Vriend geeft dubbele signalen voor kindje

@ Zwaantje 
Haha ja we hebben nog tijd zat he, spannend die dagen afwachten nu.
Voor ons word de eerste ronde hem niet? gister/vandaag eisprong gehad, de dagen ervoor had ik erg veel zin in seks maar voor mijn vriend lag het er toen iets de duidelijk op. Zondag is hij voor het laatst in mij gekomen, 3/4 dagen overleven die soldaatjes nooit! We zijn erachter gekomen dat we even te snel van start zijn gegaan haha. Baal er wel een beetje van maar wie weet
Hoe pakken jullie dit aan en hou je het leuk?

@Olifantje Zaadcellen kunnen in een ideale situatie wel vijf dagen overleven in een vrouwenlichaam, dus misschien is de kans wel kleiner dit keer maar 3 a 4 dagen voor eisprong is wel mogelijk. Gelukkig kunnen jullie over paar weken weer rustig aan beginnen, komt vast goed! 
Ik denk dat het belangrijk is om het alsnog een beetje spontaan te houden. Doe eens iets onverwachts/trek wat leuks aan/masseer hem/vergeet de kinderwens even op het moment zelf (kan een moodkiller zijn) etc. en geniet gewoon zoals je voorheen ook deed. Ik merk echt weinig verschil, alleen doen we het even meerdere dagen achter elkaar. 

@Zwaantje
Bedankt meis? ineens vloog het naar mn hoofd, en pakte de testen die ik nog had. duidelijk woensdag avond mn sprong gehad, do ochtend nog een knaltest en smiddags was het al weg. Spannend dus of ze het gehaald hebben?
Je hebt ook gelijk, de dagen ervoor ging het zo makkelijk en precies op deze dagen "verwachtte" ik hetzelfde! De echte mood was er bij mij ook even af. Volgende maand gewoon even een stapje terug. Wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat, ik ga echt duimen dat het raak is deze ronde!!

@Olifantje Snap ik hoor! Het is soms ook allemaal veel. Dit hele proces is mentaal een hele uitdaging.
Bedoel je niet een knaltest op woensdagochtend? Als je do.ochtend nog een knaller had, dan was je eisprong niet woensdag lijkt mij. Je ei springt namelijk 24 tot 36 uur na een positieve ovulatietest. De duur van je piek kan wel per persoon verschillen (van een paar uur tot een dag of twee).
We wachten rustig af! Mijn NOD is nog een weekje en ik heb vandaag echt gekke 'krampjes', maarja dat zegt nog niet zoveel. Rustig aftellen (duurt lang!) haha! 

@ Zwaantje, kan je me helpen?
woensdag erg veel pijn en do ochtend getest, toen was een een duidelijke streep. Donderdag middag nog een keer getest toen was er een amper een streep. Toen vanochtend nog een keer en was er weer niks te zien. Denk ik goed als ik dan woensdagavond ook mee te tel als eisprong? Cyclus is tussen 26/27, word altijd perfect na 14 dagen eisprong ongesteld, wat me zou brengen op een eisprong van di of woensdag. Volg je me nog?
Het wachten maakt het lastig he!! Heb je wat afleiding voor de komende week? 
Vandaag kwam een collega naar me toe (weet niet dat we bezig ziin) ze droomde dat ik zwanger was... bijna eng gewoon, maar wat hoop ik dat dat waar is?

@Olifantje Natuurlijk! En ja ik volg je nog.
Het kan best zijn dat de pijn van woensdag een teken was dat hij bijna ging springen. Als je donderdagochtend nog een donkere test had (gelijk aan of donkerder dan de controlelijn) lijkt het mij niet logisch dat je eisprong woensdag al was. Heb je een foto? Ik ben wel benieuwd.  
Je LH is namelijk op zijn hoogst bij de piek en daarna springt je ei binnen 24 tot 36 uur. In deze periode heb je dan ook de aller hoogste kans om zwanger te worden. 
Ik weet van mijzelf dat mijn eisprong 9/10 keer aan de late kant is. Ik heb op dag 16 vaak een positieve ovulatietest en mijn eisprong is dan twee dagen later op cd 18. Ik heb een cyclus van 28 - 30 dagen. Dit betekent voor mij dat mijn luteale fase (periode tussen ovulatie en menstruatie) iets korter is dan 'normaal'. Ik moet dit wel goed in de gaten houden, want een bevruchte eicel heeft een aantal dagen de tijd nodig voor de innesteling. 
Is dit een beetje duidelijk?

Heb een foto, weet alleen niet hoe ik hem kan toevoegen? Ik volg je! Zelf had ik in gedachten dat als ik woensdag avond getest had het misschien dat ook een knaltest had kunnen zijn. Als het donderdag ochtend een piek was, betekend dat ik nu vrijdag avond erg vruchtbaar ben? (Vriendjelief wilde wel haha)ik begrijp je!! Had een menstruatie app gedownload maar die stelt alles in als je 28 dagen zou hebben, dan klopt het niet helemaal.
Dankje voor je uitleg!?

@Olifantje Je kan je foto uploaden via https://www.mupload.nl en dan de link naar de foto delen in een bericht door op het icoontje voor afbeelding te klikken.
Mocht je inderdaad een knaltest hebben gehad als je woensdag getest had of was je knaltest donderdagochtend, dan is er zeker een kans dat je eisprong gister of vandaag was. Het lastige van ovulatietesten is alleen dat ze soms verkeerd worden afgelezen. Daarnaast het oude bekende verhaal, elk lichaam is anders. 
Apps zijn handig (ik gebruik Kalender) alleen die nemen aan het begin inderdaad het gemiddelde. Hoe langer jij je eigen cyclus bijhoudt, hoe persoonlijker de voorspellingen worden. Ik kan in mijn app ook instellen hoelang ik de periode tussen ovulatie en mentruatie schat. Mijn app geeft nu standaard aan ovulatie op dag 18 in plaats van het gemiddelde van dag 14. 

Terug
Bovenaan