even contact opnemen met de huisarts of het ziekenhuis. Wat verwarrend zeg. Zou wel mooi zijn als het een positieve uitslag is. 
Ik begin een beetje te twijfelen over het testen. Ik wil eigenlijk zondag pas testen, maar morgen moet ik naar de tandarts en de kans bestaat dat ik een best pijnlijke behandeling krijg. Dan wil ik graag een verdoving, maar ik weet niet of dat slim is als je zwanger bent. ‘s Avonds heb ik een personeelsborrel. Het is niet zo dat ik perse alcohol moet drinken, maar als ik niet zwanger ben, zou ik best een wijntje lusten. Twijfels twijfels twijfels. Als ik het morgen doe, vind ik het wel een rotmoment. Dan doe ik het liever nog vanavond. Even kijken wat ik doe. Het liefst toch zondag, waarom is dit soms zo ingewikkeld? 

Terug
Bovenaan