Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

@elsiejoy, ik was van plan om deze cyclys nog af te wachten en daarna naar de huisarts te gaan.. ik was inderdaad ook al aan pcos aan het denken. Ik weet er nog vrij weinig van maar het maakt me wel een beetje bang eerlijk gezegd. Hoe gaat dit bij jou? Hoe ga je ermee om?
Die 28 dagen waren helaas ook alleen de eerste 2 maanden na het stoppen met de nuvaring. 
Ik ben in het begin (toen ik merkte dat ik nauwelijks ongesteld werd) naar de huisarts geweest, zij zei toen dat er geen rede was om me zorgen te maken.. “als je ongesteld word heb je ook een eisprong” zei ze.
ik heb 1 maand met ovulatie strips van sensitest gewerkt, toen heb ik wel een eisprong kunnen ontdekken.
zoo frustrerend dit allemaal! 

Nadat ik mn eisprong had gevonden ben ik inderdaad gestopt (mn testjes waren op, precies op de laatste test had ik een positief resultaat) 16 dagen erna was in ongesteld. 
maand erna kon ik geen eisprong vinden, uit frustratie ben ik toen na 3 weken testen gestopt.. uieindelijk werd ik toen pas op dag 57 ongesteld. Deze maand dacht ik ik ga het nog 1x proberen, gister dag 22 en nog geen eisprong te vinden. 
Ik heb gewoon een vermoeden dat er iets mis is (of het is gewoon de angst dat het mij niet gaat lukken zeg maar) vandaar dat ik me ook heb voorgenomen deze maand nog af te wachten en daarna voor een verwijzing te vragen naar het ziekenhuis. 
Ik was er altijd heel blij mee dat ik maar zo minimaal ongesteld was, heerlijk vond ik dat!! Nooit eraan gedacht dat dit ook iets negatiefs kon zijn :( 

Taaraa: Ik denk dat ik cd18 toch mij ei heb gehad. Nu op dag CD20 en temp is laatste 2 dagen omhoog gegaan en dan nu maar weer afwachten to mijn NOD. Door late eisprong is mijn NOD denk ik ook wel later. 

SZI: Gewoon naar de huisarts gaan joh! Heb ik al naar 4/5 maanden gedaan haha. Waarom niet toch? Normaal ga ik echt nooit naar de dokter maar

NOD 19 maart: PippaLotta, 28 jaar, 1e kindje, ronde 9
NOD 20 maart: Tulpje, 34 jaar, 1e kindje, ronde 7
NOD 22 maart: Taaraa, 28 jaar, 1e kindje, ronde 7 
NOD 24 maart: BabyAD, 22 jaar, 1e kindje, ronde 10
NOD ? 16 maart/ 14 April: ElsieJoy, 27 jaar, 1e kind, ronde 6 
NOD ? :  Kriebelbeestje, 31 jaar, 2e kindje, ronde 6, 21 dagen overtijd (uitgaande van 40 dagen cyclus)   
NOD? : Brabantse, 37, 1e kindje, ronde 5, 13 dagen overtijd 
NOD? Negentienachtentachtig, 31, ronde 9, 60 dagen overtijd.
NOD 22maart? LLII, 28 jaar, 1e kindje, ronde 3 maar al 9 maanden bezig. 
Net mijn menstruatie achter de rug. Uiteindelijk na >60 dagen ongesteld geworden. Ga een afspraak maken bij de huisarts. Vindt het ook wel spannend om een afspraak te maken en dan vooral als er iets uit komt waardoor het aan mij ligt dat de kans kleiner is om zwanger te worden. 

Ik had me al eens in dit forum gemeld. Zit nu in ronde 8 alweer.vorige maand is erg raar gegaan. 8 dagen lang bruin verlies gehad en toen zette mijn menstruatie door. Ik blijf alleen last hebben van mijn borsten. Een gespannen gevoel zeg maar, voor mijn gevoel heb ik dit normaa niet. Zit nu op dag 8. Heeft iemand van jullie dit wel?? 

Ik heb inmiddels een afspraak bij een fertiliteitsarts. Helaas moet ik nog wel een maand wachten  want het was erg druk schijnbaar. Ik was vorige week al bij mijn huisarts geweest omdat ik nog niet ongesteld was geworden en ik toch wel steeds meer last van mijn buik kreeg  Gelukkig nam ze mij serieus, dus zei, kijk nog een weekje aan een mocht er niks veranderen dan sturen we je door. Dus zo geschiedde. Gelukkig waren ze in het ziekenhuis ook behulpzaam aangezien de huisarts eigenlijk 2 diagnoses erop had gezet waarop ik de keuze had voor of de gynaecoloog of de fertiliteitsarts. Maar in overleg met hun denk ik dat ik het meeste geholpen ben met de fertiliteitsarts, dus we zullen zien. Voordeel dat het nog zo lang duurt, dan verwacht ik in elk geval wel weer een keer ongesteld te zijn geweest aangezien mijn langste cyclus 70 dagen is geweest. Bah, had eigenlijk gehoopt dat ooit circus niet nodig was geweest. 

Elsiejoy: Ja snap ik. Gelukkig zitten veel meiden hier in hetzelfe schuitje.
Ik heb wel zin even te kletsen hier!
Doen jullie andere dingen nu jullie zwanger willen worden? Ik slik foliumzuur en na mijn ei slik ik tarwekiemolie en dat heeft wel geholpen om mijn LF langer te maken. Deze ronde heb ik ook speciaal glijmiddel gebruikt die goed zou zijn voor de ph waarde. Ach....valt de proberen.
Deze ronde doe ik voor de rest niks anders. Drink gewoon nog een 2 wijntjes in het weekend en doordeweeks op gezellige avond ook een enkele keer wel een biertje of wijntje. Verder blijf ik gewoon 3/4 keer sporten en kracht training doen en ik drink 2/3 koffie. Vorige ronde had ik dat allemaal niet gedaan...0 alcohol, vroeg naar bed en minder sporten en 1 koffie. Ik vond het toen extra balen dat het niet was gelukt en een feestje had overgeslapen. Ik probeer mijn leven gewoon net zo de leven als daarvoor. Ik vind dat wel erg moeilijk om na mijn ei niet extra voorzichtig te doen met alles. 
Ik heb ook een mega slechte huid sinds ik ben gestopt met de pil. Echt een soort acne en dan vooral na mijn eisprong. Ik lijk wel 13 hhaha

Hallo allemaal,

ik zit nu in ronde 10 alweer, en voor mijn gevoel is het nu ook of dat ik de enigste ben waarbij het niet lukt. Om mij heen schieten de baby’s uit de grond.. 13 maart heb ik een afspraak in het ziekenhuis. Mijn menstruatie kwam altijd netjes op tijd tot 2 maanden geleden. Het bleef weg en volgens de huisarts had ik een “vast zittend ei” had alle zwangerschaps symptomen maar was niet zwanger. Pas na 58 dagen werd ik weer ongesteld en nu de afgelopen keer zelfs na 63 dagen. Volgens de huisarts kan het 2 tot 3’maanden duren voordat je herstelt bent van zoiets. Maar om alles uit te sluiten ben ik toch door gestuurd omdat eerst alles normaal was. 
Het is behoorlijk spannend allemaal en idd soms moeilijk los te laten.
groetjes,
Kim

Terug
Bovenaan