Waar zijn jullie toch gebleven?

hallo!

@Miranda: ik zag het op je hyves ja. Geweldig dat alles goed was. Ga je ook weer heel wat geruster naar je 20-weken-echo. Want dit was toch een "pretecho" die je hebt gehad, want je bent toch nog geen 20 weken?
Ga je nu uit van je eigen uitgerekende datum of toch van de week eerder die ze nu hebben vastgesteld?
Geweldig hè, die eerste schopjes! Is inderdaad wel een voordeel dat je placenta aan de achterkant ligt. Bij allebei mijn zwangerschappen lag de placenta aan de voorkant. Gernald voelde ik met 19 weken voor het eerst en Jelte pas met 21 weken. Vond ik altijd wel jammer hoor. Maar goed, nog weken genoeg om er van te genieten :)
Nu moet je voor Noah zeker een nieuw kamertje maken of niet? Weet je al een beetje hoe je 't zou willen hebben?

Met Gernald gaat het nu best goed. Hij gaat zonder huilen naar school, komt heel opgeruimd thuis en volgens het dagelijks verslagje wat ik van de juffen krijg doet hij het heel goed op school. Vanavond hebben we een infoavond op school, dus eens kijken wat ze ons allemaal te melden hebben. En over 2 weken hebben we de 20 minuten gesprekken, dus dan zullen we zeker wel uitgebreider horen hoe hij het doet op school. Morgen heeft hij een dagje vrij, want dan hebben de leerkrachten een studiedag.

Verder heb ik ook niet echt iets te melden.

Dus Ingrid, schrijf jij maar eens wat gespreksstof haha. Fijne verjaardag gehad van Sandra? Heel erg verwend zeker? En nog een kinderfeestje in het verschiet of heb je dat ook al gehad?

Liefs Corina

Hey corina,

Sorry voor de late reactie, maar dat stomme forum had weer kuren....
Hoe was de infoavond??
Wel fijn om te horen dat het nu een stuk beter gaat met Gernald... Laat je hem toch met een geruster hart naar school gaan... ;-)

Hier hebben we inmiddels volop leven... Was bijna vergeten hoe dat voelde... Echt geweldig zo' n kleine druktemaker in je buik!!
Houdt maar gewoon de berekening volgens de cyclus aan. Het zal wel weer een dikkertje worden denk ik. Noah woog ook ruim 7 pond bij een lengte van 45 cm...

Noah houdt gewoon zijn eigen kamertje maar krijgt alleen een nieuwe kast en een nieuw bedje...

Denk dat we dalijk voor de tweede,
het kamertje zwart, grijs en paars maken..( nog een klein beetje in twijfel) Maar voor nu is dat eigenlijk het enige wat ik leuk vind. Voor Noah hadden we alles grijs met blauw... ( suggesties zijn altijd welkom ;-) ...)

Zit nu een klein beetje in spanning., De kleine van mijn zus ligt in een stuit en zij heeft zo meteen haar eerste draaipoging. Ben heel benieuwd of dat het lukt...

Ingrid: leef je nog???? Hoe gaat het met jullie.... Alle verjaardagen weer achter de rug?

xxx

Hoi Miranda,

Ja het forum is er anderhalve dag ofzo tussenuit geweest. Ook zijn er van 1 of 2 dagen berichten en reacties verdwenen. Heel raar allemaal. En een excuus of uitleg van de redactie? Ho maar!! 't Is dat je niet voor het gebruik van het forum hoeft te betalen, want anders hielden ze hier weinig forummers over denk ik.

De infoavond was heel fijn. We kregen een powerpointpresentatie (leuk woord voor scrabble hihi) met foto's van de kinderen van de afgelopen weken. En daarmee werd uitgelegd/verteld wat ze zo elke dag doen, de hele week door. Dus wat het dag- en weekschema is. Dus ik vond het heel interessant. Weet je ook een beetje wat ze op school doen en hoe ze het doen.
Vanavond hebben we de ouderavond dus dan hoor ik specifiek hoe het met Gernald gaat en kunnen wij als ouders ook aangeven wat voor Gernald het beste is. Hoe hij benadert moet worden e.d.
Het naar school gaan gaat nu zonder tranen dus dat is wel heel fijn. Hij gaat met een vrolijk gezichtje weg en dat is een hele opluchting.
Vandaag is zijn juf jarig dus feest op school. Ik zei van de week een paar keer tegen hem dat hij een tekening moest maken voor de juf voor haar verjaardag. Nee, zegt ie, dat heeft de juf niet gezegd dat dat moest. Hahaha, leuk hè, alsof de juf zelf gaat zeggen, Gernald je moet een tekening voor mij maken voor mijn verjaardag! Kinderlogica is zo leuk!

Geweldig hè, dat gewoel in je buik. Wat dàt betreft en het pronken met je buik, zou ik ieder jaar wel zwanger willen zijn haha. En ik was altijd na de zwangerschap lichter dan voor ik zwanger was, dus dat was ook altijd wel leuk meegenomen.
Ik kwam bij Gernald maar 5kg aan en bij Jelte 9kg.
Was jij zwaar bij Noah?
Zo, 45 cm is niet lang. Dan was het een propje haha. Gernald was 46cm, maar die was 4 weken te vroeg. Is dit mannetje ook kort of kunnen ze daar nu nog niets van zeggen?

Oh grijs en paars vind ik geweldig! Mooi hoor denk ik. Ik zag gisteren op mijn hyves dat een van mijn "vrienden" wat foto's van de babykamer had geplaatst en dat was zwart/grijs/wit. Was ook erg mooi, maar met wat paarse accenten er inderdaad bij lijkt me ook heel mooi.
Is het een grote kamer? Want als de kamer niet zo groot is zou ik wel oppassen met zwart. Dat je 't niet te donker maakt, want dat maakt ook weer kleiner denk ik. Bij een kleine kamer zou ik dan de kleuren wel een beetje licht houden. Hierbij dus mijn suggestie hihi. Ik ben niet zo stylisch. Helaas! Als ik soms kamertjes of foto's in bladen zie, dan denk ik; oh ik wilde dat ik dat zo mooi kon. Dan is het iets heel simpels en denk ik, waarom kom ik daar nu niet op? Zou best wat meer creativiteit willen hebben, maar ja dat zit er in of niet hè. Als ik ooit nog eens rijk wordt, dan huur ik een stylist in en laat ik mijn huis restylen haha.

Hoe is het gegaan met de draaipoging bij je zus? Leuk zo samen zwanger!

Dinsdag weer met Jelte naar het cb geweest. Hij deed het keurig. Hij weegt nu 9550gr en is 76cm lang. Keurig volgens het boekje zei ze. Zijn gewicht zat iets onder de middellijn en zijn lengte er iets boven. Hij was sinds juli maar 2,5ons aangekomen. Maar ja, wel weer die rotprikken gehad. Zo zielig! Hij huilde heel hard en heel zielig. Ik kon bijna wel met 'm meedoen. :-(

Nou meid, ik ga weer wat doen en tot snel weer.

Lfs Corina

INGRID!!! WHERE ARE YOU?! Je bent nu klaar met taarten maken dus besteedt nu maar weer eens aandacht aan ons hahahaha.

Ohhh wat flauw, ik had vanmi zo'n lang stuk geschreven en zie nu dat hij niet eens geplaatst is???!!!! Balen zeg. Nou, ik ga eerst wel ff hierboven lezen en kom straks terug met... nieuws!!!
gr. ingrid

Hahaaha moest wel lache om je stukje onderaan hoor Corina!! Jaaaaa m'n taarten zijn klaar maar ga gewoon weer veder hoor, hihi Veel te leuk en genoeg opdrachtjes!
Maar... ik heb nieuws... nee niet zwanger, haha
komt ie...
NIENKE KRIJGT EEN 1e TANDJE!!! eindelijk. ze is sinds een paar dgn goed jengelig en gister at en dronk ze slecht. Dacht eerst dat ze ook ziekerig zou worden, wij lopen hier aardig te snotteren namelijk maar nee hoor, het is een tandje!!
Wat een nieuws hè?!!
Nou, ik had dus vanmi een heel verhaal geschreven en toen ik op versturen drukte deed hij al raar en kwam hij terug op de homepage ergens, ik had er al geen goed gevoel bij... Balen. Nou, nu ga ik toch eerst ff koffie drinken, heb net de boodschappen in huis gehaald. Heeeeel veel fruit want, komt ie weer nieuws...
IK GA AFVALLEN, hahaha Ja t is echt waar, nu echt!! Er moet 12 kilo af!!! Deze week begonnen en t gaat goed. Weinig tot niks snoepen, veel fruit, meer bewegen enz. Wel zwaar vind ik maar ik ben er helemaal klaar mee met die buik!!
Zo, ik ga aan de koffie, zonder koekie, snif... Ik kom vana of morgen hier terug hoor!!!
Zo makkelijk komen jullie niet meer van mij af!
Dikke kus, Ingrid. (ik ga m nu op versturen klikken en nu maar hopen dat t goed gaat!!!!)

Ja, maar dat stukje heeft dus wèl geholpen hahaha.

GOED GEDAAN NIENKE!! Eindelijk. Dus dat kunstgebitje kun je nu ook cancellen hahaha.
Maar wel een mijlpaal weer hoor. Bij Jelte zitten nummer 7 & 8 door te komen denk ik. Kwijlen en poepen van heb ik jou daar haha.

Oh meid, dan gaan we samen lijnen. Ik ben ook al bezig. Sinds vorige week ben ik nu 2kg kwijt. Het gaat niet hard maar wel geleidelijk aan. Das ook beter, want blijft het er ook beter af. Van Sonja Bakker en zulk soort onzin moet ik niks hebben. Ik weet echt wel waar het van komt. Dus niet meer snoepen en meer bewegen. Dus kunnen we mekaar een beetje stimuleren om door te gaan.

Tot vanavond of morgen dan maar hè!

Oh trouwens. Weet je wat ik altijd doe voor ik op de knop "versturen" klik. Even je tekst kopieëren die je hebt getypt. Plaatst hij je stuk dan niet als je op versturen hebt geklikt kun je je tekst weer even plakken in het berichtenveld en het nog een keer proberen.

Slim zeg over t kopieëren , ga ik ook voortaan maar doen!

Nienke heeft flink last van haar tandje, heb t idee dat er nu meerdere komen hoor. Ze piept heel veel en dat ben ik niet van haar gewent. Niks is goed , eet weinig, drinkt af en toe een stukkie minder. Morgen moet ze weer naar t bureau. o.a. voor de nare prikken. Zoooo zielig, maarja, t moet toch maar. even flink doorbijten. Ze krijst altijd de boel bij elkaar, het gaat echt door merg en been. Ze begint vaak al te huilen als ze gewoon alleen maar gewogen word! Dennis van 8 vind hte altijd zo zielig voor haar; als ik dan een nieuwe afspraak maak dan zegt hij altijd: doe het maar na schooltijd mam dan kan ik mee want ik moet haar troosten! Zooo lief! ja kom niet aan Nienke want dan krijg je ruzie met Dennis haha. De prikken vind Dennis ook afschuwelijk om te zien én te horen. Op het moment dat er geprikt word doet hij z'n vingers in z'n oren maar daarna... dan wil hij het leifst Nienke helemaal plat knuffelen!! Dus hij gaat morgenmid. mee!!

Wat knap dat je al 2 kilo kwijt bent zeg!!En dat in 1 week! Ik doe ook niet echt een dieet. Net wat jij zegt, niet snoepen (want dat deed ik veeeel te veel) en meer bewegen. Ik eet wel doormaal s morgens, lunch en avondeten. Ik was bijna 1 kilo kwijt van vorige week. T gaat helaas heeeel langzaam en ik moet er veel voor doen vind ik. Eigenlijk beter gezegt ik moet er veel voor laten. Ik ben een echte snoepert vooral chocola of koekjes... Fruit eet ik niet graag maar nu moet ik van mezelf. Ik heb n hoop gehaald, druifjes, appels, bananen,perzik. Ik ben ook begonnen met 1x in de week squasen voor een half u. erg lekker, even flink zweten! Nu wil ik meer gaan fietsen met Nienke én wandelen want ik pak toch wel snel even lekker makkelijk de auto!
Lukt het bij nog een beetje? De weekenden zijn moeilijk hè?!!

@Miranda, hoe is het met jou? Hoe verloopt je zwangerschap? Groei je lekker? Meer als bij je 1e? Geniet er maar lekker van hoor!

Nou, ik ga de boel maar eens opruimen hier voordat Nienke zo wakker word. dat is een echte uitslaper, wel lekker hoor!!

Liefs Ingrid.

Hey meiden,

Hoe is het met jullie...?? Zijn de tandjes al door? Bij Jelte en bij Nienke??
Noah heeft nu een klein puntje van zijn 5e tandje er doorheen....

En corina, Wat goed dat Jelte nu kruipt... Hoop dat je snel een filmje hebt.,.. Altijd leuk om te zien!!

De draaipoging bij mijn zus is gelukt!! Ze is vanmiddag op controle geweest bij de Vk en nu is ze ook ingedaald. Scheelt weer een hele hoop!! Ben benieuwd wanneer ze zich aandiend...

Mijn kleine monstertje heeft weer vanalles geleerd in een korte tijd... Hij begint nu overal naar te wijzen en te kletsen.. HIj heeft ook al weer een paar woordjes bijgeleerd. Buiten papa en mama om kent hij nu ook: poes, hondje, lamp en tieten...( weer iets van papa) hahaha wel grappig hoor... Nu mag het nog he ;-)
Daarnaast kan hij nu steeds langer los staan en zet hij al een aantal pasjes los.. Heel grappig om te zien. Hij is net een pinguin... hihi

Nog een paar daagjes en dan wordt hij alweer 1 jaar.. Jeetje wat is dat toch snel gegaan... Heb gelukkig alle voorbereidingen klaar.. Alle versiering en cadeau's zijn in huis, taart is besteld...
Nu alleen nog boodschappen inslaan...

Hoe gaat het met lijnen dames??? Ik ga voorlopig nog even lekker doorgroeien en flink aankomen denk ik... hahahahah Heb er nu al 3 kilo aanzitten en dan ben ik pas op de helft...!!
Ik ga er nu maar eentje verschonen, anders moet ik dalijk het hele huis gaan ventileren vergassing tegen te gaan..... hihi...

iig veel succes allebei met de kilootjes.....

xxx

Terug
Bovenaan