@Elsiejoy, wij lopen een beetje gelijk volgens mij. Ik zit nu rond de 3-4 dagen na ‘verwachtte NOD’. Had vanaf gister avond ook een panisch moment en vannacht werd ik om 4u wakker met het idee dat het foute boek zou zijn. Ik heb namelijk weinig last van kwaaltjes, zelfs de ene borst die beetje gevoelig was is dat nu minder en de laatste test (25e) was ook niet donkerder dan die ervoor. Vanmorgen gelijk nog een testje gedaan en Thank God, dit was een knaller! Gelukkig lopen de testjes bij jou ook op! Ben heel erg benieuwd naar jouw eerste echo!
Voor de dames die naderende nod hebben: heel veel moed en sterkte toewenst! En ik hoop op meerdere positieve testjes!
@lapjesendraadjes tegen wanneer zouden jullie weten of de tweede test bij je man beter was? Snap heel goed dat het niet je mans hobby is, lijkt me heel awkward! En dan ook nog eens geen instructie krijgen, dat is ook wel een beetje lomp van de zorgverleners.
@Lisaaaaa, heel veel sterkte bij de test van je man! Bij ons was dat ook de eerste test die we deden en gaf na initieel stress (uitslag kreeg Mn man mee, maar was incompleet, blad 2 miste en de assistent kon er niets nuttigs over zeggen) ook uiteindelijk veel rust. Ook het vooruitzicht dat wij zeiden: we gaan na 6mnd mijn ovulatie in kaart te brengen voor volgende testen, gaf wat deuk van de ketel. Je hebt dan toch iets van een klein ‘zekerheidje’ in het onvoorspelbare proces van zwanger worden. Althans, zo ervaarde ik het

Ik hoop dat het jullie ook wat rust geeft!
@Deetje, bizar dat je niet echt gehoord wordt door je huisarts. Snap dat hij/zij vaak die vraag krijgen, waarschijnlijk ook van mensen die het maar kort proberen, maar vind toch dat na een jaar wel stappen ondernomen mogen worden (zo staat dat ook in de NHG (richtlijn voor huisartsen) meen ik?). Mijn man liet zich testen in ronde 8, dat was al een opluchting! Zou zeker die NHG richtlijn noemen als ze weer begint over 2 jaar. Jouw cyclus lijkt overigens wel een beetje op de mijne, al ben ik tot ronde 11 gekomen: 36, 30, 30, 28, 28, 28, 24, 26, 29, 31. De ovulatie bijhouden vond ik erg fijn (ik was later aan het oculeren dan ik dacht). Wilde dat 6 rondes doen, maar ben gekomen tot 2. Wellicht is dat voor jou ook fijn. Heel veel succes in ieder geval en zet hem om tegen de huisarts van je als je het echt niet meer trekt! De aanhouder wint laten we maar zeggen!